2022-01-05, 12:05
Medlem
vaccinerade blir mindre sjuka å alltså smittar mindre....så ni ovaccade skall hålla er borta från folksamlingar..hur svårt kan det va å förstå detta..när pandemin är över kan ni återgå..
Citera
2022-01-05, 12:06
Medlem
GoranPongs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Vafan! Maggan var ju ute innan jul och erkände att vaccinpassen är värdelösa. Jävla politiker asså.

Sen undrar jag när svartklubbseran kommer tillbaka. Det finns mycket stålar att tjäna just nu på alla ovaccinerade som vill supa och knulla.
Presis. Dom sa ju själva att vaccinpassen inte hjälper och därför infördes det inte innan jul men nu har dom ändrat sig. Det är uppenbart att Sverige styrs utifrån.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av NysvenskenAbdullah
Då blev alla dubbelvaxxade lurade helt enkelt.

Jisses...
Jepp. Från Expressen:
Citat:
När det gått mer än nio månader (270 dagar) sedan den andra dosen kommer inte EU:s coronapass att gälla längre, det rapporterar Dagbladet med hänvisning till norska folkhälsoinstitutet, FHI. Detta beslutades redan före jul, enligt tidningen, men det träder i kraft först 1 februari.

För att passet åter ska bli giltigt krävs att personen tar en boosterdos.
Sen kommer det krävas en 4e, en 5e, en 6e dos... Med allt kortare intervall.
Citera
Medlem
Melmiums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsgobrandon
Mja, men så har det ju varit i åtminstone 100år. Varför sådan panik just nu? Och kom inte dragandes med nåt covid argument vi har ingen överdödlighet och normalt/färre personer än normalt på IVA

Vår så kallade brist på överdödlighet beror ju på att folk isolerar sig mer och lever säkrare nu, de dör inte av annat lika mycket.

OM alla hade ignorerat viruset och levt som vanligt utan vaccin hade överdödligheten varit sinnessjukt stor.

Och viruset kan döda alla, oavsett ålder och sjukdomstillstånd, därav paniken.
Citera
2022-01-05, 12:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av von Hindenburg
Vad snackar du om? Det är ju helt smärtfritt att visa vaccinpasset. Varför skulle det vara ett problem när vi redan visar papper när det behövs?
Du är ju fullständigt blind och naiv om du inte har begripit än vad problemet med vaccinpassen är. Vi är på väg in i ett kontrollsamhälle av icke tidigare skådade proportioner. Vaccinpassen är första steget mot detta kontrollsamhälle.

Det är World Economic Forum som är en av de största aktörerna i det som händer nu. En av deras visioner är ett digitalt ID: https://assets.weforum.org/editor/responsive_large_webp_yOGzNg6NmmukZzmMg2eBGqt1CdQ_ 3clomrPnrJuzdM0.webp

Planen är att allt i ditt liv kommer att vara kopplat till detta digitala ID. Du kanske i framtiden inte kommer att kunna komma åt dina pengar, resa eller använda vissa onlinetjänster om du inte tagit den senaste påfyllnadsdosen. Det kommer ju givetvis inte att stanna enbart vid vaccination, utan din åtkomst till samhället kommer att villkoras på flera olika sätt. I Kina så har de ett "social credit score"-system. Titta på den här grafiken så får du en uppfattning om vilka handlingar som ökar respektive minskar din "sociala poäng": https://dailyinfographic.com/wp-content/uploads/2021/10/social-credit-system-pros-and-cons.jpg

Ett liknande system är planerat för oss i västvärlden.

Vår nya statsminister Magdalena Andersson är medlem i WEF: https://www.weforum.org/people/magdalena-andersson
https://www.regeringen.se/pressmeddelanden/2017/01/finansminister-magdalena-andersson-deltar-i-world-economic-forum-i-davos/

Är det bara en slump att dessa vaccinpass började rekommenderas/krävas för inrikes bruk ganska direkt efter att hon blev vald?

Magdalena Andersson blev vald till Socialdemokraternas partiordförande den 4 november 2021. Den 30 november 2021 blev hon statsminister. Den 17 november 2021 höll FHM och Regeringen en presskonferens där de meddelande att vaccinpass skulle införas för inrikes bruk fr.o.m den 1 december 2021.

Men allt det här var bara en slump, eller hur? Inget samband alls mellan att Magdalena blev vald till statsminister, att hon är medlem i WEF och att vi nu helt plötsligt måste ha vaccinpass för inrikes bruk här i landet? Stefan Löfven sa inte ett knyst om vaccinpass för inrikes bruk (vad jag kan minnas iaf) trots att dessa började införas i andra länder redan i somras.
Citera
Medlem
Kajahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adaptern
Magdalena Andersson gör det hon är tvungen till.
Det var ingen slump att DN publicerade en bild på henne och texten Memento Mori tvärs över henne.

