2021-12-30, 11:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IknowwhatIknow
Ni kanske är undantaget som bekräftar regeln, men här är vad som kommer hända:
Ni kommer ha mycket och fantastiskt sex den närmaste tiden. Hon kommer gå med på mycket av det du vill prova och allt kommer kännas SÅ jävla bra. Vips! ...så har du glömt att det var dåligt innan, och det är ungefär här hon sakta börjar återgå till hur det var innan. Vips! ...så har hon gett sig själv en 2-4 år till med dig (hennes povider), innan det är dags för en ny runda.
Hon förstår det kanske inte ens själv utan kommer hävda att det minsann INTE kommer bli så, men kolla in den här tråden om tre år, och säg om jag hade rätt eller inte.
Jag vet svaret redan nu.
Been there, done that.. kan bara skriva under, dystert men sant.
Citera
2021-12-30, 11:43
Medlem
Citat:
Ni kanske är undantaget som bekräftar regeln, men här är vad som kommer hända:
Ni kommer ha mycket och fantastiskt sex den närmaste tiden. Hon kommer gå med på mycket av det du vill prova och allt kommer kännas SÅ jävla bra. Vips! ...så har du glömt att det var dåligt innan, och det är ungefär här hon sakta börjar återgå till hur det var innan. Vips! ...så har hon gett sig själv en 2-4 år till med dig (hennes povider), innan det är dags för en ny runda.
Hon förstår det kanske inte ens själv utan kommer hävda att det minsann INTE kommer bli så, men kolla in den här tråden om tre år, och säg om jag hade rätt eller inte.
Jag vet svaret redan nu.

Edit:
Du glömde förresten den extremt viktiga regeln:
Prata aldrig aldrig aldrig om Flashback med den som har kommit på vem du är här! Aldrig!

Så vad är ditt tips då? Förstå att det inte kommer att bli bättre och dra?
Citera
2021-12-30, 11:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bananarmen
Klart att sex är viktigt. Men det många inte förstår när de skaffar barn är att, inte bara nyfödda barn kräver en stor mängd energi.
Är barnen under 5 år kan man räkna med att få lägga undan en stor del av sina egna behov och även med det äktenskapets behov.

Med det menar jag inte att man inte ska sluta "se" varandra. Uppmärksamma varandra, ge komplimanger, beröm, LYSSNA!

Har ena partnern haft en skitnatt, försök inte att bräcka det med att du minsann haft en ännu värre natt. Ge varandra utrymme att göra sådant som kräver egentid, genom att erbjuda att ta hand om barnen medan.

Plocka ur diskmaskinen UTAN att någon ber om det, starta en tvätt. Håll koll på vad den andra partnern "alltid" gör, och överraska genom att själv vara den som gjorde det denna dag.

När ni ser varandra och pratar med varandra om hur jävla jobbigt men också fantastiskt det är att vara småbarnsförälder så kommer allt det andra lösa sig i slutänden.

Och ja, det kan ta tid. Ibland kortare, ibland längre tid. Men fundera på hur du kände innan ni fick barn, hade du tänkt att du skulle leva livet ut med denna person? Isåfall är det här ju bara ett gupp på en lång, lång väg! Kämpa på

Det fetade:
Varför ska det alltid kokas ner till detta?
Alltid alltid alltid samma visa... Plocka ur diskmaskinen. Laga mat. Städa. Gör det hon brukar göra...
Om det inte är så då?
Varför tar alla för givet att det är kvinnan och bara hon, som gör dessa saker i hemmet?
Och varför tror alla att en kvinnas sexlust hänger på om "checklistan" är ifylld?
HON KOMMER ÄNDÅ INTE VILJA LIGGA MED ER!!
Inte förrän ni gör slut. DÅ blir det åka av.

Allt det här med utförda hushålls-sysslor som biljett för att vilja ligga är bara ett påhitt för att ha något att skylla på!

