2022-01-05, 11:48
Medlem
Melmiums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ekrabab
MED VIRUSET, folk har ju fan dött av skottskador och blivit rapporterade dött med COVID. När ska ni förstå herregud

När ska du förstå att om man är gammal och sjuk och döende och får covid så är det covid som får bägaren att rinna över så att säga, det är det som är spiken i kistan, det är det som är vad som dödar en, för de hade levt längre om de inte fått covid just då, det betyder att de dog AV covid.

Ja, blir det skjutna och någon rapporterar det som covid stämmer det du säger, men det är så ovanligt att det bara blir fånigt att du tar upp det.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av NysvenskenAbdullah
Okey, har du fått någon som helst information kring hur man går tillväga för att förnya. Jag tänker att vaccinpassen lanserades väl innan 3e booster var aktuell?
Man förnyar genom att ta vaccin.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Raven2.0
Hur många? Eftersom det praktiskt taget är omöjligt att dö av den…
Hur många som dött av Covid ? Det tror jag till och med du kan kolla upp på google..
Citera
2022-01-05, 11:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Melmium
Sitt då ner och håll käften, du ska inte ut i samhället då, tacka gud för vaccinpassen så ni as inte får göra något kul.

Jag går vars fan jag vill
Citera
Medlem
GoranPongs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Absolut. Helt sjukt att utvidga kraven på vaccinpass när alla ser att vaccinen inte fungerar. Ställen som inför det ska bojkottas.
Ja vaccinpass minskar ju inte smittspridningen så det handlar bara om att kontrollera människor ännu mer. Det börjar bli en riktigt obehaglig utveckling som måste stoppas i tid annars är det kört. När ledarna går för långt måste folket markera.
Citera
Medlem
Äntligen får alla anti vaxers det dom förtjänar.

Vrf ska de slippa undan krav och leva som vanligt?
Citera
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Diamondgrit
.. nu styrs det hela av två nyblivna ansvariga (Andersson och Tegmark Wisell) och de har tillsammans gjort upp en plan som säger att när smittoläget är si och så, när det når vissa tröskelvärden, ja då gör vi såhär. Så visade det sig att omikron-varianten sprids mycket snabbare än delta gör, vilket innebär att de där tröskelvärdena infaller allihop i snabb följd. Precis som tidigare gånger är FHMs värsta scenario passerat innan det kunde mätas vilket gör att planerna liksom inte fungerar.

Japp, så är det.

Citat:
Ursprungligen postat av Diamondgrit
Men det som är fel är såklart att man tittar på antalet fall istället för hur många som blir faktiskt sjuka (dvs. hamnar på sjukhus). Just nu är det fler nya fall per dag än någonsin tidigare, men samtidigt mycket färre som hamnar på sjukhus. Vilket antingen betyder att viruset blivit mildare eller att man testar mer nu.

Om jag förstår dig rätt, så tror du att någon överbelastning av sjukvården inte insträffar om det är "mycket färre som hamnar på sjukhus".

Men det är ju ett numbers game!

Säg att tre gånger så många drabbas av Omikron men - *jämfört med tidigare varianter* - så är det bara en tredjedel så många, som blir allvarligt sjuka. Då blir ju utfallet i absoluta tal lika illa som tidigare för sjukhusen.

Omikron dominerar helt i Storbritanninen.

Befolkningen i Manchester har ett rel. stort inslag av muslimsk befolkning, så vaccinationsgraden är lägre.

Det är ingen slump att det är bl.a. sjukhusen i Manchester, som nu har aviserat att operationer måste skjutas upp pga överbelastningen på sjukhusen av covidsjuka i kombination med hög personalfrånvaro pga covid.

Covid: Greater Manchester hospitals cancel surgery as NHS pressures mount
Citera
2022-01-05, 11:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Silltunna
Jag har hört att man kommer kräva pass på Systembolaget.

Min det borde väl klassas som livsmedel? Eller? Annars får frun vara min kurir.
Citera
Avslutad
Allting handlar om kontroll. Det där passet kommer utvecklas om vi tillåter det.

Ni hör ju själva hur absurt det låter, ta flera injektioner för att få ett pass så man har tillgång till samhället. Det är ett maktövertagande vi ser, med hjälp av läkemedelsbolagen. Total kontroll över världens människor.

Så vem styr Sverige och världen? läkemedelsbolagen? vilka äger dessa läkemedelsbolag?

Det är en mindre grupp familjer som dirigerar det här, via Blackrock och Vanguard som äger dom det mesta här på jorden.

Och varför går Sverige med på det här?
Som ni ser så är politiker inga som bestämmer i Sverige. Det är samma familjer som äger Blackrock och Vanguard, Pfizer som dirigerar Sverige.

Ni förstår, om vi inte går samman så kommer ni få se detta tids nog. Alla som hånade dom som sa att en liten grupp familjer styr det mesta i världen.

Om ni tycker Kina är kontroll, då vet ni inte vad kontroll är. Dessa familjer kommer inte ge sig förens dom har total kontroll, men det är inte allt. Dom kommer även om vi tillåter det ha kontroll över folks tankar.
Citera
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Nej, det är uppenbart i andra länder att det är både vaccinerade och ovaccinerade som drabbas. I Danmark är det 75% fullvaccinerade:

https://www.dn.se/varlden/3-av-4-danska-omikronfall-dubbelvaccinerade-skyddade-mot-allvarlig-sjukdom/

Man blir helt matt på faktaresistensen i tråden. Vad sitter ni och röker? Är ni helt inkapabla att läsa skriven text?

Jag upprepar: det är till stor del - och kanske nästan mer än under Delta - de ovaccinerade som drabbas hårdare och som ockuperar IVA-avdelningarna på olika länders sjukhus.

Tyvärr ser man nu också barn som kommer in med krupp-liknande symptom som kräver syrgas. Antagligen p.g.a. sämre vaccinationstäckning bland dem.

De äldre tycks ha blivit skonade den här gången. Än så länge kanske man ska tillägga.
Citera
Medlem
Diamondgrits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fluff995
Det var väl det jag skrev? Om man inte tittar på smittotal, utan istället på vårdtillfällen, IVA och avlidna, verkar omikron-vågen ha planat ut eller till och med avta.

Om man istället tittar på smittotal så verkar omikron fortfarande öka. Men kopplingen mellan smitta och faktisk sjukdom är nu så svag att det verkar möjligt att de båda faktiskt kan gå i två olika riktningar framöver.

https://www.icuregswe.org/data--resultat/covid-19-i-svensk-intensivvard/
Ah, det lät som att du trodde att det du föreslog var det som verkligen gjordes. Men så är det alltså inte, officiellt i alla fall. Omikron-vågen har precis börjat och det tar åtminstone en vecka till innan vi (eventuellt) ser en kraftig uppgång av sjukhusfall. Eller ja, så har det i alla fall varit tidigare. Men som du säger så verkar det vara en betydligt lindrigare variant.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Melmium
När ska du förstå att om man är gammal och sjuk och döende och får covid så är det covid som får bägaren att rinna över så att säga, det är det som är spiken i kistan, det är det som är vad som dödar en, för de hade levt längre om de inte fått covid just då, det betyder att de dog AV covid.

Ja, blir det skjutna och någon rapporterar det som covid stämmer det du säger, men det är så ovanligt att det bara blir fånigt att du tar upp det.

Vaccinera gamla då sen sluta hetsa för resten av befolkningen och låt folk välja själv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in