Citat:
Ursprungligen postat av
a-mortal
Det du säger har dock en bra poäng. Vaccinpassen kommer ge en falsk trygghet precis som vaccinen. Folk litar för mycket på vaccinen.
Indoktrineringen har pågått länge, det är ren masspsykos som pågår just nu, bara att läsa följande:
Hon har spårat smittan från utbrottet på julbordet i Oslo
Citat:
När över 140 personer smittades av omikron vid ett julbord i Oslo hamnade den norska distriktsläkaren Tine Ravlo mitt i centrum av den internationella uppmärksamheten.
– Bara dubbelvaccinerade fick komma, alla skulle testas med snabbtest och alla var utan symtom. Så det är viktigt att påpeka att de har gjort allt rätt, säger Tine Ravlo.
Det är ju uppenbart sedan länge att "vaccinerade" eller de som är injicerade med
mRNA preparaten sprider smitta och vaccinationsbevis är givetvis därmed också värdelösa.
Citat:
Tine Ravlo säger att det är för tidigt att slå fast något om allvarligheten.
– Den grupp som vi har nu är ju ganska så unga vuxna. Det flesta som var på det julbordet är mellan 30 och 50 år och friska från förr. Så vi har inte ännu sett hur det uppför sig hos till exempel de med nedsatt immunförsvar eller äldre, sårbara och så vidare.
Man vill försöka ge intryck av att vaccinerna ger ett gott skydd när det i själva verket sannolikt är så att i och med att viruset nu har muterat ett antal gånger och därmed blivit mildare så är det i princip harmlöst numera för de allra flesta, har själv varit "sjuk" i covid första kvartalet 2021 och hade inga symtom överhuvudtaget, jag märkte alltså inte ens av viruset men har testat mig för antikroppar på labb genom blodprov då det fortfarande gick att göra detta via 1177 Vårdguiden. Hade inte ens testat mig för antikroppar själv om det inte var för att en anhörig hade covid, fast med symtom, dock behövdes ingen sjukvård eftersom symtomen var så milda att man kan säga att det var som en mild influensa eller en kraftigare förkylning, endast feber i ca 1 och ett halvt dygn och lite allmän sjukdomskänsla, t.o.m. 1177 Vårdguiden skriver ju följande om covid-19:
Citat:
Symtom
Covid-19 påminner ofta om vanlig förkylning eller influensa. En del blir allvarligt sjuka, men de flesta som får sjukdomen blir lindrigt sjuka.
https://www.1177.se/Stockholm/sjukdomar--besvar/lungor-och-luftvagar/inflammation-och-infektion-ilungor-och-luftror/om-covid-19--coronavirus/covid-19-coronavirus/
(Har tidigare postat som Love.Thy.Neighbor)