2022-01-05, 12:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av negrofoben
Så resonerar bara paranoida foliehattar!

Inbillar du dig att du på något vis skulle såra mig genom att använda den unika och kraftfulla smädelsen "foliehatt"?

Historien kommer visa vem av oss som bar den "hatten". Vem som lydde blint varje vink som de styrande beordrade och vem som tänkte efter lite längre.
Senast redigerad av brakelspektakel 2022-01-05 kl. 12:13.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rarecube
Men om du nu är så stolt och tycker att jag är ett sådant kräk så borde det vara enkelt för dig att svara på mina frågor. Varför gör du inte det? Eller är det logiken som brister nu igen?
Det är du som ska presentera siffror ich statistik.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NysvenskenAbdullah
Är ovaccinerade kriminella eller vad exakt menar du? Varför jämför du kriminella med ovaccinerade?

Jag förstår att du tycker att ovaccinerade borde klassas som brottslingar & att någon tvångsvaccinationslag borde införas, men det är helt absurt.

Exakt! Dessutom följer han inte svenska lagar. Således är han själv den kriminelle om han lever ut sina åsikter i verkligheten
Citera
2022-01-05, 12:12
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsgobrandon
Mja, men så har det ju varit i åtminstone 100år. Varför sådan panik just nu? Och kom inte dragandes med nåt covid argument vi har ingen överdödlighet och normalt/färre personer än normalt på IVA

Min hypotes är, att du och likasinnade har noll koll på vad en exponentiell utveckling är och innebär.
Citera
2022-01-05, 12:12
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Var I helvete får du dina "fakta" ifrån??? De äldre har blivit skonade?? Från AB:

Det är fortfarande äldre med kronisk sjukdom eller annan riskfaktor som ligger på IVA!!!
Sluta sitt och ljug!
Jag upprepar: det ser ut som de äldre är skonade den här gången då man inte ser samma spridning och effekter av Omikron bland dem.

De här har ältats till förbannelse i olika trådar. De som trots allt drabbas numera är de ovaccinerade och tyvärr också vaccinerade i de yttre riskgrupperna.

Men i stort är vaccinerade skyddade från allvarlig sjukdom även de äldre.

Och det är som tur är inte många kvar ovaccinerade i Sverige.
Citera
2022-01-05, 12:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rojjjen
Haha du har ingen forskar utbildning.

Hoppas de inför straff på såna som dig.

Medhjälp t mord.

Har du problem med läsförståelsen eller? Jag skrev att det är forskning som jag följer och som jag baserar mitt beslut på. Förbannade mähä! Skaffa en utbildning för helvete så kanske du kan hänga med i diskussionen i framtiden.
Citera
Medlem
Czarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av negrofoben
Så resonerar bara paranoida foliehattar!
Alltså du har självutnämnd fobi för kaffrer, känns som du projicerar rätt hejvilt här.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Melmium
Kriminella är farliga för samhället, ovaccinerade är farliga för samhället, inte direkt för smittspridningen, utan framför allt för att de sprider felaktig information, där är den stora faran. Så det är helt rimligt att jämföra dem.

Så jävla korkat och fascistiskt.

Sprider fel information.

Vem sprider rätt informtion?

Mitt Europa bygger inte murar. Löfven
Corona viruset kommer inte att spridas i Sverige. FHM i en stor Svd artikel

Jämlikhet behöver beaktas innan man stänger ned arbetsplatser. Tegnell i expressen tv.

Du är en idiot om jag vet vilken sida du skulle vara på i Tyskland 1938
Citera
Medlem
jori9900s avatar
Citat:
De säger att vaccinen är ineffektiva eller inte fungerar och de säger att vaccinen är farliga, vilket båda är helt falskt.

De säger också att viruset inte är farligt och jämför det med en förkylning, också galenskap.

Vaccinet är ineffektivt, dess enda syfte är att göra läkemedelsbranchen rik och det är det enda den lyckas med. Titta på Gibraltar tex. 100% vaxxtäckning men folk i riskgrupperna fortsätter att bli sjuka och dö.

Viruset är helt ofarligt för folk som inte befinner sej i riskgrupperna. Det är redan vetenskapligt bevisat.
Citera
Medlem
von Hindenburgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EricBe
Men ditt jävla offer. Det är Pfizers kliniska data som man fick tag i via en FIOA..

Den visar att 1200 pers dog av de 45000 som var med. Den visar 4.7%

Lymphadenopathy 1972 (4.7%)

Vad är det du inte förstår?

Jag förstår inte hur du kan vara så korkad. De 45000 du syftar på är antalet rapporter, inte hur många som tagit vaccinet.

Meanwhile in the real world:

Citat:
Reports of death after COVID-19 vaccination are rare. FDA requires healthcare providers to report any death after COVID-19 vaccination to VAERS, even if it’s unclear whether the vaccine was the cause. Reports of adverse events to VAERS following vaccination, including deaths, do not necessarily mean that a vaccine caused a health problem. More than 496 million doses of COVID-19 vaccines were administered in the United States from December 14, 2020, through December 20, 2021. During this time, VAERS received 10,688 reports of death (0.0022%) among people who received a COVID-19 vaccine. CDC and FDA clinicians review reports of death to VAERS including death certificates, autopsy, and medical records.

https://www.cdc.gov/coronavirus/2019-ncov/vaccines/safety/adverse-events.html
Citera
Medlem
Citat:
De säger att vaccinen är ineffektiva eller inte fungerar och de säger att vaccinen är farliga, vilket båda är helt falskt.

De säger också att viruset inte är farligt och jämför det med en förkylning, också galenskap.

Att vaccinen är ineffektiva finns det ju massor med bevis på. Kungafamiljen, det norska julbordet mm.
Att de inte är farliga har vi ingen som helst aning som eftersom det knappt gått ett år sedan injektionerna startade. Att viruset inte är särskilt farligt däremot finns det ganska bra statistik på
Citera
2022-01-05, 12:14
Medlem
Citat:
Diskriminerade? Anser du att kriminella som sätts i fängelse också är diskriminerade? Det är den logiken du kör med.

Brott är fel, ingen frihet för dem.
Vägra vaccin är fel, de ska inte heller ha friheter.

Så länge det inte är kriminellt att avstå vaccin så faller din jämförelse. Så din slutsats är helt fel.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in