2021-12-28, 07:02
  #17869
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Megabambino
Innan vi tar något på allvar du postar. Varför svarade du aldrig på våra frågor om ditt förra uppslag från någon som arbetar som ”bevakade”. Frågan gällde vad det var för yrke?


Troll! Varför skulle 20 personer vara inblandade om Nisse hade ett pris på sitt huvud? Låter väldigt långsökt! Om man ska tro senaste artikeln om mordet så är det ett närverk som satt priset och allt pekar mot Vårby!

Säger det igen, Vårby var panka och var ute efter snabba cash men fick i sig tack vare Encro. Detta kunde dem inte tåla till slut när även mamman vittnade mot dem.

Tror att Nisse hade varit vid liv nu om han körde en 6ix9ine som golade på gänget som rånade honom och ansågs vara vänner.

Detta kunde ha varit Nisse idag:

https://youtu.be/SQz1rxvNIxE
Citera
2021-12-28, 07:27
  #17870
Medlem
Har ni hört Havals nya låt åskan där dem klippt in ett telefonsamtal från häktet. Kommer efter första versen "De här väggarna blir mindre och mindre
Mina tankar snurrar
Problem blir till synder
Jag försöker att le, jag försöker vara glad
Jag saknar min familj, jag räknar varenda dag"
Citera
2021-12-28, 07:51
  #17871
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jom3
Man måste röka en joint säkert mycket stress , fick sin förre detta bästa vän barndomsvän död 😐😐, när dem andra får reda på de då.........


De kan flina, de kan le. Snart ska ni få se.

De kommer vara blästrad eller skaka galler inom nått år. Det finns inga alternativ. De själv tror på rikedom🙄
Citera
2021-12-28, 09:22
  #17872
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Megabambino
Sebastjan Olsson aka ”Sebbe” ”Katten” fick väl 10 månader efter att ha bidragit (golat) med info till åklagaren om huvudmannen i ett av landets största bedrägerimål? (Operation Casino, tre delar true crime på TV4 Play) Ngn skrev att Sebbe blev både skjuten & knivhuggen efteråt och gömmer sig i Spanien och betingar skottpengar. Vet ej om det sista är sant, kan vara trådsanning.

Alltså den där serien var ingen hög kvalitet. De kunde lätt avverkat det där på ett avsnitt men körde amerikansk stil med massa reklam, dramatisk musik och ständiga upprepningar. Inget om Katten i detta - endast om huvudmannen och verksamheten generellt, att folk från Gottsunda var inblandade. Men om någon här är ung och ... och tänker du kan få gratispengar utan risk genom att hjälpa någon att ta lån i ditt namn - då ska du absolut kolla! Obligatoriskt! Annars - slöseri med tid.
Citera
2021-12-28, 09:26
  #17873
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TigerKid2
Alltså den där serien var ingen hög kvalitet. De kunde lätt avverkat det där på ett avsnitt men körde amerikansk stil med massa reklam, dramatisk musik och ständiga upprepningar. Inget om Katten i detta - endast om huvudmannen och verksamheten generellt, att folk från Gottsunda var inblandade. Men om någon här är ung och ... och tänker du kan få gratispengar utan risk genom att hjälpa någon att ta lån i ditt namn - då ska du absolut kolla! Obligatoriskt! Annars - slöseri med tid.

Ok, låter som TV4-formatet. Orkade inte se hela.
Citera
2021-12-28, 11:03
  #17874
Medlem
Här målas en ganska tydlig bild av vem katten förmodligen är
Citat:
Ursprungligen postat av annulerad
Det folk måste förstå är att Dumlee är en springis, precis som den självutnämnda katten Sebastian. Jag har sett flera framhäva Sebastian som högt uppsatt i DP men han är inte högt uppsatt i någon konstellation. Han har inte anstiftat någonting. Han har hjälpt riktiga DP med saker när dom har varit lysta. Han är deras hund. Enda anledningen till att folk nämner hans namn är för att han gömmer sig utomlands och provocerar som en råtta bakom en skärm. Han är en clown som är portad från Uppsala och som sköt sig själv i handen för att låtsas att han har fiender. Han passar på att leka het och viktig när Musse och Makkan sitter för dom hade kastrerat honom om dom var ute och han höll på såhär. Same shit med Dumlee. Som folk redan sagt så lever han tack vare att M och M valde att skona honom i samband med att intrigen mellan SHZ och DP startade. Även han är deras hund.

