2021-12-15, 14:13
  #16777
Medlem
HomelessGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Megabambino
Hatten av för dig annulerad! Mycket uppskattat! Jag hoppas att några skribenter som tidigare skrivit mycket bra kommer tillbaka när de läst dokumenten. Typ Dunder, Mastarn, Gangstavaxxer & PappasKebab.

Klart dom inte kommer tillbaka. Bara oseriöst lall som skrivs och upprepas. Massa 14 åringar i tråden.

Som han som tolka adels intro nyss till
”hur, han är lurad han är lurad”

Är han döv eller? Han vill bara höra det han vill höra. Skrämmande och summerar rätt gott hur samhället och rykten sprids på stan till egna sanningar.
Lite som den viskleken på dagis när man börjar med en mening och det slutar med något helt annat.


Som någon skrev:
Cold case deluxe.

Folk hade redan varit gripna om det funnits något med tanke på resurserna som lagts ner på detta mord.
Kanske därför de skribenterna du nämnde gått vidare för vem pallar läsa sida efter sida, dag in dag ut, med fjortisars hypoteser.
Citera
2021-12-15, 14:40
  #16778
Medlem
Igår beslutade åklagaren att beslaget av Adels telefon ska hävas, vilket förhoppningsvis kan tolkas som att man nu kommit åt innehållet i den.
Citera
2021-12-15, 14:47
  #16779
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HomelessG
Klart dom inte kommer tillbaka. Bara oseriöst lall som skrivs och upprepas. Massa 14 åringar i tråden.

Som han som tolka adels intro nyss till
”hur, han är lurad han är lurad”

Är han döv eller? Han vill bara höra det han vill höra. Skrämmande och summerar rätt gott hur samhället och rykten sprids på stan till egna sanningar. Lite som den viskleken på dagis när man börjar med en mening och det slutar med något helt annat.

Som någon skrev:
Cold case deluxe.

Folk hade redan varit gripna om det funnits något med tanke på resurserna som lagts ner på detta mord. Kanske därför de skribenterna du nämnde gått vidare för vem pallar läsa sida efter sida, dag in dag ut, med fjortisars hypoteser.

Varför inte byta signatur till pessimisten? Temat att alla andra är fjortisar verkar vara huvudtemat i dina inlägg och att mordet är ett cold case deluxe. Det är fine. Då menar du att polisen inte längre utreder brottet alls utan lagt det i runda arkivet när mord saknar preskriptionstid och Nisse mördades för knappt två månader sedan. Din teori att Skarpnäck klippte Nisse som hämnd för Dara är helt OK, andra framhåller andra teorier och spår. Att du skulle veta mer för att du framhåller att du är kriminell kan man ju däremot få tvivla på…
Citera
2021-12-15, 14:54
  #16780
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Megabambino
Varför inte byta signatur till pessimisten? Temat att alla andra är fjortisar verkar vara huvudtemat i dina inlägg och att mordet är ett cold case deluxe. Det är fine. Då menar du att polisen inte längre utreder brottet alls utan lagt det i runda arkivet när mord saknar preskriptionstid och Nisse mördades för knappt två månader sedan. Din teori att Skarpnäck klippte Nisse som hämnd för Dara är helt OK, andra framhåller andra teorier och spår. Att du skulle veta mer för att du framhåller att du är kriminell kan man ju däremot få tvivla på…

Hur orkar du med dig själv? Du kallade mig spammare för att jag skrev tre inlägg som svar på felaktig information. Själv slutar du aldrig bladdra, över 100 inlägg med högtravande skitsnack. Du tillför ingenting utan tar upp sjukt mycket plats med dina spekulationer. Kan du inte bara vara tyst till du har något med substans att säga.
Citera
2021-12-15, 15:09
  #16781
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av broncovich
Låten börjar (av det jag hör)

”Hur, han är lurad, han är lurad”

Den delen hade jag inte hört men av det jag hör så låter det : hur, palenera palenråt
Så rent logiskt säger han isf” hur faller neråt faller neråt”
För mycket autotune hörs ej vad som sägs tydligt vilket ej var meningen heller troligtvis utan för att få en rythm eller vad de nu heter på musikspråk
Citera
2021-12-15, 15:12
  #16782
Medlem
mastarns avatar
Inte mycket intressant senaste dagarna, men mina takes på vad som kommit fram.