Hur vore det med att bara ligga för att det är så jävla gött? För att komma nära varandra igen? För att fortsätta att i någon mån vara ett kärlekspar och inte bara kollegor i hemmet? För att få känna sig åtrådd? För att göra något fint för den man påstår sig älska? För att få orgasm? För att vara värdefull för den andra? För att man är ett par?
Citera
2021-12-30, 12:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Covid1337
Småbarn går sällan hand i hand med sex och närhet. Du och din sambo har satt erat liv på paus i samma stund ni valde småbarnslivet. sluta vara så ego och kämpa istället

Den som tror att man tycker på play igen när barnen kommer upp i 7-10-årsåldern igen är ju extremt jävla naiv.
Citera
2021-12-30, 12:07
Medlem
Bananarmens avatar
Citat:
Det fetade:
Alltid alltid alltid samma visa... Plocka ur diskmaskinen. Laga mat. Städa. Gör det hon brukar göra...
Om det inte är så då?
Varför tar alla för givet att det är kvinnan och bara hon, som gör dessa saker i hemmet?
Och varför tror alla att en kvinnas sexlust hänger på om "checklistan" är ifylld?

Allt det här med utförda hushålls-sysslor som biljett för att vilja ligga är bara ett påhitt för att ha något att skylla på!

Hur vore det med att bara ligga för att det är så jävla gött? För att komma nära varandra igen? För att fortsätta att i någon mån vara ett kärlekspar och inte bara kollegor i hemmet? För att få känna sig åtrådd? För att göra något fint för den man påstår sig älska? För att få orgasm? För att vara värdefull för den andra? För att man är ett par?

Jag pekade på båda könen, ingenstans nämner jag att det är en kvinna. Det jag menar är att det är väldigt vanligt med ojämnvikt i hushållsarbete och annat kring hemmet, vilket självklart mynnar ut i alla andra problem som dyker upp, även sexlivet.

Är man i en långvarig relation och vi nu inte pratar om ONS, så fattar man väl att ens partners övriga sidor (inte bara i sängen) påverkar hur sugen man är på att dra ned brallorna för denne!

Har man en partner som sitter och göttar vid datorn hela dagarna, skippar blöjbyte, hämtning, lämning, matlagning, handling, tvätt, dammsugning, diskning och andra dagliga uppgifter så är då inte jag sugen på att ha sex för att "det är så gött".
Kanske skulle jag ha det i början men ju mer tiden gick och partnern inte lyssnade på mina behov i andra delar av relationen så skulle jag sakta men absolut säkert inte ha lust till att ha sex heller.

Mår man inte bra på andra plan i en relation så mår inte sexlivet bra heller.
Båda parterna måste dock vara mogna nog för att inse detta. Annars är det definitivt ett hopplöst fall.
Citera
2021-12-30, 12:10
Medlem
Pungpuckels avatar
Jag har gjort detta två gånger,
nu är jag i tredje familebildandet och nu funkar det bra.

Men varför det inte funkade med de två första var väl för att jag kände mig inte färdig med livet, jag kände att kvinnorna ville göra mig till någon jävla hund.
Hunden skulle sitta snällt i soffan, hunden skulle be om lov för minsta lilla, hunden skulle inte skälla, inte hälsa på sina hundvänner, bara sitta och slicka mattes... Öhm hand.

Nu i efterhand känns det ju inte som en förlust heller, båda har blivit feta och svårt insjuknade i svensson-syndrom.

Min nuvarande har jag varit ihop med i ca 10år nu, vi har två barn och det funkar bra, för att hon accepterar mig och mina 1000 brister, och jag har fått ett väldigt tålamod med hennes.
Citera
2021-12-30, 12:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stiggen123
Så vad är ditt tips då? Förstå att det inte kommer att bli bättre och dra?