Riktiga kriminella försöker inte hävda sig själva som kriminella. Våldtäktsmannen och Sebastian går frivilligt ut i media och basically skryter om sitt härröre med kriminella nätverk. Det säger ganska mycket om vem som är äkta och inte.

Att Dumlee goade vet alla. Pengar fick han inte, utan han fick traditionsenligt behålla sitt liv. Detta har ingen koppling till DP som konstellation, det kan jag säga med säkerhet. Detta är Dumlees agerande, separat. Precis som med Rozh.

Jag är på hemmaplan om cirka 2 timmar, uppdaterar här så fort dokument är fotade och mailade.
Citat:
Ursprungligen postat av annulerad
Jag tror det blev lite otydligt från min sida. Jag syftade på att det flera gånger skrivs som att Dumlee och Sebastian tillhör något form av ledarskikt. Det gör dom inte. Dom är tydliga springisar till DP. Dumlee har inte sin lojalitet någonstans, det har han redan bevisat. Hans enda intresse är att överleva. Sålänge han får behålla sitt liv så gör han vad vem som helst ber honom om.

Majoriteten av DP som sitter har ganska strikta restriktioner. Den ena på bunkern, den andra i häkte, etc. Med det sagt säger jag inte att dom INTE kan få ut ljus därifrån utan det jag vill förmedla är att både Dumlee och Sebastian lever på Dödspatrullens namn utan att egentligen tillhöra kärnan, framförallt Sebastian, och att DP mer största sannolikhet inte har ett dugg med detta att göra utan det handlar snarare om Rozh 2.0. Goa för att rädda sin röv.
Citat:
Ursprungligen postat av Salehhadri
Denna sebastjan undrade ni över. Han var inblandad i casinomålet där folk blåstes på 40-50milj. Kr, knivhuggit nån snubbe för några år sedan o e pundare. Hans farsa var horsare men mumlade för 2år sedan då hjärtat stannade samma dag som han åkte på semester till Iran. Sebbe punda ganska mkt själv med. Ingen mördartyp men e kriminell. Folk i hans egen trakt har börjat vända sig emot honom och dådet igår utförde en Uppsalabo. För 5-6 veckor sedan knivades han lindrigt med av en gammal vän till honom. De jag vill säga är att han inte är en DP typ som skulle ha kollar att mörda någon utan e en vanlig ortenkriminell
Citat:
Ursprungligen postat av Salehhadri
Nej enligt vad jag har hört är det Uppsala folk som gav han en läxa och varning igår. I Gottsunda har det börjat bli som i Rinkeby med grupperingar samt uppgörelser sinsemellan. Många som ligger risigt till enligt pålitlig info jag fått. Och sebbe är en av dem då många av hans gamla vänner vänt honom ryggen och blivit fiender. Allt som sker i Sverige utförs inte av DP,SZ och Amir mekky😂😂😂
Citat:
Ursprungligen postat av Salehhadri
Jag är 100% att det är han. Dom "varnade" honom igår med skott i Ben o händer/armar. Går nog värre nästa gång. Dessutom vart han knivad lindrigt inte allt för längesedan . Han heter sebastjan ohlsson (olsson) sarmadi. Han hänger med dp då det träffats i Spanien o blivit goda vänner. Sebbe var i Spanien o monaco när cashen från casinomålet strömmade in o levde la vida loca. Han har idag skrivit ut sig själv från sjukhuset. Han är även misstänkt i casinomålet som ska/är uppe i rätten
Citat:
Ursprungligen postat av Gnrl.Clstr
!
s.sfavela aka Sebbe heter alltså Seba*tjan Ol**on?
Den otursförföljde S har senaste tiden blivit först knivad och sedan nu skjuten i två extremiteter (hand resp ben). Och detta skall vara kopplat till Uppsala uppgörelser. Är bedömningen från Salehhadri (ev andra?) att personen egentligen inte har så mycket med DP att göra... mer än att han tycker att det ibland är coolt att posera framför en bil på någon random parkering? Samt att låtsas att han är polare med Musse och Makkan genom att hejja på dem på Insta?
Någon som har koll på vad denne S kan ha för koppling till någon/ra av trådens springisar som Panda, Abbe, Abdi/Mansor, Dumle resp Capone?
(*=s)