1.
Dumle nu absolut 💯 % goare, ringer Nisse flera gånger och tjatar om att de ska ses under morddagen...

2.
Adel säger att han är oskyldig (i sin låt) Skulle han sjunga så om han var inblandad... Så kanske stämmer ändå...
Har ju brytit med Dumle osv.
Mina odds just nu 60-40 för oskyldig men inte alls säker.

3.
Jävla massa brus i tråden och totalt nonsens... men även detta kan användas, varför skriver folk de de gör?
trolla?
desinformation?
egen vinning?
eller bara helt retarderade finns ju såklart som alternativ
(men generellt hata slumpen).


Sedan när det står still i en process, testa nya angreppssätt.

Vi börjar i andra änden

Dumle 🐍 = goare 💯
Mordet = ok med DP (dumle lever och hänger med DP i Spanien)

Så åt vilka skulle Dumle goa, vilka skulle DP vara ok att samarbete med?

Och när är tog Dumle uppdraget?

Innan eller efter Nosh&Chow?

Innan Dumle hade redan börjat bygga upp en relation med Nisse innan N&C, Är det så så är det pengar som är motivet. Vem vill lägga pengar på Nisse som Dumle och DP är ok med?

Huvud suspect här blir Skarpnäck (Havals mamma) Summan 1 mill stämmer med det som tidigare sagts Flashback, 1Cuz och MSM dock kan ju msm mycket väl ha dessa som källor. Kan också kanske vara troligt att de ev vänder sig till DP för att uppdrag DP är ju kända för att tidigare ta kontrakt utan anknytning till offret. Och de kanske saknar förmåga att lösa det själva... Motivet finns ju blodshämd för Dara. (oavsett Nisses grad av inblandning).

HH och pengabråk för beskydd/ alt utförda / påstådda utförda tjänster.

Wild card Luis rissne? De har ju samarbetat tidigare (rosh) men har de motiv att ta bort Nisse? och skulle det vara värt en mill?

Efter Nosh And Chow
Då blir uppdragsgivaren Nisses motståndare där och där står vi ju fortfarande still:
Leis?
HH?
Någon ?

Vem av dessa är troligast att de sky vända sig till Dumle och DP för hjälp? (och även betala dem).

Sedan till skyttarna bör vara några dumle känner någorlunda sig bekväm med.

Stämmer ovanstående hypotes vilka borde vi kunna räkna bort då:

Shottaz (Yasin)

FLG

Märsta (borde kunnat lösa det själva via barre)

Vårby?
Sebbe🐈 borde ju inte vara så sugen på att hjälpa dem eller ?

Summon me, then; I will be the posse comitatus; I will take them to jail
__________________
Senast redigerad av mastarn 2021-12-15 kl. 15:32.
Citera
2021-12-15, 15:12
  #16783
Medlem
Agent.Provocateurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HomelessG
Klart dom inte kommer tillbaka. Bara oseriöst lall som skrivs och upprepas. Massa 14 åringar i tråden.

Som han som tolka adels intro nyss till
”hur, han är lurad han är lurad”

Är han döv eller? Han vill bara höra det han vill höra. Skrämmande och summerar rätt gott hur samhället och rykten sprids på stan till egna sanningar.
Lite som den viskleken på dagis när man börjar med en mening och det slutar med något helt annat.


Som någon skrev:
Cold case deluxe.

Folk hade redan varit gripna om det funnits något med tanke på resurserna som lagts ner på detta mord.
Kanske därför de skribenterna du nämnde gått vidare för vem pallar läsa sida efter sida, dag in dag ut, med fjortisars hypoteser.

