2021-12-30, 13:15
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stiggen123
Men nu känner du lust till din man? Att han är snygg och du känner att det "pirrar" till?
Jag är tokig i min man.

Vi mognar så småningom. Män oftast senare, och somliga män blir fullskaliga män först vid 50
Citera
2021-12-30, 13:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jkj
Det är inte alls påhittat.
Har du en aning om hur mycket tid kvinnor lägger ner på sig själva innan en dejt. Inte alla men rent generellt. Vi rakar oss, plockar och färgar ögonbryn, kroppsskrubbar, fotfilar smörjer in, fönar, sminkar, deo och parfym.
För många kvinnor är detta viktigt.
Får man göra allt i hemmet känner man sig inte särskilt fräsch. Man är trött och svettig och luktar matos och vill man inte göra allt måste man be mannen om hjälp och då känner man sig som hans mamma. Det är ännu mer jävla avtändande.
Och ni kan säga at ni inte bryr er om "det ofräscha" hur mycket ni vill, man ser ju vad ni män vräker ur er om kvinnor i skydd av anonymitet. Ni tror att kvinnor känner att dom duger som dom är när man ser vad ni vräker ur er bakom anonyma användarnamn?
Generellt funkar det inte så för kvinnor att sex gör att vi känner oss åtrådda. Det börjar i den andra änden. Många vill känna sig åtrådda för att VILJA ha sex.
Det är jävligt avtändande att få en needy manserektion tryckt mot sig när man känner sig trött och bara vill ha tid för sig själv. Då blir mannen bara som ännu ett störande moment i en jobbig vardag. Man blir inte upphetsad utan irriterad.
Bättre än att komma viftandes med sina behov är att ge henne egentid så att HON blir kåt och självmant kommer och ber honom att stilla hennes kåthet.

Du kan liksom inte säga att det är påhitt om vissa kvinnor säger att det är så. Det är så himla respektlöst.
Hur mycket detta än sägs så stämmer det inte. Ni vill säkert att det skall stämma och tror antagligen också det.

Hade ni tänt på välstädade hem och avlastning i vardagen så hade väl varenda kille blivit dagisfröken och lagt upp en bild på sitt välstädade hem som Tinder profil .

Nä ni dras till våld, makt, självförtroende och andra maskulina drag. Men det kan ni inte erkänna såklart.

De män som får knulla mest skiter i kvinnorna som han knullar. Det säger rätt mycket om det kvinnliga könets förmåga att välja en partner.
Citera
2021-12-30, 13:16
Medlem
YP4XQs avatar
Gnäll och klängighet förstör. Och att behöva sitta med mobilen fastkedjan i näven all lediga tid.
Senast redigerad av YP4XQ 2021-12-30 kl. 13:18.
Citera
2021-12-30, 13:18
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zansibal
Hur mycket detta än sägs så stämmer det inte. Ni vill säkert att det skall stämma och tror antagligen också det.

Hade ni tänt på välstädade hem och avlastning i vardagen så hade väl varenda kille blivit dagisfröken och lagt upp en bild på sitt välstädade hem som Tinder profil .

Nä ni dras till våld, makt, självförtroende och andra maskulina drag. Men det kan ni inte erkänna såklart.

De män som får knulla mest skiter i kvinnorna som han knullar. Det säger rätt mycket om det kvinnliga könets förmåga att välja en partner.
Det är inte städning och diskning som tänder en kvinna. Det är att mannen tar hand om henne på det vis endast en man gör med en kvinna hon tänder på.
Citera
2021-12-30, 13:19
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IknowwhatIknow
Den som tror att man tycker på play igen när barnen kommer upp i 7-10-årsåldern igen är ju extremt jävla naiv.
Men de flesta småbarnsföräldrar fortsätter ju ha sex, också efter en naturlig "paus" på omkring ett år när man har en nyfödd att ta hand om. Jag ifrågasätter alltså att 7-10 års "sexlöshet" är vanligt.
Citera
2021-12-30, 13:21
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:

Det är ju det moderna samhället med feminismen, som har ställt till det här. Nu ska både mannen och kvinnan yrkesarbeta, helst på heltid båda två, och om det ska funka så måste man ju dela på hushållsarbetet också. Annars blir kvinnan helt utarbetad.

