2021-12-22, 22:41
Medlem
Addhocs avatar
Måste fråga alla här inne om Dyvik och Hagström. Borde inte Dyvik vara ett bättre kort att ha med i OS utifrån att hon kan slängas in i både sprint och distanslopp, medans Hagström är mer bara en sprinter?
Citera
2021-12-22, 23:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Addhoc
Måste fråga alla här inne om Dyvik och Hagström. Borde inte Dyvik vara ett bättre kort att ha med i OS utifrån att hon kan slängas in i både sprint och distanslopp, medans Hagström är mer bara en sprinter?

Tycker inte att det borde vara någon faktor då vi redan har Maja, Jonna och Emma på sprintsidan som också går att slänga in på distans om det skulle behövas. Men du har helt rätt i att Dyvik är klart bättre än Hagström i distans och hon har ju fortfarande chans att ta den fjärde distansplatsen om hon presterar bättre än Kalla och Lindström i touren. Så dubbla OS-möjligheter för Dyvik medan Hagström bara är aktuell för en sprintplats.
Citera
2021-12-23, 09:42
Medlem
OweGbgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av katw
Men tror du att det är 75 % chans att Kalla gör ett topp-8 lopp på touren?
Ja det tror jag.
Citera
2021-12-23, 10:50
Medlem
Alkibiadess avatar
Ryska laget till Tour de Ski:

Artyom Maltsev, Gleb Retivykh, Alexander Bolshunov, Alexey Chervotkin, Denis Spitsov, Alexander Terentyev, Ivan Yakimushkin, Andrey Melnichenko, Ilya Semikov och Ilya Poroshkin;

Yulia Stupak, Natalya Nepryaeva, Yana Kirpichenko, Tatiana Sorina, Veronika Stepanova, Anastasia Rygalina, Lilia Vasilyeva och Ekaterina Smirnova.
Citera
2021-12-23, 12:22
Medlem
Citat:
Men tror du att det är 75 % chans att Kalla gör ett topp-8 lopp på touren?

Citat:
Ursprungligen postat av OweGbg
Ja det tror jag.
Rapporter från alperna säger att det är en kalla vid gott humör.
Förhoppningsvis innebär det att träningen går bra och att formen är på väg.
Citera
2021-12-23, 12:50
Medlem
Halfvarsson väljer i stället att fira jul i Sverige.

– Det blir en väldigt lugn jul. Jag kommer vara hemma med min tjej och så kommer vi säkert träffa mina föräldrar lite grann och brorsan och hans tjej men det blir en ganska lugn jul blir det.

– Få vara hemma under julen och vara lite avslappnad, säger han.

Så nu vet vi när Calle missar touren med förkylning.
Citera
2021-12-23, 12:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smokieknife
Rapporter från alperna säger att det är en kalla vid gott humör.
Förhoppningsvis innebär det att träningen går bra och att formen är på väg.

När Kristus (gammal religös man) uppenbarar sig kommer tvivlarna att få stå sitt kast. Eller så kommer nackhåren att resa sig.
Citera
2021-12-23, 13:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frankkk
Halfvarsson väljer i stället att fira jul i Sverige.

– Det blir en väldigt lugn jul. Jag kommer vara hemma med min tjej och så kommer vi säkert träffa mina föräldrar lite grann och brorsan och hans tjej men det blir en ganska lugn jul blir det.

– Få vara hemma under julen och vara lite avslappnad, säger han.

Så nu vet vi när Calle missar touren med förkylning.
Frida och Maja laddade ju upp på hemmaplan istället för i alperna och det har ju gått bra för dom.
Citera
2021-12-23, 13:42
Medlem
katws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ccnut
Frågan är inte Kalla och eller Hagström. Frågan är... håller dörrkarmarna?

Inga dörrkarmar i sikte på OS-rummen i alla fall:

https://www.youtube.com/watch?v=dWbiyCCj4EY

Citera
2021-12-23, 13:51
Medlem
katws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cashew30
Frida och Maja laddade ju upp på hemmaplan istället för i alperna och det har ju gått bra för dom.

Skillnaden där var att de inte reste runt och träffade halva släkten.
Citera
2021-12-23, 13:55
Medlem
DjPuttes avatar
Förstår inte riktigt hur man tänker ang Kalla och tror hon blir uttagen till OS, Hon har inte presterat tills nu och så ska hon åka till sig en OS plats i TdS nje skeptisk...

Det man ska se är hon har haft en lång bra karriär och det kommer en brytpunkt där man ser hon orkar inte upp till den kapacitet som alla vill hon ska ha, Här handlar det mer om envishet och stolthet inte ska få en törn då hon inser de yngre förmågorna har seglat förbi och hon står kvar på stationen...

Så nej ngn OS plats tror jag inte på dels pga det finns yngre som knackar på dörren ge dem chansen och få utveckla sig i OS, Kalla har haft sitt på tronen dags lämna över pinnen och själv sätta sig i soffan och följa den nya generationen tjejer ta över!
Citera
2021-12-23, 14:14
Medlem
Citat:
Inga dörrkarmar i sikte på OS-rummen i alla fall:

https://www.youtube.com/watch?v=dWbiyCCj4EY

Svårtrashat!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto