2022-01-05, 12:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rarecube
Oj vad tuff du är! Kom igen och skrik ut dina hatiska åsikter i verkligheten så ska vi se på annat. Det är nog du som kommer bli utfryst i så fall. Få människor är tack och lov emot tvång, uppdelning av människor, emot att mänskliga rättigheter inskränks osv.

En intressant frågeställning som poppar upp nu är när din gräns är nådd? Om du fick bestämma och inte regeringen, hur skulle de s.k ovaccinerade behandlas då? Avrättningar? Fängelse? Vad är din gräns eller finns det ens någon?

En människa med naturlig immunitet ska också frysas ut trots att den har starkare skydd än en trippelvaccinerad? Ska dubbelvaccinerade frysas ut eller var går din gräns där?

Frågorna är många, men jag misstänker att svaren är få då logiken är obefintlig.
Jag är en stolt trippelvaccinerad människa.

Äntligen så ska de porta såna fega kräk som.dig
Citera
2022-01-05, 12:03
Medlem
Melmiums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jori9900
Men trafikolyckor, fettma, alkohol, rökning, idrottsskador kostar ju oxå samhället mycket, när ska vi förbjuda det? Ler du åt det oxå när dom dör din perversa psykopat?

Nej, men det är skillnad på hälsoproblem och smittsamma sjukdomar. De saker du nämner är också något som tar år och som kan vara svårt att kontrollera och ens veta om. En smittsam sjukdom går FORT och är enkel att motverka direkt.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av torstenferdinand
De styr i Kina, Ryssland och alla andra länder som väst låtsas är "fienden" också. Tycker folk borde börja inse att nationer inte existerar längre. Vi har haft en världsregering längre än någon av oss varit i liv. Senaste två åren har de bara blivit självsäkra nog att sluta hymla över huvud taget med massorna.

Den masspsykos vi går igenom just nu är ett resultat av årtionden av konditionering och demoralisering.

Absolut, det stämmer, det finns inga riktiga fiender. Det geopolitiska etc är bara spel och teater.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Raven2.0
Jag har kollat. Knappt några. Då vet du.
Blandar du inte ihop detta nu med antalet av dina hjärnceller?
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Melmium
Folk dör i alla åldrar, inklusive min egen kusin som var ung och frisk.

Okej då bokar jag tid för vaccin med en gång. Han hade inte tagit vaccin eller
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av von Hindenburg
Ni är så förbannat hysteriska att det bara är roligt.

Jag roar mig hejdlöst över att du inte förstår vad procentsiffrorna visar. Det är inte procent av de som vaccinerat sig. Det förstår vilken vaccinerad person som helst...

Men ditt jävla offer. Det är Pfizers kliniska data som man fick tag i via en FIOA..

Den visar att 1200 pers dog av de 45000 som var med. Den visar 4.7%

Lymphadenopathy 1972 (4.7%)

Vad är det du inte förstår?
Citera
Bannlyst
Magdalena Andersson gör det hon är tvungen till.
Det var ingen slump att DN publicerade en bild på henne och texten Memento Mori tvärs över henne.
Citera
Medlem
Citat:
Jag kan lagen och det är ju det mycket av detta handlar om, om vi borde ändra den. Tvångsvaccinering BORDE vara lagligt, det finns ingen global mänsklig rättighet som går emot det, snarare tvärt om. Antivaxxare är en samhällsfara.

Folk som gör fel borde inte få göra det och inte ha den "frihet" ni pratar med, precis som kriminella.

Jaså du! Tvångsvaccinering borde vara lagligt skriver du. Intressant att ta del av dina skrämmande tankebanor ändå. Hur ska detta tvång gå till i praktiken? Är det alltså våld som du förespråkar? Att två personer ska hålla fast en människa och att en sjuksköterska ger injektioner?
Citera
2022-01-05, 12:04
Medlem
Citat:
Kriminella är farliga för samhället, ovaccinerade är farliga för samhället, inte direkt för smittspridningen, utan framför allt för att de sprider felaktig information, där är den stora faran. Så det är helt rimligt att jämföra dem.

Men vaccinerade är ju också farliga för samhället? Förstår inte alls din logik.
Bilförare är farliga för samhället
Tåg är farliga för samhället
Barn är farliga för samhället
Samhället är farligt för samhället
Citera
Medlem
Citat:
Kriminella är farliga för samhället, ovaccinerade är farliga för samhället, inte direkt för smittspridningen, utan framför allt för att de sprider felaktig information, där är den stora faran. Så det är helt rimligt att jämföra dem.

Vilken felaktigt info sprider dom?
Finns det bara 2 olika "info"?
En rätt och en fel?
Citera
Bannlyst
Citat:
Men din sida hävdar ju att ovaccinerade är farliga pga just smittspridningen. Hur ska du ha det?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GeleZacha
Här har vi väl det tydligaste beviset hittills för att det inte handlar om att begränsa smittan utan att ha kontroll. Om man ska ha bredare användning av vaccinpass är ju nu det mest korkade tillfället att införa det, med tanke på omicron...

Nu måste alla som står emot förtrycket komma på demonstrationen i januari! Inget snack om saken, vi måste göra motstånd!

Angående omikrom så ser Tegnell detta positivt på lång sikt. Passen är väldigt onödiga och skapar bara ilska och orättvisa.
Se artikel: https://www.expressen.se/tv/nyheter/coronaviruset/omikron-pa-vag-att-ta-over-i-sverige-tegnell-pa-lang-sikt-kan-det-vara-positivt-211229/

Demonstration?? Tid och plats? Känner mig taggad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in