2021-12-29, 01:39
Medlem
Lagerthas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ormbiten
Som fullt frisk med ett starkt immunsystem vill man ju inte fucka upp sitt immunsystem genom att spruta in en massa gift i kroppen...
Det känns fel att ta risken med eventuella biverkningar.
Eftersom jag inte har tagit ett enda vaccin sedan 12 årsåldern (35 år sedan) vet jag inte alls hur kroppen reagerar på vaccin.
Jag tar hellre viruset!

Viruset vill man givetvis vara utan men det ser inte ut som om någon kommer att kunna undgå det.

Att idag påbörja vaccinering tror jag i princip ingen överväger. Man VET att det väntar tre doser direkt och troligtvis evigt följande, man vet att de inte fungerar och man vet att de förstör det naturliga immunförsvaret avsevärt per spruta. Vaccinen är inte bara otestade de använder även mRNA-teknik som också är otestad i vaccin till människor. En teknik som dessutom inte fyller något syfte, i alla fall inget syfte som man lyckats kommunicera.

Tror du tänker helt rätt!
2021-12-29, 01:44
Medlem
Lagerthas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ormbiten
För min egen del var Covid en fyra fem dagars förkylning med muskelvärk och lite feber.
Inget jag blev direkt orolig över.
18-19 månader sedan som det hände.

Dags att öppna upp allt nu och plocka bort vaccinpass och släppa Covid fritt.
Vaccinera riskgrupperna så ofta det behövs och så ofta dom vill.
Alla andra kommer att få Covid förr eller senare oavsett hur mycket det vaccineras.

Rätt, men med en viktig skillnad. Vaccinen hindrar vaccinerade från att bygga fullgod immunitet även efter sjukdomsförloppet. Ovaccinerade med genomgånget sjukdomsförlopp förväntas ha livslång fullgod immunitet.

När våra myndigheter kommunicerar att man bör vaccinera sig även om man haft sjukdomen för man kan få det igen så är det en lögn och givetvis känner de till detta. De som får sjukdomen fler gånger är endast vaccinerade.
2021-12-29, 01:50
Medlem
tequilasunrise123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Silveriller
För en del ja. Men majoriteten tror jag fått covid-symtom -> testats positivt för covid -> blivit sämre. Med låg syresättning och svårt att andas -> slutligen dött.

Sen har du också några hundra rapporterade dödsfall för vaccinen. Av 8 miljoner vaccinerade.
Men 15000 rapporterade dödsfall för Covid. Av någon miljon smittade.

Så har absolut många covid-dödsfall utspelat sig. Men sen har vi också många fall där t.ex Agda 89 med en sjukjournal längre än mount everest kolat av hjärtsvikt samtidigt som hon hade covid. I vilken statistikspalt tror du att hon hamnar i?
2021-12-29, 02:04
Medlem
Lagerthas avatar
Denna studie från Umeå borde florera mer frekvent.

https://www.mdpi.com/1999-4915/13/10/2056/htm

Detta är förklaringen till att cancerfall ökar med 20% i länder med hög andel vaccinerade.
2021-12-29, 02:15
Medlem
Obekvamstamnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av carminaburana
Nån som fått gallblåsebesvär efter vaccinet?

Känner en som just haft symptomer med kräkningar, ont i rygg och hjärtbank. Läkarna tror det var njursten. Försvann plötsligt av sig själv.
Senast redigerad av Obekvamstamning 2021-12-29 kl. 02:27.
2021-12-29, 02:26
Medlem
Obekvamstamnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lagertha
Denna studie från Umeå borde florera mer frekvent.

https://www.mdpi.com/1999-4915/13/10/2056/htm

Detta är förklaringen till att cancerfall ökar med 20% i länder med hög andel vaccinerade.

Ja, jag har hört om detta innan, men jag tror det tekniska går över folks huvuden. Jag har aldrig hört någon debunka den teorin. Få se hur de nästa 1-2 åren utspelar sig.

Tack för länken, jag downloada den.
Senast redigerad av Obekvamstamning 2021-12-29 kl. 02:28.
2021-12-29, 08:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Silveriller
Nej.
Det har sagts tusen gånger.
Det är inrapporterade dödsfall.
Varav man efter utredning finner möjliga kopplingar till vaccinen i 1% eller färre av fallen.
De flesta inrapporterade fallen gäller sjuka 80-plussare som råkar dö i närtid efter vaccinering. Något som hade skett även utan vaccin.
Något man kan känna sig helt säker på är att mörkertalet är större än eventuell felrapportering. Det är mycket större risk att man missar en koppling till vaccinet, än att man felaktigt gör bedömningen att någon dog av vaccinet.

Snabb överslagsräkning ger att medelåldern är cirka 79 år för Pfizer. Det är en visserligen en hög siffra. Men det är lägre än medelåldern för döda i covid. Och lägre än medellivslängden. Det är oavsett inte dödsfall som är det största problemet, utan "allvarlig biverkning" som är jämnt fördelad över åldrarna.

Allvarlig biverkning har rapporterats för 1 på 852 vaccinerade i Sverige. Det är faktiskt en väldigt hög siffra.

Rapporteringsbenägenheten för biverkningar är vanligtvis väldigt låg (5-10%) eftersom det krävs rätt mycket för att läkaren ska koppla din hjärtattack till det där vaccinet du tog för tre veckor sen. I slutändan kan det mycket väl visa sig att 1 på 100 får en allvarlig biverkning av vaccinet.

Konservativast möjliga uppskattning är att 1 på 500 får en allvarlig biverkning av vaccinet, jämnt fördelat på ålder. Det är fortfarande alldeles för dåligt för att man ska kunna massvaccinera friska unga människor i samhällets tjänst. Ska ett barn per skola behöva ta en allvarlig biverkning för samhällets bästa? Det tycker inte jag.
Senast redigerad av aw 2021-12-29 kl. 08:33.
2021-12-29, 08:11
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bortmedfifittor
Nej jag menar allvar utifrån vad du skrev. Varför sålla ut biologiska nitlottar medelst vaccin istället för virus? Samma sak.

Det var en väldigt cynisk syn på dem som dragit den biologiska nitlotten.
2021-12-29, 08:59
Medlem
Freeze89s avatar
Regissören Jean-Marc Vallée misstänks ha dött i en plötslig hjärtinfarkt. Han sägs ha tränat mycket och varit allmänt en "friskus". Känns inte som ett långskott att det är vaccinets förtjänst? Skulle vilja se statistik på fall av akuta hjärtinfarkter nu jämfört med innan covid.
2021-12-29, 09:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Motherofgod
Hur? Andelen bekräftade fall covid kan endast vara mycket lägre än antalet faktiska fall.

Antal bekräftade döda i covid kan mycket väl vara fråga om komplex samsjuklighet där dödsorsak kan vara andra faktorer än covid.
2021-12-29, 09:09
Medlem
Orkar inte läsa igenom hela tråden.

(Tillägg; jag tror inte på några konspirationsteorier.)

Men jag tog Dos nr 2 för typ 5 månader sen och än idag har jag värk i armen där vaccinet togs. De är värk typ som när man har ont i någon led. Ena dagen känns de inte så mycket men som idag - värker de som attans.

Sjukt irriterande….

Är de fler som upplever samma? Sambon har likadant..
2021-12-29, 09:15
Medlem
FashionMonsters avatar
Pfizer vaccine MORE HARM THAN GOOD
Studie från kanada rapporterat i en film, hur det är 100% onödig risk att vaccinera unga o,s,v
Samt hur dåligt Pfizer har undersökt riskerna, slarvig forskning!
e.t.c

Direktlänk till videon.

Canada covid care alliance.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in