Citat:
Ursprungligen postat av
Storinkvisitorn
Bara för att man köpt en Rolex på avbetalning så är man inte "Elit". Du får söka djupare för att hitta Eliten. Om du söker i de sfärer där pengar inte har någon betydelse så kommer det att brännas rejält.
Det kan vara allt från gubbar som Bill Gates där 100 miljarder Dollar mer eller mindre i förmögenhet är skit samma. De äger själva ingenting på pappret utan har allting i stiftelser och fonder (som de dessutom kan dra av skatten mot) som sprider sitt gift i civilisationen. Vad fan ska de annars göra med pengarna? Köpa en kanton i Schweiz, 46 Teslor eller begå självmord i rymden i en 25 miljoner Dollar dyr tripp i någon av Musks raketer?
Det kan också vara kulturtanter som sitter med betald bostadsrätt i Stockholms innerstad och en hygglig lön och en kommande hygglig pension att se fram emot. Rynkiga kärringar som bara har bitterheten de kan spy ur sig i media kvar som livselixir. Ungarna är själva mediapersonligheter och har inte tid med stackars ensamma mamma, gubben hittade en 20 år yngre dam och flyttade till Lidingö och alla vänner hon har är likadana som hon själv. Då är det bara det dyra vinet, ekokammaren och spyorna i media som kan lindra dysterheten.
Du ser, att vara "Elit" har ingenting med att dra in cash och åka fet bil att göra. I så fall skulle varannan klanarab i Malmö tillhöra eliten.
Det var alltså "feinfeldt" som tog upp "eliten" i det sammanhanget, inte jag. Du skriver själv om gamla tanter i
media vilket jag inte berört över huvud taget. Vad det handlade om var bisarra fantasiser om att "finanseliten" beordrar den akademiska världen att vara PK. Gissningsvis för att nazister menar att "finanseliten" är "judar".
Citat:
Ursprungligen postat av
Enoch.Thulin
Bara en snabb fråga. Tror du att någon här längre är mottagliga för att peka ut folk man vill motarbeta som "nazist"?
I media bland civilister kan det ha en viss effekt, men här inne skulle jag säga att "nazist"-beskyllningar förlorat sin kraft & nu snarare är kontraproduktivt.
Vad menar du med "beskyllningar"? Keith Woods har en kanal på Telegram. Denna är full med nazister och länkningar till andra nazister.
Citat:
Ursprungligen postat av
Mjäll
Ja, det är en konstig retorìk i sammanhanget. På förra sidan (eller något) fick ju experten10 till det när han påpekade att någon annan felaktigt antagit att en kurd var jude*. Dock drunknar sådana poänger i nazist-paranoian som jag så fint avklädde för några (?) sidor sedan.
*Man kanske kan vara både och samtidigt iofs, jag vet inte
"Paranoia"? Har du en aning om vad du menar med detta? Jag gissar att du inte har det. Jag svarade inte på ditt inlägg eftersom jag tyckte det var rent nonsens. Besattheten av "porslinsdockan" - som inte förekommer i debatten över huvud taget och som inte nämns av någon annan än den besatte beskrev jag som mentalsjuk. Du håller uppenbarligen inte med. Avfärdande av "den demokratiska högern" betyder något. Vill du gissa vad det kan betyda?