Men jag tror också att vi skulle ha tänt mer på våra män, om vi hade haft kvar de traditionella könsrollerna. Mannen kom hem och berättade om sitt manliga jobb som ingenjör eller brandman eller sjökapten... och vi hade haft tid att sköta huset och handla och laga mat i lugn och ro. Samt göra oss vackra tills han skulle komma hem, såklart! Och vi skulle aldrig behöva se mannen i ett förkläde, utom någon gång när han spexade till det!
Citera
2021-12-30, 13:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
Jag är tokig i min man.

Vi mognar så småningom. Män oftast senare, och somliga män blir fullskaliga män först vid 50

Vad kul för er, grattis!😊 Ja det är nog lite så också att vi män vill se oss som lite "felfria". "Jag är man jag har inga problem, jag är en perfekt alfahanne".. Jag har själv börjat att gå i terapi och pratar med någon för att få bukt med saker och ting som jag vet är MITT fel i förhållandet och familjen. Tufft och lång väg att vandra, men vi kämpar ihop och vi båda vet vad problemet är hos den respektive och vad vi vill ha ut mer hos varandra. Jag är ju dock inte så tålmodig tyvärr. "Så älskling nu har vi gått en gång hos terapeuten, nu vill jag se att du kastar dig på mig".🙈 Jag jobbar med mig själv som sagt..😋
Citera
2021-12-30, 13:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av IknowwhatIknow
Den som tror att man tycker på play igen när barnen kommer upp i 7-10-årsåldern igen är ju extremt jävla naiv.
Beror lite på hur hårt man curlat sina små valpar men många barn är ganska själv gående då och ger mer utrymme till föräldrarna men visst tonåringar är bättre.
Citera
2021-12-30, 13:27
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Vad kul för er, grattis!😊 Ja det är nog lite så också att vi män vill se oss som lite "felfria". "Jag är man jag har inga problem, jag är en perfekt alfahanne".. Jag har själv börjat att gå i terapi och pratar med någon för att få bukt med saker och ting som jag vet är MITT fel i förhållandet och familjen. Tufft och lång väg att vandra, men vi kämpar ihop och vi båda vet vad problemet är hos den respektive och vad vi vill ha ut mer hos varandra. Jag är ju dock inte så tålmodig tyvärr. "Så älskling nu har vi gått en gång hos terapeuten, nu vill jag se att du kastar dig på mig".🙈 Jag jobbar med mig själv som sagt..😋
Du kan!

Fundera lite över varför det fungerade i början och varför ni gifte er! Hur hade du tänkt och agerat på den tiden om hon hade uttryckt att hon var helt slut? Hade du ställt dig och diskat?

Edit;
Merwinna tog upp någonting viktigt. När en kvinna känner sig trygg och omhändertagen vad gäller allting utanför familjen får hon energi till familjen och sig själv. Det gör att mannen får tillfälle att vila upp sig hemma.

Det betyder inte att kvinnor inte bör jobba, men det betyder att om kvinnan arbetar får det inte ske på bekostnad av familjen (och de pengar hon tjänar är endast hennes egna).

Så här levde vi förr, och äktenskapet höll.
Senast redigerad av LadySweden 2021-12-30 kl. 13:33.
Citera
2021-12-30, 13:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
Du kan!

Fundera lite över varför det fungerade i början och varför ni gifte er! Hur hade du tänkt och agerat på den tiden om hon hade uttryckt att hon var helt slut? Hade du ställt dig och diskat?

