2021-12-29, 10:37
Medlem
Vekrusets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kommer-vara-anon
Korrekt, fas 3 studien på pfizer pekade mot en 95% effektivitet. Och det känns väl som att den kanske är överskattad, just nu. Som sagt bara en känsla hos mig.

Ifall vaccinen skyddar mot smitta eller inte är långt ifrån klarlagt. Vi vet att man kan bli smittad trots vaccin. Finns data som pekar på att den risken kraftigt minskar om man är vaccinerad, och samma sak med risken att en vaccinerad skulle smitta vidare.

Det famösa norska julbordet visade med all tydlighet att vaccinen inte skyddar mot smitta. Deltagarna fick ju både delta och omikron.

Det är den enda fördelen jag ser med vaccinpass. De avslöjar att kejsaren är naken, och om tillräckligt många vaknar till, så slipper vi förhoppningsvis mer av detta. Åtminstone denna vända. De oproportionerliga åtgärderna kräver ju att det finns många lager av nyttiga idioter som tror att de gör något bra.
2021-12-29, 10:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av W-iding
Orkar inte läsa igenom hela tråden.

(Tillägg; jag tror inte på några konspirationsteorier.)

Men jag tog Dos nr 2 för typ 5 månader sen och än idag har jag värk i armen där vaccinet togs. De är värk typ som när man har ont i någon led. Ena dagen känns de inte så mycket men som idag - värker de som attans.

Sjukt irriterande….

Är de fler som upplever samma? Sambon har likadant..

I och med att en nål förts in i armen så kan det ju ha blivit någon skada. Speciellt när sambon eventuellt har samma problem. Dock bygger det på att det var samma som stack er, eller att de båda gjorde på samma sätt. Skulle kolla upp det om jag vore ni.
2021-12-29, 10:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Sifon
Det låter riktigt sjukt! Vart läste du detta?

Sociala medier, delningar från den drabbade och lite grävande.
2021-12-29, 10:42
Medlem
tr0llelitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CoralinesGhost
Det vet jag inte. Om ett läkemedel riskerar att leda till allvarliga biverkningar eller död för den som intar detta så måste hur som helst risk kontra nytta beaktas. Det görs inte i dagsläget med dessa vacciner. Det är också synnerligen oetiskt att uppmana och pressa friska individer utan behov av läkemedlet att ta det ”för andras skull” utan att faktiskt upplysa personerna om att en risk finns involverad.
Jag är 99.5% säker på att samtliga mediciner som tas fram leder till minst ett dödsfall, och jag tror du är oerhört naiv i dina påståenden om läkemedels säkerhet. Det kommer alltid finnas överkänslighet som inte går att förutse.
Det finns MASSVIS med artiklar (bland annat hos FHM) som beskriver att vaccinen fortfarande har högre benefit än risk, så du har även fel i att detta inte beaktas.
Du har ännu ett fel när du påstår att människor inte upplyses om risker.
Du får gärna klaga på saker som är bristfälliga, men du får hålla dig undan att hitta på.
2021-12-29, 10:43
Medlem
tr0llelitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CoralinesGhost
Läkemedelsverket eller någon annanstans. Men det jag har läst klassas nog som ”misstänkta dödsfall kopplade till vaccin” och är säkert under utredning. För en tid sedan läste jag en siffra som låg runt 300, men senast såg jag 440 tror jag.
Men du kan inte sitta här och bara slänga ur dig siffror som du "tror du läst", det hoppas jag du är medveten om? Du underminerar din egen trovärdighet.
2021-12-29, 10:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tr0llelito
Men du kan inte sitta här och bara slänga ur dig siffror som du "tror du läst", det hoppas jag du är medveten om? Du underminerar din egen trovärdighet.