Det håller jag inte med om. Det tog väldigt lång tid innan man kom framåt med mordet på Adriana. Det finns säkert fler fall.
Citera
2021-12-15, 15:13
  #16784
Medlem
Snyggt, tack för insticket!
(Vet du hur det går i Vårbymålet? Har en känsla av att detta kan sluta större än vad de målet är)

Citat:
Ursprungligen postat av Stefan S
Igår beslutade åklagaren att beslaget av Adels telefon ska hävas, vilket förhoppningsvis kan tolkas som att man nu kommit åt innehållet i den.
Citera
2021-12-15, 15:13
  #16785
Medlem
Agent.Provocateurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av annulerad
Nej. Papper. Jag tänkte rädda Fricky samt tillgodose folks önskemål som en barmhärtig själ såhär i juletid. Med tanke på antalet sidor var papper det enda som erbjöds. Kostade 300 men det var det värt.

Men som sagt. Är inte en hejare på teknik eller Flashback så vet ej hur jag går tillväga för att ladda upp det som är relevant läsning.

Vad schysst av dig, verkligen! Stort tack att du tog dig tiden och slantarna att göra detta!
Citera
2021-12-15, 15:20
  #16786
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Illincognito
Snyggt, tack för insticket!
(Vet du hur det går i Vårbymålet? Har en känsla av att detta kan sluta större än vad de målet är)

Det är sista förhandlingsdagen i hovrätten idag, fast alla delar som rör Einár avslutades redan i november. Risken är att domen inte meddelas förrän nästa år, men vi får se. Jag skriver här om jag stöter på någonting av intresse innan dess.
Citera
2021-12-15, 15:21
  #16787
Medlem
Det folk måste förstå är att Dumlee är en springis, precis som den självutnämnda katten Sebastian. Jag har sett flera framhäva Sebastian som högt uppsatt i DP men han är inte högt uppsatt i någon konstellation. Han har inte anstiftat någonting. Han har hjälpt riktiga DP med saker när dom har varit lysta. Han är deras hund. Enda anledningen till att folk nämner hans namn är för att han gömmer sig utomlands och provocerar som en råtta bakom en skärm. Han är en clown som är portad från Uppsala och som sköt sig själv i handen för att låtsas att han har fiender. Han passar på att leka het och viktig när Musse och Makkan sitter för dom hade kastrerat honom om dom var ute och han höll på såhär. Same shit med Dumlee. Som folk redan sagt så lever han tack vare att M och M valde att skona honom i samband med att intrigen mellan SHZ och DP startade. Även han är deras hund.

Riktiga kriminella försöker inte hävda sig själva som kriminella. Våldtäktsmannen och Sebastian går frivilligt ut i media och basically skryter om sitt härröre med kriminella nätverk. Det säger ganska mycket om vem som är äkta och inte.

Att Dumlee goade vet alla. Pengar fick han inte, utan han fick traditionsenligt behålla sitt liv. Detta har ingen koppling till DP som konstellation, det kan jag säga med säkerhet. Detta är Dumlees agerande, separat. Precis som med Rozh.

Jag är på hemmaplan om cirka 2 timmar, uppdaterar här så fort dokument är fotade och mailade.
Citera
2021-12-15, 15:21
  #16788
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dhx
Hur orkar du med dig själv? Du kallade mig spammare för att jag skrev tre inlägg som svar på felaktig information. Själv slutar du aldrig bladdra, över 100 inlägg med högtravande skitsnack. Du tillför ingenting utan tar upp sjukt mycket plats med dina spekulationer. Kan du inte bara vara tyst till du har något med substans att säga.

Gråt inte nu för att du fick svar på tal när du hade råusel koll på en fråga som ställts i tråden och du försökte mästra. Du är pompös så du spricker. Kram på dig ändå. Poff!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in