2021-12-29, 09:17
Medlem
pinnpelle88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av W-iding
Orkar inte läsa igenom hela tråden.

(Tillägg; jag tror inte på några konspirationsteorier.)

Men jag tog Dos nr 2 för typ 5 månader sen och än idag har jag värk i armen där vaccinet togs. De är värk typ som när man har ont i någon led. Ena dagen känns de inte så mycket men som idag - värker de som attans.

Sjukt irriterande….

Är de fler som upplever samma? Sambon har likadant..

Helt normalt att känna smärta i armen ett halvår efter vaccinering.

Kunde varit värre, du kunde fått kååviid eller något.
2021-12-29, 09:19
Medlem
Vekrusets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kommer-vara-anon
Det är inte fullt ut sant. Det räcker med att vaccinen minskar individers smittsamhet så att R-talet sjunker ner till under 1 på flocknivå.
Om det här vaccinen klarar av det tillsammans med andra åtgärder vet vi inte, då det ännu inte är helt klart vilken påverkan på smittsamheten vaccinen har. Inte heller vet vi om behovet av en sådan sänkning är så stor just nu, i och med den nya mutationen.

Att vaccinen inte klarar det som ensam åtgärd står dock klart, vilket också var klart redan innan vaccinen släpptes på marknaden.

Sedan kan jag väl hålla med om att en övertro på vaccinen verkar ha funnits i Sverige, i och med att man valde att öppna upp till fördel för vaccinpassen.

Nej. När vaccinen släpptes så gällde att smittskyddet var närmast totalt. 95% och 97% och liknande siffror nämndes.

Vaccinen skyddar inte mot smitta, men smittan stiger och sjunker naturligt med immunitet.
2021-12-29, 09:27
Medlem
Vekrusets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Silveriller
För en del ja. Men majoriteten tror jag fått covid-symtom -> testats positivt för covid -> blivit sämre. Med låg syresättning och svårt att andas -> slutligen dött.

Sen har du också några hundra rapporterade dödsfall för vaccinen. Av 8 miljoner vaccinerade.
Men 15000 rapporterade dödsfall för Covid. Av någon miljon smittade.

Nu är det förhoppningsvis slut med överdödligheten för äldre, eftersom man avslöjat och beklagat att de regelmässigt fick palliativ vård med andningshämmande morfin istället för hjälp när de blev det minsta sjuka. En gigantisk skandal, där regeringen omedelbart gjorde en studie om hur mycket de sparade in i pensionsutbetalningar.

Jämför med initiativet i Spanien, när de fick in covid på sina äldreboenden. De fick istället antihistaminer och antibiotika - och ALLA överlevde.

https://www.americanlibertyemail.com/articles/bombshell-spanish-nursing-homes-beat-covid-with-zero-deaths-hospitalizations-or-vaccines/

(Officiell studie länkad i slutet av artikeln, PubMed.)
2021-12-29, 09:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FashionMonster
Pfizer vaccine MORE HARM THAN GOOD
Studie från kanada rapporterat i en film, hur det är 100% onödig risk att vaccinera unga o,s,v
Samt hur dåligt Pfizer har undersökt riskerna, slarvig forskning!
e.t.c

Direktlänk till videon.

Canada covid care alliance.

Det förklarar varför FDA vill dröja i 55år innan hela Pfizers Covidstudie lämnas ut: https://www.msn.com/en-us/news/us/critics-outraged-by-fda-request-to-hide-pfizer-vaccine-data-for-55-years/ar-AAQUufd
2021-12-29, 09:58
Medlem
Läste just om två tjejer i Norrköping.
Den ena i mitten av 20-års åldern. Den andra 12.

En rullstolsbunden efter vaccinet och den andra tappade talförmågan.

Trevligt
2021-12-29, 10:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Korrupt.Sosse
Det förklarar varför FDA vill dröja i 55år innan hela Pfizers Covidstudie lämnas ut: https://www.msn.com/en-us/news/us/critics-outraged-by-fda-request-to-hide-pfizer-vaccine-data-for-55-years/ar-AAQUufd

Fint. Det tog dom 108 dagar att bestämma att vaccinet var säkert som tusan att ta. Men 55 år kommer det att ta för dom att släppa materialet.

Hallå? Är det någon hemma??
2021-12-29, 10:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kaisersmamma
Fint. Det tog dom 108 dagar att bestämma att vaccinet var säkert som tusan att ta. Men 55 år kommer det att ta för dom att släppa materialet.

Hallå? Är det någon hemma??

FDA är en hemsk myndighet. En datoriserad myndighet vill ha 55år på sig släppa ut Pfizers studie som de godkände.

Coronasprutorna/vaccinen kommer bli den största läkemedelsskandalen i Sverige när detta briserar om några år. Alla kommer naturligtvis skylla ifrån sig.
2021-12-29, 10:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av W-iding
Orkar inte läsa igenom hela tråden.

(Tillägg; jag tror inte på några konspirationsteorier.)

Men jag tog Dos nr 2 för typ 5 månader sen och än idag har jag värk i armen där vaccinet togs. De är värk typ som när man har ont i någon led. Ena dagen känns de inte så mycket men som idag - värker de som attans.

Sjukt irriterande….

Är de fler som upplever samma? Sambon har likadant..

Vadå går ni runt och har ont i armarna nästan ett halvår efter injektionen?!

Jag har sett några videos där en läkare snittar upp armen direkt efter injektion, och då kommer blod ut som en stor gelé-klump. Trodde det var fake men… Kanske förklarar saken?

Gå till en läkare
2021-12-29, 10:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Korrupt.Sosse
FDA är en hemsk myndighet. En datoriserad myndighet vill ha 55år på sig släppa ut Pfizers studie som de godkände.

Coronasprutorna/vaccinen kommer bli den största läkemedelsskandalen i Sverige när detta briserar om några år. Alla kommer naturligtvis skylla ifrån sig.

"Vi såg det inte komma"

2021-12-29, 10:22
Medlem
Mr.Sifons avatar
Citat:
Läste just om två tjejer i Norrköping.
Den ena i mitten av 20-års åldern. Den andra 12.

En rullstolsbunden efter vaccinet och den andra tappade talförmågan.

Trevligt

Det låter riktigt sjukt! Vart läste du detta?
2021-12-29, 10:23
Medlem
Citat:
Vadå går ni runt och har ont i armarna nästan ett halvår efter injektionen?!

Jag har sett några videos där en läkare snittar upp armen direkt efter injektion, och då kommer blod ut som en stor gelé-klump. Trodde det var fake men… Kanske förklarar saken?

Gå till en läkare

Exakt, gå till en läkare och be han rapportera in det som en biverkning här: https://www.lakemedelsverket.se/sv/rapportera-biverkningar

Du kan göra det själv också men ser bättre ut om en läkare gör det.
2021-12-29, 10:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vekruset
Nej. När vaccinen släpptes så gällde att smittskyddet var närmast totalt. 95% och 97% och liknande siffror nämndes.

Vaccinen skyddar inte mot smitta, men smittan stiger och sjunker naturligt med immunitet.

Korrekt, fas 3 studien på pfizer pekade mot en 95% effektivitet. Och det känns väl som att den kanske är överskattad, just nu. Som sagt bara en känsla hos mig.

Ifall vaccinen skyddar mot smitta eller inte är långt ifrån klarlagt. Vi vet att man kan bli smittad trots vaccin. Finns data som pekar på att den risken kraftigt minskar om man är vaccinerad, och samma sak med risken att en vaccinerad skulle smitta vidare.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in