Citat:
Ursprungligen postat av
Hankypanky14
Anna Dyvik föll som en fura genom fältet efter 1 varv. Hon visar ännu en gång att hon inte håller för pallen. I ett svenskt sprintlag måste man aspirera på pallen. Fördel Hagström.
Jessica Diggins vinner sprinten och får ett försprång som väntat som Frida inte kommer att ta in.
Frida var 1,39 min före Diggins i VM 2019 på 10 km klassiskt och 1,13 min före Diggins i Ruka.
Med en Frida i form och Diggins med 4 hårda sprintlopp i benen borde Frida lätt slå Diggins med 1 minut imorgon.
Fast Fridas planering med höghöjdsläger ( planerat sedan i höstas) precis inför tds verkar inte fallit väl ut..Ta dessutom med i beräkningarna att vallarna nu skall leverera så ser det mörkt ut för Frida att vinna tds. Det är inget konstigt då ingen svensk har/får förmågan att vinna genom åren.
Vi ger Frida en chans imorgon att studsa tillbaka. Slår hon Diggins med över 1 minut imorgon är det godkänt. Jag tvivlar..
Är du helt verklighetsfrånvänd? Hagström har sett initiativlös ut både i Davos och nu i Lenzerheide, varför då inte skicka den som faktiskt har bättre resultat på sprint i fristil denna säsongen?
Och då hoppades jag ändå det skulle gå bra för Hagström och att hon skulle tas ut till OS.