Jo absolut, så är det ju. I början var det aldrig några problem. "Älskling jag är helt slut, kan du ta disken eller tvätten är du snäll"? "Självklart gör jag det, ligg och vila du". Då var det ju aldrig några konstigheter med sånt.

Jag gör ju det nu också tycker jag och hon har inte klagat på det iallafall. Men visst, nu är man själv tröttare och lite mer lättretlig med 2st småbarn som slåss och bråkar om allt 24/7 nästan. Sen tänker idiot hjärnan också "varför ska jag vara gullig och snäll mot dig när jag ändå inte får något tillbaka". Helt fel tankesätt jag vet, men allt för ofta hamnar man i dom tankebanorna och då går man bara runt och är bitter.

Varför måste det nästan alltid bli så med kvinnor att efter barn så "händer det något inom dom" som vår terapeut sa. Då tänker man inte på sex lika mycket, då åsidosätter man förhållandet och partners behov. Jag förstår att under amning och spädbarnstiden så gör man det, så är det för oss män också. Men allt eftersom dom börjar bli äldre, dom kan göra sig förstådda på ett annat sätt, dom sover hela nätterna, där nånstans så borde väl kvinnan "vakna" lite och se sin man.. Eller? Eller är jag helt ute och cyklar med mitt resonemang?
Citera
2021-12-30, 13:40
Medlem
Bajenalexs avatar
Citat:

Du har så rätt så. Sjukt ja tänkte skriva detta men du la upp det fint.
Citera
2021-12-30, 13:52
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Jo absolut, så är det ju. I början var det aldrig några problem. "Älskling jag är helt slut, kan du ta disken eller tvätten är du snäll"? "Självklart gör jag det, ligg och vila du". Då var det ju aldrig några konstigheter med sånt.

Jag gör ju det nu också tycker jag och hon har inte klagat på det iallafall. Men visst, nu är man själv tröttare och lite mer lättretlig med 2st småbarn som slåss och bråkar om allt 24/7 nästan. Sen tänker idiot hjärnan också "varför ska jag vara gullig och snäll mot dig när jag ändå inte får något tillbaka". Helt fel tankesätt jag vet, men allt för ofta hamnar man i dom tankebanorna och då går man bara runt och är bitter.

Varför måste det nästan alltid bli så med kvinnor att efter barn så "händer det något inom dom" som vår terapeut sa. Då tänker man inte på sex lika mycket, då åsidosätter man förhållandet och partners behov. Jag förstår att under amning och spädbarnstiden så gör man det, så är det för oss män också. Men allt eftersom dom börjar bli äldre, dom kan göra sig förstådda på ett annat sätt, dom sover hela nätterna, där nånstans så borde väl kvinnan "vakna" lite och se sin man.. Eller? Eller är jag helt ute och cyklar med mitt resonemang?
Det är lätt att hamna i den här cirkeln där man som par börjar konkurrera med varandra istället för att hämta styrka hos varandra, och speciellt med småbarn.

Som konservativ ifrågasätter jag dock att det skulle vara någonting fel med att kvinnan efter det att hon blir mor helt prioriterar barnen. Istället skulle jag säga att detta är helt enligt ordningen. För allt vad jag vet är inte vägen tillbaka till lusten att kvinnan försöker prioritera mannen eftersom det går helt emot hennes natur (som män i tråden också vittnar om, så "blir det aldrig bättre utom för om hon blir rädd att du ska lämna henne")

Istället väcks lusten av att mannen är kapabel. Han är lösningen när hon har problem. Detta är egentligen motsatsen till att mannen diskar för att få sex.

Det sagt, så skulle jag säga att kvinnor bör ge sina män sex. Om mannen sedan inte vill ifall hennes lust inte är på topp återstår dock endast att han blir Stålmannen, som klarar av att fortsätta ge utan att få. Hur det skulle kunna fungera utan tro på Gud vet jag inte, för vi som kristna gör också saker endast för Gud (vilket ovanstående skulle innebära).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in