2022-01-05, 12:08
Medlem
NysvenskenAbdullahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Jepp. Från Expressen:

Sen kommer det krävas en 4e, en 5e, en 6e dos... Med allt kortare intervall.

Hahahah vilken tragikomik
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Melmium
Vår så kallade brist på överdödlighet beror ju på att folk isolerar sig mer och lever säkrare nu, de dör inte av annat lika mycket.

OM alla hade ignorerat viruset och levt som vanligt utan vaccin hade överdödligheten varit sinnessjukt stor.

Och viruset kan döda alla, oavsett ålder och sjukdomstillstånd, därav paniken.

Jag förstår. Du vill tro allt det där och kommer aldrig öppna upp för en annan världsbild. Jag själv är förmodligen åt andra hållet.
Citera
Medlem
Kajahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cvf
Du är ju fullständigt blind och naiv om du inte har begripit än vad problemet med vaccinpassen är. Vi är på väg in i ett kontrollsamhälle av icke tidigare skådade proportioner. Vaccinpassen är första steget mot detta kontrollsamhälle.

Det är World Economic Forum som är en av de största aktörerna i det som händer nu. En av deras visioner är ett digitalt ID: https://assets.weforum.org/editor/responsive_large_webp_yOGzNg6NmmukZzmMg2eBGqt1CdQ_ 3clomrPnrJuzdM0.webp

Planen är att allt i ditt liv kommer att vara kopplat till detta digitala ID. Du kanske i framtiden inte kommer att kunna komma åt dina pengar, resa eller använda vissa onlinetjänster om du inte tagit den senaste påfyllnadsdosen. Det kommer ju givetvis inte att stanna enbart vid vaccination, utan din åtkomst till samhället kommer att villkoras på flera olika sätt. I Kina så har de ett "social credit score"-system. Titta på den här grafiken så får du en uppfattning om vilka handlingar som ökar respektive minskar din "sociala poäng": https://dailyinfographic.com/wp-content/uploads/2021/10/social-credit-system-pros-and-cons.jpg

Ett liknande system är planerat för oss i västvärlden.

Vår nya statsminister Magdalena Andersson är medlem i WEF: https://www.weforum.org/people/magdalena-andersson
https://www.regeringen.se/pressmeddelanden/2017/01/finansminister-magdalena-andersson-deltar-i-world-economic-forum-i-davos/

Är det bara en slump att dessa vaccinpass började rekommenderas/krävas för inrikes bruk ganska direkt efter att hon blev vald?

Magdalena Andersson blev vald till Socialdemokraternas partiordförande den 4 november 2021. Den 30 november 2021 blev hon statsminister. Den 17 november 2021 höll FHM och Regeringen en presskonferens där de meddelande att vaccinpass skulle införas för inrikes bruk fr.o.m den 1 december 2021.

Men allt det här var bara en slump, eller hur? Inget samband alls mellan att Magdalena blev vald till statsminister, att hon är medlem i WEF och vi nu helt plötsligt måste ha vaccinpass för inrikes bruk här i landet? Stefan Löfven sa inte ett knyst om vaccinpass för inrikes bruk (vad jag kan minnas iaf) trots att dessa började införas i andra länder redan i somras.

Nej! Det är inte en slump!
Citera
Medlem
jori9900s avatar
Citat:
Nej, men det är skillnad på hälsoproblem och smittsamma sjukdomar. De saker du nämner är också något som tar år och som kan vara svårt att kontrollera och ens veta om. En smittsam sjukdom går FORT och är enkel att motverka direkt.

Dumheter. Har du inte hört talas om mutationerna som drivs på av vaccineringshysterin?

