Jag ser ingen anledning till att detta inte kan tolkas som fakta.
Citat:
Ursprungligen postat av
akamull
Jag kom till mordplatsen ca 22:55 och det var precis när de första polisbilarna kom till platsen. Jag kom på aktergatan och poliserna sprang in på gården och jag åkte ner till slutet av Aktergatan nere vid vattnet och där hade polisen frihetsberövat vad jag antar är Dumle och Adel. Sedan efter ca 1 timme så kommer ca 7-8 poliser gående med dessa två herrar och de hade handfängsel och blev sedan transporterade från platsen.
Citat:
Ursprungligen postat av
akamull
Här är en video över mördarnas flyktväg
https://youtu.be/p1Ok3InOtRo
Citat:
Ursprungligen postat av
Doiten
Vid 22.50 larmade flera personer polisen om att de hört skott i Hammarby sjöstad i södra Stockholm.
Citat:
Ursprungligen postat av
AMSRDM
Kan "förtydliga" och säga att Dumle har i direkt anslutning till mordet ringt Katten. Som i sin tur har ringt ett annat samtal som det inte går att hitta en logisk förklaring till.
Jag skulle tippa på att det är första och kanske sista gången han talas vid med denna person. Så jag kan bara dra slutsatsen av att detta samtal handlar om att casha in. (Men det är min egen spekulation. Vet såklart inte vem han umgås med i det privata men ser man till historien och gängtillhörigheter så..)
Om allt detta stämmer, så backar alltså Mehdi tillbaka in i cykelförrådet.
Citat:
Ursprungligen postat av
maxatdunder
"Enligt uppgifter till Aftonbladet har polisen bland annat säkrat en mobiltelefon som varit på mordplatsen när Einár sköts. Under tiden ska telefonen ha varit uppkopplad mot Facetime."
Är det bara jag, eller är det här den dummaste GM på länge vi har som väljer att köra facetime och efter det lämna telefonen på platsen?

Tar upp en mobil och ringer katten på FaceTime, men avslutar aldrig samtalet?
Sen springer han alltså ut från förrådet och söker upp adel, samma adel som skyttarna precis passerat ryggen på under deras väg ut från brottsplatsen.
Allt detta inom loppet av 5 minuter ca?
Scenariet att de röker sina holkar inne i förrådet, öppnar dörren och möter skyttarna, Nisse och Adel löper och Mehdi backar tillbaka och ringer en vän. Känns för dumt, även att samtalet ej avslutas och mobilen lämnas, känns även de för dumt.
Katten lär ju varit med, som de snackats om innan i tråden, redan när de röker och samtalet lär aldrig hunnits avslutas innan kulorna börjar regna över dom?
Vad handlade samtalet om? Eftersom enda konkreta spåren som finns mellan Nisse och DP är några samarbeten med k27, innan k27 bytte spår och sadlade om. Relationen mellan Mehdi och Nisse kan ju omöjligt varit längre än 4-5 veckor? Och relationen till katten kan väl aldrig hunnit utvecklats till ögonkontakt ens?
Om kattens samtal till någon han annars ej ringer, inte är i ren affekt, så behöver ju ingen längre varken ha vänner eller fiender. Allt är bara teater ändå, för mehdi och katten stängde i så fall precis av sin kanske stabilaste och säkraste ekonomiska kran för lång tid framöver, Nisse hade varit deras väg till både offentligheten och någorlunda ekonomisk trygghet.
Förmodligen ville inte Nisse bli endel av DP's äldre falang med Mehdi och katten, adels del i allt ska man nog kanske inte förstora eller förminska. Förhoppningsvis hade personerna i hans närhet så pass mycke respekt för honom att de lät han vara, medans hans mor låg och krigade på dödsbädden (den detaljen tror ja man bör ha med när man ska försöka hitta Adels roll, han verkar dessutom stått sin mor extremt nära)