Jag tror, efter att ha förstått att många i min absoluta närhet har exakt samma problem och har haft lääänge, att det inte kommer att bli bättre.
Antingen så får man förlika sig med att det är slutlegat, men att man får mycket annat som är fint i livet om man stannar (och tycker om varan i övrigt).
Eller så får man ta sig en funderare på hur pass viktigt sex är för en. Känner man att man börjar bli bitter utan, så ja... då är sex viktigt. Inget att skämmas för men något att ta hänsyn till.
Är sex viktigt så får man antingen föreslå öppet förhållande eller dra.
Jag tror verkligen att det är så krasst.

Edit:
Vad jag menar är:
Det behöver inte nödvändigtvis bli bättre om man drar. Men man har iaf. försökt göra något åt en situation som är ohållbar för en.

Många pratar om barnen. Bra! Det är ett viktigt fokus.
Men som många har nämnt blir dom en mycket bättre förälder när dom är singlar (och inte bittra). DET är bra för barnen.
Tror dock inte att det är bra för barnen om man drar in någon ny vuxen person i deras liv. Låt barnen ha sitt space utan påtvingade nya personer i hemmet, så ska ni se att allt blir bra.
Senast redigerad av IknowwhatIknow 2021-12-30 kl. 12:18.
Citera
2021-12-30, 12:16
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bananarmen
Klart att sex är viktigt. Men det många inte förstår när de skaffar barn är att, inte bara nyfödda barn kräver en stor mängd energi.
Är barnen under 5 år kan man räkna med att få lägga undan en stor del av sina egna behov och även med det äktenskapets behov.

Med det menar jag inte att man inte ska sluta "se" varandra. Uppmärksamma varandra, ge komplimanger, beröm, LYSSNA!

Har ena partnern haft en skitnatt, försök inte att bräcka det med att du minsann haft en ännu värre natt. Ge varandra utrymme att göra sådant som kräver egentid, genom att erbjuda att ta hand om barnen medan.

Plocka ur diskmaskinen UTAN att någon ber om det, starta en tvätt. Håll koll på vad den andra partnern "alltid" gör, och överraska genom att själv vara den som gjorde det denna dag.

När ni ser varandra och pratar med varandra om hur jävla jobbigt men också fantastiskt det är att vara småbarnsförälder så kommer allt det andra lösa sig i slutänden.

Och ja, det kan ta tid. Ibland kortare, ibland längre tid. Men fundera på hur du kände innan ni fick barn, hade du tänkt att du skulle leva livet ut med denna person? Isåfall är det här ju bara ett gupp på en lång, lång väg! Kämpa på
Det fetade är problemet, för NEJ detta är en av alla lögner om äktenskap.

Mannen;
Ska bära försörjningsplikten för familjen.
Ska sätta sin hustru främst (ja! Före barnen och honom själv!)
Ska tillfredsställa sin hustru sexuellt.
Har sista ordet.

Kvinnan;
Är pliktig att respektera och lyssna till sin man i allt.
Ska sätta barnen före sig själv.
Ska tillfredsställa sin man sexuellt.

Sådan är ordningen, och de par som håller sig till dessa enkla regler kommer att blomstra.
Citera
2021-12-30, 12:18
Medlem
Black-butts-matters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kultingen1999
Många väljer att separera av olika anledningar där tabu-tanken om att vara förälder på deltid(varannan vecka) kanske lockar allra mest.

Ni som inte klarade av småbarnsåldern och bröt med eran partner, ångrar ni er i efterhand för att ni inte kämpade vidare? Fanns det något kvar av eran relation att rädda? Har era barn blivit uppenbart lidande på något sätt som ni inte hade kunnat förutse innan separationen skedde?

Många? Hur många då? Vad grundar du dina antaganden på?

Jag ångrar att jag skaffade barn med kvinnan i fråga och inte lämnade henne tidigare. Att folk ”skiljer sig lättvindigt” är en stor myt.
Citera
2021-12-30, 12:21
Medlem
defenseurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rasseltass
Jo, ett äktenskap där det även finns små barn är bitvis en kamp med fronter i öster och väster som du måste kämpa för att hålla. Detta är helt naturligt och inget skäl för skilsmässa.