EDIT
såg att det hunnit svaras att det handlar om semesterkompisar från Spanien... intressant så klart vad de kan ha för fina gemensamma semesterminnen
Ja, låter lite långsökt att SZ skulle ha gett sig på S...
Citat:
Ursprungligen postat av Salehhadri
Han umgås med dem men enligt info så är han absolut inte kapabel till att utföra mord. Mer bedrägerier, droger (nyttjar även han en del själv med) samt någon fistfight är vad han är kapabel till. Även huggit en snubbe för många år sedan med.
Citat:
Ursprungligen postat av Salehhadri
Ingen aning om hur det skedde exakt då jag inte var på plats men det var ingen driveby. De lät honom veta vilka de var och hade de velat så hade de fimpat han där och då. Det var mer som en sista varning, darför sköt de i händer/armar o ben. Hade de förväntat sig en hämnd eller om sebbe vore kapabel till det så hade de inte chansat utan fimpat han där och då med. Han har inte velat samarbeta med snuten och skrev ut sig själv från sjukhuset ikväll. Det var på en gård han vart skjuten . Den ene, mörkhyade killen på fotot som nämndes är somalier som kränger droger. Han är från Gottsunda. Den andre är ingen DP då han också är från uppsala
Citat:
Ursprungligen postat av Salehhadri
Tror att han då hade fimpats på plats och inte varnats med skott i armar/ben för dom visade vilka de var så han vet vart varningen är ifrån. Dp grabbarna verkar ha händerna fulla för tillfället med sköt en i CPH,Tjacket som 1-2 sitter för och mordet i Tensta där springisens bror vart fimpad. Är man däremot tillräckligt rädd ,pressad och påtänd så tror jag att alla människor kan ta till ett skjutvapen föŕ att mörda. Tiden kommer att utvisa hur det slutar men av den erfarenhet och kännedom jag har om Sebbe så kan jag med stor sannolikhet säga att han inte kommer att ta till med nå DP eller hämnas genom att mörda.
Citat:
Ursprungligen postat av Salehhadri
Han var runt 17 när han gjorde det. Nej det var i ryggen. Jag vet vem killen är och han e inte den som har bollarna att utföra ett mord eller den smartaste för att kunna planera det. Däremot gillar han att skylta vilka han hänger med samt att han är kriminell
Citat:
Ursprungligen postat av Salehhadri
Stämmer väl. Ja ett tag kunde han flasha med ganska mkt med dollares pga inblandningen i casinomålet. Vet att han sålt och konsumerat mkt droger innan dess med. Kanske via casinomålet som de tvättade DPs mord/knark pengar efter att ha fått kontakt med varandra i utlandet och på så vis börjat inleda sin vänskap? För jag vet att de tvättade pengar som de blåst banker på på casinon i b.la monaco
Citat:
Ursprungligen postat av Salehhadri
Nej . De har lyckats konfiskera en liten del men absolut inte allt, inte ens 1/6 del av det. Lite klockor och 500 000 här och där. Tror det är totalt 3-5 miljoner totalt som de lyckats konfiskera i kontanter samt materiella ting. Men som sagt inte säker på beloppet. Men vad jag vet är det mindre än 1/6 del av de totalt 45-50 miljoner som casinomålet handlar om. Det har varit många inblandade i målet och sebbe har inte varit "hjärnan och bossen" i det målet även om han har figurerat flitigt i det samt arbetat nära med "bossen"
Citat:
Ursprungligen postat av Infofinnslen
Nån som vet dumles o adels kopplingar till gottsunda?