Precis. Inte fan handlar det om någon smitta längre!
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av chonard
vaccinerade blir mindre sjuka å alltså smittar mindre....så ni ovaccade skall hålla er borta från folksamlingar..hur svårt kan det va å förstå detta..när pandemin är över kan ni återgå..
Men det är ju tvärtom. Det är ju ni som smittar varandra.

Dom ovaccinerade har ju naturlig immunitet mot viruset.
Citera
Medlem
Melmiums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ekrabab
Okej då bokar jag tid för vaccin med en gång. Han hade inte tagit vaccin eller

Han hade inte chansen, han dog i slutet av april 2020, innan vaccinen ens fanns.
Citera
Medlem
NysvenskenAbdullahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av von Hindenburg
Polisen, domstolarna och fängelserna är tvång mot de kriminella också.

Är ovaccinerade kriminella eller vad exakt menar du? Varför jämför du kriminella med ovaccinerade?

Jag förstår att du tycker att ovaccinerade borde klassas som brottslingar & att någon tvångsvaccinationslag borde införas, men det är helt absurt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Diamondgrit
Jag kom just på att när man visar ID på systemet kollar de bara ens födelsedatum dvs. ålder. Med vaccinpass finns det en QR-kod som verifieras mot en central databas. När du verifierar den behövs ett certifikat från din sida för att försäkra sig om att obehöriga inte får tillgång till personers medicinska data. Det certifikatet är ju inte allmänt utan är utgivet till just den som kontrollerar. Alltså inte den specifika vakt som scannar, men affären eller teatern eller vad det nu är du besöker.

Dvs. den som sitter på databasen - vilket är EU - får veta när och var du går på fotbollsmatch, går och handlar, går på gym osv.
Men all den informationen slängs säkert bort och sparas säkert ingenstans. Säkert. Vad skulle man med det till, och förresten har väl ingen något att dölja.

Jag är emot vaccinpassen. Dock sker inte den spårning som du beskriver. EU har ingen aning om när eller var ett vaccinpass används.

Användaren laddar ner en QR-kod som innehåller personuppgifter och vaccinationsstatus. QR-koden är signerad med en privat nyckel (skapad av behörig myndighet inom EU).
Arrangören använder en app för att läsa QR-koden och jämför personuppgifter med legitimation. Appen verifierar även att QR-koden är korrekt signerad genom att jämföra signaturen mot en publik nyckel som kan hämtas från en gateway. Dessa publika nycklar kan hämtas i förhand och appen behöver ingen internet-anslutning för att fungera.
Inga personuppgifter verifieras mot någon databas.

https://www.nyteknik.se/samhalle/vaccinpass-for-corona-har-ar-allt-du-behover-veta-7014647

https://ehealth.vyncke.org/

https://www.digg.se/utveckling-av-digital-forvaltning/verifieringslosning-for-vaccinationsbevis
Citera
2022-01-05, 12:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rojjjen
Ja de är jag.

Är du lika tuff ?

Biverkningar?

Känner minst 50 personer i min närhet som ej fått biverkningar.

Men ni antivaxxers är rädda paranoida kräk.
Jobbar ni?
Har ni familj?

Nä de har ni ej.

Jag står för mina åsikter till 100 procent i verkliga livet. Har absolut ingenting att dölja eller skämmas för eftersom mitt beslut grundar sig i logik och fakta från riktigt forskning, på FHM statistik, på Läkemedelsverkets sammanställning över allvarliga biverkningar etc. Har både familj och kollegor, både vaccinerade och ovaccinerade. Har aldrig hört någonting negativt från någon. Jag respekterar deras beslut och de respekterar mitt.

Jag repeterar: MITT beslut. Inte ditt. Inte FHM. Inte regeringens. Inte grannens. MITT!

Vaccin är frivilligt. Förhåll dig till Sveriges lagar och regler. Annars är det du som ska sitta bakom lås och bom som hetsar och hatar på dina medmänniskor!
Citera
2022-01-05, 12:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av salladsmix
Detta har spårat ur helt och hållet, inte undra på att många har tröttnat, spännande att se hur regeringsbeslutet är utformat så FHM kan styra och ställa som de själva vill, Maggan Andersson lämnar över taktpinnen då hon har ingen stake att kunna bestämma själv i denna fråga, precis som Svetsaren Löfven gjorde, på så sätt går de fria om det skulle skita sig, vilka som blir hängda då är FHM, smart eller osmart?

Regeringen har det yttersta ansvaret tillika statsministern.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in