2021-12-29, 15:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BerraSWE
Är man i slutet av sin karriär har man inte så mycket att förlora på att chansa.
En folkkär idrottare som dopar sig (och åker fast i kontroll) riskerar att förlora väldigt mycket skulle jag tro. De riskerar karriären efter tävlandet, knappast några uppdrag från olika skidmärken eller arbeten inom media som expert eller liknande, kanske även svårt att få anställning på ett vanligt företag, som inte vill förknippas med fusk...
Citera
2021-12-29, 15:42
Avslutad
Anmärkningsvärt hur Niskanen syskonen utklassar världseliten.
Citera
2021-12-29, 15:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Camelot
En folkkär idrottare som dopar sig (och åker fast i kontroll) riskerar att förlora väldigt mycket skulle jag tro. De riskerar karriären efter tävlandet, knappast några uppdrag från olika skidmärken eller arbeten inom media som expert eller liknande, kanske även svårt att få anställning på ett vanligt företag, som inte vill förknippas med fusk...

Väljer en folkkär idrottare en bespottad dopingtränare?
Citera
2021-12-29, 16:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Addhoc
Ja det blir intressant idag! Vet inte vad jag hoppas på, önskar dem båda lycka till, liksom Kalla. Men hjärtat klappar nog liiite mer för Dyvik tror jag.

Dagens prestation omöjliggöra en stafett för Hagström. Om hon åker till OS är det enkom för sprintloppet
Citera
2021-12-29, 16:06
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Finnvedssonen
Dagens prestation omöjliggöra en stafett för Hagström. Om hon åker till OS är det enkom för sprintloppet

Ja precis, det är hennes enda hopp men det var väl rätt klart även före idag
Citera
2021-12-29, 16:13
Bannlyst
Frida Karlsson beslutade redan i oktober att hon skulle ha ett höghöjdsläger vid jul.

Frida är nedtränad..men ställer upp i tds..vad är syftet med att ställa upp i årets näst största tävling när man är nedtränad? Ännu ett korkat beslut av en tränare i det svenska landslaget.

Det är så många ggr detta har hänt..under så många år..att man baxnar. Självklart de trodde att Frida skulle vinna tds fast hon var nedtränad. Nu får hon stå i intervjuer och förklara ” jag har tränat för OS”.

Bryt touren så att man bryter ned allt hon har byggt upp under de senaste veckorna.

Vallarna gör ingen glad..trots Ebbas lopp idag.

Det är som vanligt.
Citera
2021-12-29, 16:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Finnvedssonen

Ja, Hagström åker till OS för att kämpa om medaljerna.

När det gäller damstafetten är Ribom, Moa Olsson, Sundling, Ebba, Kalla och Frida som kömpar om de platserna.
Senast redigerad av Hankypanky14 2021-12-29 kl. 16:21.
Citera
2021-12-29, 16:21
Bannlyst
Emil Iversen blir 53:a..3.06 minuter efter. Missade prologen igår och missat alla prologer innan.

Ändå får han plats till OS..trots att det är typ 10 norrmän som är före honom i varje lopp.

Det skall sägas att Emils pappa finns med i tränarkåren i Norge.Ett obegripligt beslut!

Hade jag varit Emil hade jag skämts av att bli uttagen när sn presterar såhär..när man har en far som är tränare i landslaget.

Borde pyra en hel del inom norsk längdskidåkning.
Citera
2021-12-29, 16:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BerraSWE
Ja Ebba gjorde ett riktigt bra lopp men fick dyngstryk av en 33 årig finska som inte gjort något märkvärdigt på flera år.
Ebba var 10 sekunder före Kerttu på samma distans i Ruka. Kerttu är bättre på höjd än Ebba så inget konstigt att det svängde då Kerttu fick till ett bra lopp.

Kerttu har tillhört topp 10 skitet i VC i evigheter. Då kan man väl vinna ibland också om man får till det och Johaug är borta.
Citera
2021-12-29, 17:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rcs
Ebba var 10 sekunder före Kerttu på samma distans i Ruka. Kerttu är bättre på höjd än Ebba så inget konstigt att det svängde då Kerttu fick till ett bra lopp.

Kerttu har tillhört topp 10 skitet i VC i evigheter. Då kan man väl vinna ibland också om man får till det och Johaug är borta.

Oerhört glädjande att Ebba är tillbaka på pallen! Tror det var viktigt att få ett kvitto på att årets upplägg håller och att farten är på väg. Idag fick Sverige en medaljkandidat till 👍🏻👍🏻👍🏻
Citera
2021-12-29, 17:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Addhoc
Ja precis, det är hennes enda hopp men det var väl rätt klart även före idag

Står det och väger kan faktorer som förmåga för stafett, sprintstafett och distanslöp komma in i bedömningen. Det var lite i de banorna vi tänkte…
Citera
2021-12-29, 17:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Impact21
Jag är ännu inte orolig gällande Ebba, utan litar på att hon lyckas pricka formen till OS.

Inför VM väntade man med uttagningen tills efter den sista klassiska sprinten i världscupen. Hagström blev sedan 4:a i VM.
Jag ser ingen anledning att göra något annorlunda inför OS. Åkarna får ungefär samma tid i uppladdning.

Säger inte emot dig men kan konstatera att SOK till stor del gör en annan bedömning
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in