Folk lägger instabilder o spelar einars musik etc o dom verkar skryta att det var dom

Dumle o sebbe gillar bilder

Ingen följer adel fast dom har förut varit med på hans musikvideoinspelningar

Dom har varit i stockholm när einar blev fimpad
Är folk på riktig så här dumma?

https://ibb.co/pPmTDvN
Citat:
Ursprungligen postat av Illincognito
När det gäller denna Katten så verkar han vara lika farlig som Dumle är, stor i orden men liten på jorden. Han har blivit både knivar och skjuten när han försöka besöka sin tidigare hemort Gottsunda. Däremot så har han varit aktiv och dömd för inblandning i casino härvan. (Även FLG har gjort något liknande, där dom blåst godtrogna personer)

Vet ej vad vi kom fram till för etnicitet på Mehdi, men kattens far verkar varit från Iran. Oklart folkslag dock

Eventuellt är det deras genomruttna moral som binder dom samman och som i värsta fall gör dom kapabla till detta mord

En ganska underlig detalj i relationen Nisse och katten, är att det finns absolut inga spår alls av dem digitalt. Kolla tex den efterlysta ledaren för de mexikanska banditerna, han med guld garnityret. Hans gamla bilder, där syns Nisse både här och där. Men inga spår mot denna katt alltså, vad jag kan se/hitta.
Så starka band hade de bröderna
Så det är förmodligen inte en slump att inte hela yngre ligan av DP hänger i Spanien tillsammans med katten och mehdi, utan de kör sitt eget race. Men detaljen att YB vill ha katten släckt som gentjänst om han fixar Nisse eller May från Västerås, är besynnerligt (ev handlar allt om att han hånade Franky i ett Instagram klipp med en ros, men de borde även utesluta en dialog mellan katten och Frankys bror Farre helt och hållet)
Citera
2021-12-28, 12:10
  #17875
Medlem
Jag ser ingen anledning till att detta inte kan tolkas som fakta.
Citat:
Ursprungligen postat av akamull
Jag kom till mordplatsen ca 22:55 och det var precis när de första polisbilarna kom till platsen. Jag kom på aktergatan och poliserna sprang in på gården och jag åkte ner till slutet av Aktergatan nere vid vattnet och där hade polisen frihetsberövat vad jag antar är Dumle och Adel. Sedan efter ca 1 timme så kommer ca 7-8 poliser gående med dessa två herrar och de hade handfängsel och blev sedan transporterade från platsen.
Citat:
Ursprungligen postat av akamull
Och dessa två gossar stod tillsammans 5 min efter mordet på denna plats tillsammans med polisen:

https://www.google.com/maps/place/59%C2%B018'11.8%22N+18%C2%B006'21.8%22E/@59.3031003,18.1059838,19.39z/data=!4m5!3m4!1s0x0:0x0!8m2!3d59.30328!4d18.106044 6

Här är en video över mördarnas flyktväg
https://youtu.be/p1Ok3InOtRo

Citat:
Ursprungligen postat av Doiten
Vid 22.50 larmade flera personer polisen om att de hört skott i Hammarby sjöstad i södra Stockholm.
Citat:
Ursprungligen postat av AMSRDM
Kan "förtydliga" och säga att Dumle har i direkt anslutning till mordet ringt Katten. Som i sin tur har ringt ett annat samtal som det inte går att hitta en logisk förklaring till.

Jag skulle tippa på att det är första och kanske sista gången han talas vid med denna person. Så jag kan bara dra slutsatsen av att detta samtal handlar om att casha in. (Men det är min egen spekulation. Vet såklart inte vem han umgås med i det privata men ser man till historien och gängtillhörigheter så..)

Om allt detta stämmer, så backar alltså Mehdi tillbaka in i cykelförrådet.
Citat:
Ursprungligen postat av maxatdunder
"Enligt uppgifter till Aftonbladet har polisen bland annat säkrat en mobiltelefon som varit på mordplatsen när Einár sköts. Under tiden ska telefonen ha varit uppkopplad mot Facetime."

Är det bara jag, eller är det här den dummaste GM på länge vi har som väljer att köra facetime och efter det lämna telefonen på platsen?
Tar upp en mobil och ringer katten på FaceTime, men avslutar aldrig samtalet?