Hälsoproblem? Nu är du mer korkad än jag trodde. Dessa hälsoproblem har ju en klar och tydlig orsak, typ alkohol, ciggaretter, droger, ohälsosamt levene, socker, fet mat, bilar mm. Det är ju bara att förbjuda( lika enkelt som att kräva vaccinationstvång mot ett virus, och lika mycket brott mot mänskliga rättigheter),
varför gör vi inte det?
Citera
Medlem
Melmiums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av taenok
Vilken felaktigt info sprider dom?
Finns det bara 2 olika "info"?
En rätt och en fel?

De säger att vaccinen är ineffektiva eller inte fungerar och de säger att vaccinen är farliga, vilket båda är helt falskt.

De säger också att viruset inte är farligt och jämför det med en förkylning, också galenskap.
Citera
2022-01-05, 12:09
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av EricBe
Men ditt jävla offer. Det är Pfizers kliniska data som man fick tag i via en FIOA..

Den visar att 1200 pers dog av de 45000 som var med. Den visar 4.7%

Lymphadenopathy 1972 (4.7%)

Vad är det du inte förstår?

Av teststudien dog 1200 av 45000 är det det du menar
Citera
2022-01-05, 12:09
Medlem
Melmiums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flytthjalp
Men din sida hävdar ju att ovaccinerade är farliga pga just smittspridningen. Hur ska du ha det?

Alla på min sida är inte samma. Jag vet att vaccinerade sprider smittan, jag vill ta det ännu längre, jag vill inte ens att vaccinpass ska räcka, jag vill stänga ner alla restauranger, nattklubbar, arenor etc och gå till total lockdown ett bra tag.
Citera
2022-01-05, 12:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Hör ju att du är en rolig snubbe att festa med…

Har varit på flera trevliga svartklubbar nu under hösten och ser fram emot många fler. Det är nämligen det som händer när staten förbjuder folk att ha kul. Se hur bra det gick under förbudstiden i USA.
Haha förmodligen är du en bidrags bedragera då du verkar sakna både jobb och familj.

Typsikt antivaxxers.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rojjjen
Jag är en stolt trippelvaccinerad människa.

Äntligen så ska de porta såna fega kräk som.dig

Men om du nu är så stolt och tycker att jag är ett sådant kräk så borde det vara enkelt för dig att svara på mina frågor. Varför gör du inte det? Eller är det logiken som brister nu igen?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rarecube
Jag står för mina åsikter till 100 procent i verkliga livet. Har absolut ingenting att dölja eller skämmas för eftersom mitt beslut grundar sig i logik och fakta från riktigt forskning, på FHM statistik, på Läkemedelsverkets sammanställning över allvarliga biverkningar etc. Har både familj och kollegor, både vaccinerade och ovaccinerade. Har aldrig hört någonting negativt från någon. Jag respekterar deras beslut och de respekterar mitt.

Jag repeterar: MITT beslut. Inte ditt. Inte FHM. Inte regeringens. Inte grannens. MITT!

Vaccin är frivilligt. Förhåll dig till Sveriges lagar och regler. Annars är det du som ska sitta bakom lås och bom som hetsar och hatar på dina medmänniskor!
Haha du har ingen forskar utbildning.

Hoppas de inför straff på såna som dig.

Medhjälp t mord.
Citera
2022-01-05, 12:11
Medlem
Rasputin420s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vsk61
Skönt att Viruset inte sprider sig på Apotek och Livsmedelbutiker. Bolaget...jag 60 bast får väl be nån att köpa ut åt mig. Kommer aldrig ta vaccinet, man måste ju vara lite obstinat och inte vara ett litet snäll Lamm.

Helt rätt! BTW, betyder ditt använarnamn vit svensk kvinna (vsk)?
Citera
2022-01-05, 12:11
Medlem
Citat:
De säger att vaccinen är ineffektiva eller inte fungerar och de säger att vaccinen är farliga, vilket båda är helt falskt.

De säger också att viruset inte är farligt och jämför det med en förkylning, också galenskap.

Att vaccin ej är effektivt och att virus är väldigt harmlöst utan riskgrupperna finns det väl officiell data på?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in