Tror folk verkligen att familjelivet är som en regisserad feel good-film från Hollywood? Och att man måste skilja sig om jobbiga känslor eller konflikter kommer upp till ytan? Detta synsätt är degenererat och sjukt!

Sedan tror jag att fler äktenskap skulle hålla om folk slutade odla sin individualism så förbannat mycket och istället övade upp förmågan att tänka på vad som funkar bäst för kollektivet, dvs. familjen. Familjens primära syfte är faktiskt inte att låta dig som individ glänsa utan att skapa bra villkor för det uppväxande släktet.
Ordet "kamp" kanske är lätt att missförstå, för flera som läser dig. Jag hade inte skrivit så.
För mig är det snarare livet som är en kamp, med toppar och dalar, inte äktenskapet. Att äktenskapet tog slut berodde mera på att mitt liv, och mina behov, inte passade så bra ihop med exets behov. Inte längre, om de nu egentligen någonsin gjort det. Det blev mer och mer tydligt, för varje år.

Och kanske vi borde ha sett det från början, men det gjorde vi inte, och det kan jag faktiskt inte anklaga någon för. När vi var unga (dvs 30) gjorde vi vad vi hade förstånd till. Femton år senare var det bästa, för oss bägge, att flytta isär som vänner, och ha helt separata liv.

Tanken att bli gammal tillsammans med ex-frun är fortfarande lockande. Jag tror inte att det blir så. Men vi är tillräckligt goda vänner för att det ska vara en tanke som jag inte kan slå bort.
Citera
2021-12-30, 12:24
Medlem
Jag var tvungen.
Fick göra en extraordinär sak för att kunna slippa ifrån.
Var hemskt men alternativet värre.
Det var mycket destruktivt och jag mådde väldigt dåligt och hade försökt med allt.
Insåg att det faktiskt skulle vara bättre för barnen om jag inte stannade eftersom jag verkade vara det som triggade honom att bli hemsk.
Fruktansvärt med separation, när barn är inblandade ffa,
särskilt när det är stormigt och mycket bråk, men om relationen är destruktiv ändå så är det enda lösningen, i längden mår alla bättre i ett sådant fall.
Men annars är jag inte för att man för sas småsaker "byter" partner...... 😏
Citera
2021-12-30, 12:26
Medlem
Citat:
Det fetade:
Om det inte är så då?

Det är inte alls påhittat.
Har du en aning om hur mycket tid kvinnor lägger ner på sig själva innan en dejt. Inte alla men rent generellt. Vi rakar oss, plockar och färgar ögonbryn, kroppsskrubbar, fotfilar smörjer in, fönar, sminkar, deo och parfym.
För många kvinnor är detta viktigt.
Får man göra allt i hemmet känner man sig inte särskilt fräsch. Man är trött och svettig och luktar matos och vill man inte göra allt måste man be mannen om hjälp och då känner man sig som hans mamma. Det är ännu mer jävla avtändande.
Och ni kan säga at ni inte bryr er om "det ofräscha" hur mycket ni vill, man ser ju vad ni män vräker ur er om kvinnor i skydd av anonymitet. Ni tror att kvinnor känner att dom duger som dom är när man ser vad ni vräker ur er bakom anonyma användarnamn?
Generellt funkar det inte så för kvinnor att sex gör att vi känner oss åtrådda. Det börjar i den andra änden. Många vill känna sig åtrådda för att VILJA ha sex.
Det är jävligt avtändande att få en needy manserektion tryckt mot sig när man känner sig trött och bara vill ha tid för sig själv. Då blir mannen bara som ännu ett störande moment i en jobbig vardag. Man blir inte upphetsad utan irriterad.
Bättre än att komma viftandes med sina behov är att ge henne egentid så att HON blir kåt och självmant kommer och ber honom att stilla hennes kåthet.

Du kan liksom inte säga att det är påhitt om vissa kvinnor säger att det är så. Det är så himla respektlöst.
Senast redigerad av Jkj 2021-12-30 kl. 12:29.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in