2021-10-29, 09:38
Medlem
Är dumle afghan eller? Eller är han släkt med adel? Jag kollade hela expressens intervju med honom och man märker dirket smutsen är en sociopath
Citera
2021-10-29, 09:39
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hanna.Viktoria
Uppgifter: Hämtad till förhör om mordet på Einar

https://www.aftonbladet.se/a/k6d89B

Här. Artikeln redigerades sedan och åklagaren dementerade uppgifterna. Det kan ju också vara något man gör för att skydda utredningen.
Troligare anser jag att det är att en polis ("källan") uttryckt sig till Aftonbladet på ett sätt som fick tidningen att dra felaktiga slutsatser.

Åklagarmyndigheten kan inte ljuga rakt ut på det viset, för då har de sedan bränt allt förtroendekapital när FUP kommer.

Citat ur din artikel:

"Enligt uppgifter till Aftonbladet har en tonårig pojke ringt polisen och erkänt att han varit delaktig i mordet på rapparen Nils “Einár” Grönberg.

Uppgifterna tillbakavisas av Åklagarmyndigheten.

”De uppgifter som förekommer i media avseende en person som ska ha erkänt mordet eller delaktighet i mordet i Hammarby sjöstad i förra veckan är felaktiga”, skriver myndigheten i ett pressmeddelande.

”Jag hänvisar till åklagarmyndighetens pressmeddelande och kommenterar inte utredningen i övrigt”, skriver åklagaren Marina Chirakova i ett mejl till Aftonbladet.

Polisen ska enligt uppgifterna ha hämtat in en tonåring på förhör."
Citera
2021-10-29, 09:40
Medlem
Julskinkatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RobertoSaviano
Du fattar inte att det är barn som har släckt honom? Är du dum i huvudet? Det är inga professionella hitmans. Det är små sicaros, 15-16-17-åringar som proppat i sig Benso och kanske håller en gun för första gången i livet.

Så är det troligen. En massa skott hit och dit.
Om de ens åker fast så får de knappt straff.
Det är ju en ganska svår fråga hur man ska hantera ungdomar som begår grova brott.
Alla ställen de hamnar på gör dem mer kriminella. Att låsa in i 30-40 år däremot tar väl udden av det.
Citera
2021-10-29, 09:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NoHope2020
” En vecka efter mordet spekuleras det i vem eller vilka som ligger bakom mordet, och en teori är att Nils ”Einár” Grönberg lockats in i en dödsfälla. I spekulationer på nätet spekuleras förekommer rapparens namn bland möjliga personer som kan ha lurat in artisten i ett bakhåll.
– Nej, nej, nej, grejen är att när vi sprang därifrån skrek jag ”ring aina, ring ambulansen”. Det om goare är skitsnack, säger han.”

Ett utdrag ur intervjun med Dumle, fatta vad stört om han faktiskt go:ade och har mage att sitta i media och spela oskyldig.

Mycket märkligt att han ställer upp på en intervju så här nära inpå händelsen.

Mycket märkligt att han inte förnekar anklagelserna på ett kraftfullt sätt utan byter ämne och börjar prata om att han skrikit på polisen?
Citera
2021-10-29, 09:43
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MaraMaria
Eller så vill de inte ha en tråkig framgångsrik Svensson, än mindre en högdragen sådan. Allra minst någon med en sådan förmåga att se ner på andra. Få tjejer som tycker att bristande självförtroende, att raljera över någon som lyckats bättre, är attraktivt.
Få framgångsrika män ids raljera över tragiska människoöden i slitna förorter. Jag har personligen faktiskt aldrig hört svenska män i medel/ högre kretsar ens prata om kriminella män och svenska tjejer osv. Samtalsämnet är snarare affärer, själslig utveckling, världspolitik, resor osv.

Diskussionen verkar snarare mest förekomma bland kriminella invandrare på Flashback samt incels som tror dessa invandrare.
Citera
2021-10-29, 09:47
Avslutad
Ja. De tror att vi ska göra något. De är nojiga för det. Alla är nojiga för det. Polisen säger att jag kan ha varit måltavlan men att jag klarade mig. -Dumle

Haha. Den här grabben är så jävla genomskinlig. Goare deluxe alla vet.
Citera
2021-10-29, 09:51
Medlem
mastarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Allchronix69
Den som rappar i låten heter Benjigold. Han är från Jakobsberg och tillhör en klick unga folk som hänger mycket i Hässelby och har nära band till yngre somalier i Vårby...

Däremot behöver dessa ej vara mördarna. Videon kan vara gammal det är egentligen ingen som vet.

Rykten obs rykten säger att dessa är mördarna
https://streamable.com/1svtcr

Så vilka är de 2 stjärnor i videon?

Och var är den inspelad?

Dessa kan eventuellt kom från Hässelby eller Vårby med tanke på låt valet..
Senast redigerad av mastarn 2021-10-29 kl. 10:10.
Citera
2021-10-29, 09:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ekrabab
Bra uppmärksammat. Allt han säger säger emot sig själv.

Och dessa två gossar stod tillsammans 5 min efter mordet på denna plats tillsammans med polisen:

https://www.google.com/maps/place/59%C2%B018'11.8%22N+18%C2%B006'21.8%22E/@59.3031003,18.1059838,19.39z/data=!4m5!3m4!1s0x0:0x0!8m2!3d59.30328!4d18.106044 6
Citera
2021-10-29, 09:52
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av idontknowmyself
Är verkligen alla gängmedlemmarna i de mest kända stockholmsgängen infödda invandrare i 2:a generationen och därmed ej utvisningsbara?

Av alla dem som dömdes i Encrochatmålet var det bara en som var utländsk medborgare (serb). Han dömdes till två års fängelse och utvisning på fem år. I realiteten tre år eftersom utvisningstiden tickar under fängelsevistelsen.
Citera
2021-10-29, 09:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mjohan84
Rätt märkligt ändå att en ”nära vän” har så stort behov att berätta för tidningen hur en vän blev mördad...

Det går inte att förstå hur de tänker.
Ingen av dem kan lita på någon.
Citera
2021-10-29, 09:56
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av mastarn
Rykten obs rykten säger att dessa är mördarna
https://streamable.com/1svtcr

Så vilka de 3 stjärnor är det i videon?

Tredje personen "dvärgen" skymtas bakom person nr 2.

Och var är den inspelad?

Dessa kan eventuellt kom från Hässelby eller Vårby med tanke på låt valet..

Vem är dvärgen? Är väl inte så många som kallas dvärgen
Citera
2021-10-29, 10:04
Medlem
yousorandoms avatar
Jag vet att det i kretsar som umgicks med Einar så pratas det om att det ska vara Havals mamma som beställt mordet.

Detta avfärdade jag egentligen helt men nu när det börjar pratas om FaceTime och att han ska ha sagt förlåt så skulle det kunna förklara en del.

Obs säger inte att detta är en sanning utan endast lägger fram en teori som jag vet att många i dem kretsarna utgår ifrån.

EDIT: samtidigt kanske man inte ska lägga för stor vikt vid att han eventuellt ska ha sagt förlåt då du i den situation troligtvis säger exakt vad som helst för att slippa få en kula i pannan
Senast redigerad av yousorandom 2021-10-29 kl. 10:08.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in