2022-01-07, 19:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Immelman
Ingen av oss vet hur Förbundet och SOKs sportansvarige har gjort upp detta.
Och hur länge ni än ältar Hagström-fallet så hade det ju inte spelat någon roll eftersom sprinten i OS går i fristil.
När den gick i klassikt i VM kom hon med med tiondelarna på sin sida. Denna gång tiondelarna mot sig. Så är det bara.
Att SOK och förbundet gjort upp om 4+4 i uttagningarna har känts solklart från början.

Att nu vrida det till att det borde ha varit LL som togs ut istället blir bara ännu mer pinsamt.
Det verkar som vem som helst skulle fått åka utom Kalla. Trots att det är tydligt att VM också låg till grund för uttagningen.

Och det är ju kul att Westberg äntligen gjorde ett bra lopp. Men handen på hjärtat - är det någon som tror han kommer att göra succé i OS?
Vilket i o f s blir svårt för någon svensk herrsprinter.

Men är det inte dags att släppa detta nu?
Eller ska ni hålla på till OS?
Dom kommer att hålla på långt EFTER OS också. Så är dom bara.
En del av dessa skribenter verkar ha nåt storhetsvansinne och tycker att dom har tolkningsföreträde gentemot dom som skrivit reglerna ang vissa kriterier.
Man ler lite.
Citera
2022-01-07, 19:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alkibiades
Nej, jag tänker självständigt och tänker inte falla in i någon slentrianmässig kritik av ledningen bara för att ett antal högröstade personer på olika forum tycker så. Ibland gör ledningen fel och ibland gör ledningen rätt. Jag kommer även fortsättningsvis bilda mig en självständig uppfattning om vad som har gjorts rätt och fel.

Angående när USA kör med amerikanska uttagningar i olika idrotter så är det intressant att de amerikanska idrottarna alltid försvarar dessa även om omvärlden är kritisk och inte alla uttagna sedan levererar i mästerskap.

Framförallt är det väl intressant att du som förmodat svensk försvarar de amerikanska uttagningarna?
Du har ingen självständig uppfattning.
Du är kunnig,och samtidigt så är du en i ledet rättandes individ.Sådan är du,åtminstone ger dina skriftliga opinioner i FBs forum det intrycket.
Jag har inget som helst emot dig personligen,jag skiter i dig såsom du gör i mig.
Men en spade bör kallas en spade om den gräver samma..om och om och om igen.
SÅ är det.
Citera
2022-01-07, 19:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Immelman
Ja det är ju liksom självklart.

Men det vanligaste är när den yngre är bättre men inte uppfyllt 8-bästa kriteriet. Vilket är det vanligaste.

Men att en ung betydligt sämre får åka före en äldre betydligt bättre har rimligen aldrig hänt.
(Kanske exemplet i kanonslalom men det är jag inte insatt i)
smäller nog högt att bli uttagen i en sån gren! :-)
Citera
2022-01-07, 19:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lookalike
Så här blir det när obildad pöbel svarar..:-)

Men nu träffade stenen glashuset. Samtliga dina inlägg är skrivna på en nästan oläsbar högtravande svenska som ser ut som att du har kört dem genom synonymordboken utan att ha nån som helst koll på hur orden ska användas. Det blir dessutom värre ju mer fel du har, som att du tror att din orimliga ståndpunkt ska kunna sminkas upp med hittepå-konstruktioner som "rekorderligt kvalificerad", två ord som aldrig stått tillsammans förut. Absolut ingen blir imponerad eller övertygad. Jag klagar aldrig på hur folk skriver men i det här fallet är det uppenbart att du tror din faux-1800-talssvenska ger dig nån form av tyngd i argumenten när det är precis tvärtom. Snart kommer det väl ett "ehuru".

Du är ihärdig dock, det får man ge dig. Och du är inte ensam på Flashback om att använda ord du inte förstår. Bry dig inte om att svara förresten, jag tänker inte diskutera det här vidare, men jag måste ju reagera när du kallar andra "obildade".
Citera
2022-01-07, 20:16
Bannlyst
Byströms idiotiska och inkonsekventa uttagskriterier i längdlandslaget som skapat enorma splittringar.

