Nu ska jag uppdatera lite efter vaccindosen (1nr) Relativt ung, är tidigare frisk.
I Maj 2021 tog jag första dosen mRNA vaccin och fick hjärtmuskelinflammationsliknande symtom (myokardit) efter ca 1v. Mest troligen lindring-form, alternativ perikardit. Bröstsmärta/tryck över bröstet som strålar upp till hals och hög puls (över 100p/min>) vid minsta ansträngning särskilt om du satt på en cykel. Fick samma symtom med covid-19 2gånger 2020våren och vintern, gissar på re-infektion, så egentligen ingen suprise, ville mest bara slippa skiten igen. Gjort HjärtEKO med gott resultat efteråt. Inga synbara skador eller dvs. tecken på skada via blodprover m.m. Symtom släpptes slutligen efter ca. 3 månader med "smärtan", och 6 månader med Takykard;in (snabbpuls). Nu återställd.
Det andra fenomenet är mer diffust och började dag 1 efter vaccinationen. Påminner starkt om snacket som varit där man jämför covid-19 med en hjärnskakning. Alltså liknande typer av symtom efter hjärnskakning. ->Svårt att hålla fokus och ta in mycket intryck, samt märkligt tryck över huvudet, mer huvudvärk/migrän uppleves som ett lock/bubbla runt huvudet som vid en förkylning/influensa? Socialt påverkad av koncentrationssvårigheter. Dom flesta symtomen försvann efter 1 månad men kvarstår vid typ i miljöer där mycket färg och olika struktur intryck förekommer, kunde vara så enkelt som typ lövskog i 15min -> tvungen att kliva ur skogen helt och symtomen släppte, blir annars mer yrsel och suddigare syn och svårt att hålla fokus. Även mataffärer är något störiga att gå in i. Även här har symtomen blivit bättre, kvarstår något men fullt hanterligt.
Så på tok mkt diffusa/konstiga symtom att man kan tro att man blivit galen. Kollat upp ögonen hos optikern, helt utan anmärkning (inget glasögonbehov). Optikern berättade om flera patienter som sökt ögonundersökningar under pandemin innan vaccinationen efter covid-19 misstänkta skador på hjärnan, som tyvärr ej går att lösa med glasögon. Men ej hade hört nåt om vaccin liknande besvär.
Möt 3 personer med liknande besvär från hjärnan -> Dock gick de över fortare för dem.
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/PRRyaJ/svara-hjarnsymtom-kan-drabba-aven-de-med-mild-covid