354 misstänkta dödsfall är det som står på läkemedelsverkets hemsida. Står också att det ska uppdateras imorgon den 30de Dec
Jag har följt siffrorna som presenteras hela tiden. Det tickar uppå varje gång.
Har också ifrågasatt varför ingen pratar om det här i media o dy. Men det bara nonchaleras
För en vecka sen så frågade någon om det på presskonferensen som dom håller.
Men frågan blev censurerad i media. Alla andra frågor fick plats. Och det är jävligt illa.
2021-12-29, 10:59
Medlem
tr0llelitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DeliciousUS
354 misstänkta dödsfall är det som står på läkemedelsverkets hemsida. Står också att det ska uppdateras imorgon den 30de Dec
Jag har följt siffrorna som presenteras hela tiden. Det tickar uppå varje gång.
Har också ifrågasatt varför ingen pratar om det här i media o dy. Men det bara nonchaleras
För en vecka sen så frågade någon om det på presskonferensen som dom håller.
Men frågan blev censurerad i media. Alla andra frågor fick plats. Och det är jävligt illa.
Jag hittar inte. Länk?
2021-12-29, 11:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kommer-vara-anon
Görs det så nogranna långtidsstudier på läkemedel??

"Underlag för ett godkännande
Godkännandeproceduren är i regel den sista fasen av en 10-15 år lång läkemedelsutvecklingsprocess hos företaget.

Ansökan för nyutvecklade substanser innehåller vetenskaplig dokumentation inom följande tre huvudområden:

Kemisk/farmaceutisk kvalitet. Data om såväl den aktiva substansens som produktens kvalitet och funktion samt tillverkningsprocesser och kontrollmetoder.

Preklinisk farmakologi och toxikologi (in vitro-studier, djurmodeller). Den prekliniska dokumentationen är speciellt viktig inom områden som är svåra att studera i människa. Det kan till exempel gälla eventuell fosterskadande effekt eller risk för cancerutveckling.

Kliniska studier i frisk, frivillig och tänkt patientpopulation. Dokumentation av farmakodynamik (vad läkemedlet gör med kroppen), farmakokinetik (vad kroppen gör med läkemedlet), effekt och biverkningsmönster i människa. Avgörande är i regel de kontrollerade och randomiserade kliniska studierna i den tänkta patientpopulationen (fas 3-studier) som syftar till att ge robusta mått på effektstorlek och visa en acceptabel säkerhetsprofil"

https://www.lakemedelsverket.se/sv/tillstand-godkannande-och-kontroll/forsaljningstillstand/sa-godkanns-ett-lakemedel#hmainbody2
2021-12-29, 11:06
Medlem
Mr.Sifons avatar
Citat:
Jag är 99.5% säker på att samtliga mediciner som tas fram leder till minst ett dödsfall, och jag tror du är oerhört naiv i dina påståenden om läkemedels säkerhet. Det kommer alltid finnas överkänslighet som inte går att förutse.
Det finns MASSVIS med artiklar (bland annat hos FHM) som beskriver att vaccinen fortfarande har högre benefit än risk, så du har även fel i att detta inte beaktas.
Du får gärna klaga på saker som är bristfälliga, men du får hålla dig undan att hitta på.

Jag satt just och tittade på biverkningar och dödstal enligt läkemedelsverket.

För åldergruppen 30-39 år är det totalt 41personer som dött. Varav 85% har haft en eller flera bakomliggande sjukdommar. Det är då 6 fullt friska personer som dött av corona i sverige 30-39år.

https://www.socialstyrelsen.se/statistik-och-data/statistik/statistik-om-covid-19/statistik-over-antal-avlidna-i-covid-19/

Detta kan man sätta i relation till de 1095 Allvarliga biverkningar som är inrapporterade för samma åldersgrupp (30-39), då pratar vi inte lite hosta här.

Detta är läkemedelsverkets definition: "En rapport bedöms som allvarlig om den misstänkta biverkningen är en sådan som, leder till döden, är livshotande, nödvändiggör sjukhusvård eller förlängd sjukhusvård, leder till invalidisering, medför missbildning eller är annan medicinskt viktig händelse."

https://www.lakemedelsverket.se/sv/coronavirus/coronavaccin/inrapporterade-misstankta-biverkningar---coronavacciner#hmainbody3

Ser man totalt sett så är det 8496 allvarligt inrapporterade biverkningar. Detta kan ställas i relation till de totalt 8200 intensiv vårdade patienter.

https://experience.arcgis.com/experience/09f821667ce64bf7be6f9f87457ed9aa

Av de 15000 som dött ska man komma ihåg att dessa är personer som dött MED corona, inte per defention AV corona. Dessutom har dessa som tidigare nämnt i 85% av fallen 1 eller flera bakomliggande sjukdomar. Dvs ca 2250 fullt friska personer har i sverige dött MED corona. Dom kan ha dött i trafiken, blivit uppätna av en varg eller faktiskt dött AV corona. Det förtäljer inte statestiken.

Varje person får dra sina egna slutsatser av dessa siffror. Men vilka artiklar du syftar till eller vilka slutsatser dom och du drar får stå för dig. Men jag tänker inte ta något vaccin och att hitta belägg för att det skulle göra mer skada änn nytta är i speciellt svårt.
Senast redigerad av Mr.Sifon 2021-12-29 kl. 11:08.
2021-12-29, 11:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Styvfadern
Antal bekräftade döda i covid kan mycket väl vara fråga om komplex samsjuklighet där dödsorsak kan vara andra faktorer än covid.

Ja det är troligt, likväl som att det är troligt att dödligheten är lägre eftersom mörkertalet antagligen är högt på de som blivit smittade.
2021-12-29, 11:12
Medlem
FashionMonsters avatar
Citat:

Här är en kanadensisk studie som påvisar att detta vaccin ger MORE HARM THAN GOOD
(FB) Vaccinerna - biverkningstråden.

Allra helst på yngre 12-15 år där finns det noll komma noll benefit med vaccin enbart risker.
2021-12-29, 11:13
Medlem
tr0llelitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Sifon
Jag satt just och tittade på biverkningar och dödstal enligt läkemedelsverket.

För åldergruppen 30-39 år är det totalt 41personer som dött. Varav 85% har haft en eller flera bakomliggande sjukdommar. Det är då 6 fullt friska personer som dött av corona i sverige 30-39år.

https://www.socialstyrelsen.se/statistik-och-data/statistik/statistik-om-covid-19/statistik-over-antal-avlidna-i-covid-19/

Detta kan man sätta i relation till de 1095 Allvarliga biverkningar som är inrapporterade för samma åldersgrupp (30-39), då pratar vi inte lite hosta här.

Detta är läkemedelsverkets definition: "En rapport bedöms som allvarlig om den misstänkta biverkningen är en sådan som, leder till döden, är livshotande, nödvändiggör sjukhusvård eller förlängd sjukhusvård, leder till invalidisering, medför missbildning eller är annan medicinskt viktig händelse."

https://www.lakemedelsverket.se/sv/coronavirus/coronavaccin/inrapporterade-misstankta-biverkningar---coronavacciner#hmainbody3

Ser man totalt sett så är det 8496 allvarligt inrapporterade biverkningar. Detta kan ställas i relation till de totalt 8200 intensiv vårdade patienter.

https://experience.arcgis.com/experience/09f821667ce64bf7be6f9f87457ed9aa

Av de 15000 som dött ska man komma ihåg att dessa är personer som dött MED corona, inte per defention AV corona. Dessutom har dessa som tidigare nämnt i 85% av fallen 1 eller flera bakomliggande sjukdomar. Dvs ca 2250 fullt friska personer har i sverige dött MED corona. Dom kan ha dött i trafiken, blivit uppätna av en varg eller faktiskt dött AV corona. Det förtäljer inte statestiken.

Varje person får dra sina egna slutsatser av dessa siffror. Men vilka artiklar du syftar till eller vilka slutsatser dom och du drar får stå för dig. Men jag tänker inte ta något vaccin och att hitta belägg för att det skulle göra mer skada änn nytta är i speciellt svårt.
1: Kan du länka direkt till dina påståenden? Jag har klickat på dina länkar men hittar inte alls siffrorna du nämner.
2: Jämför du 41 DÖDSFALL med 1095 biverkningar? I så fall
a) Hur många dödsfall har inträffat hos fullt friska svenskar av covid? Denna siffra måste du sitta på för att kunna använda siffran '6', annars är den helt intetsägande.
b) Hur många "allvarliga BIVERKNINGAR" har covid gett? Jag kan leta upp siffror åt dig, men jag äter upp mitt eget organ om siffran är lägre än 1095, och "då pratar vi inte lite hosta här".
3: Läkemedelsverkets definitions sista fras är så generell att titeln "allvarliga biverkningar" är oerhört urholkad, men fine.
4: Av de 41 personer som du hävdar dött av vaccinet, så ska man komma ihåg att dessa är personer som dött MED vaccinet, inte per definition AV vaccinet. De kan ha dött i trafiken, blivit uppätna av en varg. Ja det förtäljer inte statIstiken.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in