Calle Halvarsson tycker det är parodi..

https://www.svd.se/kritiserar-ledningen-for-os-petning-parodi

Gustav Berglund säger” Under all kritik” gällande uttagning av sprintplatserna.
Usel kommunikation.

https://www.aftonbladet.se/sportbladet/a/Qy34nV/berglunds-kritik-efter-os-nobben

KJ Westberg mycket kritisk till uttagningarna
” Helt otroligt att ta ut alla innan jul”

https://www.svt.se/sport/langdskidor/westberg-kritisk-efter-segern-otroligt-att-man-kan-ta-ut-till-os-fore-jul

Johanna Hagström : ” Jag hade kunnat ta medalj på OS, nu får jag inte ens åka” Apropå att de skickar Dyvik som inte ens varit på pallplats på 50 VC-lopp och 2 mästerskap.

https://www.aftonbladet.se/sportbladet/a/V9enaV/johanna-hagstroms-besvikelse-efter-os-petningen
Senast redigerad av Hankypanky14 2022-01-07 kl. 20:19.
Citera
2022-01-07, 20:49
Bannlyst
Bort med alla personliga tränare och åkare som är ens egna tränare. Under de senaste åren har flera haft stora ryggproblem. Flera har drabbats av diskbråck vilket tyder på fel i träningen. Dags att toppstyra träningen så att vi slipper dessa problem. Under Pichler var det inga som drabbades av några diskbråck.

Hanna Falk- Fick problem med ryggen under hösten 2019 när Hanna bytt personlig tränare till Johan Granath.

https://www.aftonbladet.se/sportbladet/a/1nWBLW/hanna-falk-laddar-om-med-ny-tranare

Viktor Thorn: Personlig tränare: Norrmanen Buskerud. Var tvungen att inoperera en protes i ryggen. Slutade vid 24 års ålder.

Jens Burman: Sin egna tränare. Tränat hela försäsongen. När han åkt 1 minut i sitt första lopp i år så kände av något.( märkligt att han inte känt något innan,.Källa: vlogg)

Anna Dyvik: Ryggproblem under flera år. Sin egna tränare.

Charlotte Kalla. Har haft ryggproblem. Magnus Ingesson., personlig tränare.

Oskar Svensson: Haft ryggproblem i höstas. Personlig tränare, Anders Högberg

Elina Rönnlund: Har varit borta i nästan 2 år.. efter ett gympass i Falun small det till i ryggen. Diskbuktning i ländryggen. Tränare: Magnus Ingesson och Stefan Thomson.

Moa Molander Kristiansen: Har sedan förra året en diskutbuktning. Boven, den styrketräning som tränarna i landslaget utformar.

Det är helt klart att träningen måste centreras av tränare som vet vad de sysslar med och att åkare inte skall vara sina egna tränare.
Senast redigerad av Hankypanky14 2022-01-07 kl. 21:46.
Citera
2022-01-08, 00:04
Moderator
Hjv9s avatar
Landslaget planerar för ev. interna testtävlingar inför OS (från Sportbladet):

Citera
2022-01-08, 00:09
Medlem
katws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hankypanky14

Moa Molander Kristiansen: Har sedan förra året en diskutbuktning. Boven, den styrketräning som tränarna i landslaget utformar.

Hon lade skidorna på hyllan i höstas.
Citera
2022-01-08, 00:42
Medlem
katws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fiskebein
hittepå-konstruktioner som "rekorderligt kvalificerad", två ord som aldrig stått tillsammans förut.

Dagens bästa
Citera
2022-01-08, 00:49
Medlem
Surgubben-Jans avatar
Ser att Ragnhild Haga tydligen riktat kritik mot gubben Iversen och menar att det inte var sportsliga resultat som gjorde att hon kickades ur landslaget. Hon är med i Öyvind och Elins podcast, men jag har inte lyssnat på det ännu utan bara sett ett kort referat.
Citera
2022-01-08, 04:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Surgubben-Jan
Ser att Ragnhild Haga tydligen riktat kritik mot gubben Iversen och menar att det inte var sportsliga resultat som gjorde att hon kickades ur landslaget. Hon är med i Öyvind och Elins podcast, men jag har inte lyssnat på det ännu utan bara sett ett kort referat.

Men det var sportsliga resultat som förde sonen till OS?? Norde pyra en del i det norska längdlandslaget efter den uttagningen..
Citera
2022-01-08, 06:20
Medlem
Kanske skulle ha en tävling:

Vem av Kalla och Halfvarsson slår flest deltagare från Norge och Sverige sammanlagt? Eller vilken deltagare från Sverige gör det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in