Sen springer han alltså ut från förrådet och söker upp adel, samma adel som skyttarna precis passerat ryggen på under deras väg ut från brottsplatsen.
Allt detta inom loppet av 5 minuter ca?

Scenariet att de röker sina holkar inne i förrådet, öppnar dörren och möter skyttarna, Nisse och Adel löper och Mehdi backar tillbaka och ringer en vän. Känns för dumt, även att samtalet ej avslutas och mobilen lämnas, känns även de för dumt.
Katten lär ju varit med, som de snackats om innan i tråden, redan när de röker och samtalet lär aldrig hunnits avslutas innan kulorna börjar regna över dom?
Vad handlade samtalet om? Eftersom enda konkreta spåren som finns mellan Nisse och DP är några samarbeten med k27, innan k27 bytte spår och sadlade om. Relationen mellan Mehdi och Nisse kan ju omöjligt varit längre än 4-5 veckor? Och relationen till katten kan väl aldrig hunnit utvecklats till ögonkontakt ens?

Om kattens samtal till någon han annars ej ringer, inte är i ren affekt, så behöver ju ingen längre varken ha vänner eller fiender. Allt är bara teater ändå, för mehdi och katten stängde i så fall precis av sin kanske stabilaste och säkraste ekonomiska kran för lång tid framöver, Nisse hade varit deras väg till både offentligheten och någorlunda ekonomisk trygghet.

Förmodligen ville inte Nisse bli endel av DP's äldre falang med Mehdi och katten, adels del i allt ska man nog kanske inte förstora eller förminska. Förhoppningsvis hade personerna i hans närhet så pass mycke respekt för honom att de lät han vara, medans hans mor låg och krigade på dödsbädden (den detaljen tror ja man bör ha med när man ska försöka hitta Adels roll, han verkar dessutom stått sin mor extremt nära)
Citera
2021-12-28, 12:12
  #17876
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Abbetappe
Bilden va garanterat äkta hur ska man fakea ens

Menar mer att man inte kan se att de är han. Andra brukar dom ju visa tydligt.
Citera
2021-12-28, 12:43
  #17877
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Illincognito

Om kattens samtal till någon han annars ej ringer, inte är i ren affekt, så behöver ju ingen längre varken ha vänner eller fiender. Allt är bara teater ändå, för mehdi och katten stängde i så fall precis av sin kanske stabilaste och säkraste ekonomiska kran för lång tid framöver, Nisse hade varit deras väg till både offentligheten och någorlunda ekonomisk trygghet.

Förmodligen ville inte Nisse bli endel av DP's äldre falang med Mehdi och katten, adels del i allt ska man nog kanske inte förstora eller förminska. Förhoppningsvis hade personerna i hans närhet så pass mycke respekt för honom att de lät han vara, medans hans mor låg och krigade på dödsbädden (den detaljen tror ja man bör ha med när man ska försöka hitta Adels roll, han verkar dessutom stått sin mor extremt nära)

Jag förstår att Nisse samarbetade med Adel om musiken men varför skulle han ha minsta intresse av Dumlee i det sammanhanget? Att Dumlee hade noll talang borde varit tydligt för Einar.

Samtalet mellan Dumlee & Katten verkar troligast att det pågick innan skjutningen började som du resonerar men kan ha avhandlat precis vad som helst. Eftersom Katten är pundare kanske han rökte på remote. Var han invigd i allt så satt han bara och väntade på när det skulle braka loss…
Citera
2021-12-28, 12:50
  #17878
Medlem
GRlSs avatar
Yasin precis släppt på fri fot för kidnappningen.
https://omni.se/a/EaLMLA
Citera
2021-12-28, 12:54
  #17879
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GRlS
Yasin precis släppt på fri fot för kidnappningen.
https://omni.se/a/EaLMLA
Ajajaj nu händer det grejer
Citera
2021-12-28, 12:57
  #17880
Medlem
DeekinTTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knorr.djungle
Ajajaj nu händer det grejer

Bara pga överklagan. Domen finns fortfarande.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in