2019-08-23, 06:40
  #2341
Medlem
Salehhadris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adrenalina23
så han är redan ute från sjukan? okey förstår men du tror inte att han har makten att kalla in DP för att hämnas?
Tror att han då hade fimpats på plats och inte varnats med skott i armar/ben för dom visade vilka de var så han vet vart varningen är ifrån. Dp grabbarna verkar ha händerna fulla för tillfället med sköt en i CPH,Tjacket som 1-2 sitter för och mordet i Tensta där springisens bror vart fimpad. Är man däremot tillräckligt rädd ,pressad och påtänd så tror jag att alla människor kan ta till ett skjutvapen föŕ att mörda. Tiden kommer att utvisa hur det slutar men av den erfarenhet och kännedom jag har om Sebbe så kan jag med stor sannolikhet säga att han inte kommer att ta till med nå DP eller hämnas genom att mörda.
Citera
2019-08-23, 06:44
  #2342
Medlem
Salehhadris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gottmooos
Var satt knivhuggen, flera i bröstkorg så är han ju absolut kapabel att mörda?
Han var runt 17 när han gjorde det. Nej det var i ryggen. Jag vet vem killen är och han e inte den som har bollarna att utföra ett mord eller den smartaste för att kunna planera det. Däremot gillar han att skylta vilka han hänger med samt att han är kriminell
Citera
2019-08-23, 07:02
  #2343
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Adrenalina23
Jo sant, kan ej avgöra om de är dumle då bilden framför bilen är väldigt oklar (...)
Ang den gamla vanliga "6 pers framför bilenbilden"... Jo, har också haft svårt att fastställa att person #4 skulle vara Dumle, men det är andra som verkat säkra på den saken...
Citat:
Ursprungligen postat av Salehhadri
(...) Den andre är ingen DP då han också är från uppsala
Thx. Som jag skrev bara en gissning, ville få det uteslutet/bekräftat...
Låter som att Sebbes funktion primärt varit som konsument... kanske han också ett tag kunde flasha med mycket pengar...
Citera
2019-08-23, 07:35
  #2344
Medlem
Salehhadris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gnrl.Clstr
Ang den gamla vanliga "6 pers framför bilenbilden"... Jo, har också haft svårt att fastställa att person #4 skulle vara Dumle, men det är andra som verkat säkra på den saken...

Thx. Som jag skrev bara en gissning, ville få det uteslutet/bekräftat...
Låter som att Sebbes funktion primärt varit som konsument... kanske han också ett tag kunde flasha med mycket pengar...
Stämmer väl. Ja ett tag kunde han flasha med ganska mkt med dollares pga inblandningen i casinomålet. Vet att han sålt och konsumerat mkt droger innan dess med. Kanske via casinomålet som de tvättade DPs mord/knark pengar efter att ha fått kontakt med varandra i utlandet och på så vis börjat inleda sin vänskap? För jag vet att de tvättade pengar som de blåst banker på på casinon i b.la monaco
Citera
2019-08-23, 09:46
  #2345
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Salehhadri
Stämmer väl. Ja ett tag kunde han flasha med ganska mkt med dollares pga inblandningen i casinomålet. Vet att han sålt och konsumerat mkt droger innan dess med. Kanske via casinomålet som de tvättade DPs mord/knark pengar efter att ha fått kontakt med varandra i utlandet och på så vis börjat inleda sin vänskap? För jag vet att de tvättade pengar som de blåst banker på på casinon i b.la monaco
Läste i en tråd om det här casinomålet, verkar som stor del av bevsningen kom från hans sociala medier? antar att de är han som omnämns som " 25åringen från uppsala", men stämmer de att han blev friad på alla punkter?
Citera
2019-08-23, 10:25
  #2346
Medlem
Salehhadris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adrenalina23
Läste i en tråd om det här casinomålet, verkar som stor del av bevsningen kom från hans sociala medier? antar att de är han som omnämns som " 25åringen från uppsala", men stämmer de att han blev friad på alla punkter?
Målet ska upp i rätten/hovrätten och är försenat pga hur stort målet är med inblandade,vittnen,utredningens storlek osv. vad jag har hört. Sen om han dömdes för någonting eller friades i det målet vet jag faktiskt inte. 25 åringen som omnämnts i media kan nog vara sebbe men vi har ett par till från uppsala i 20-30års åldern som var misstänkta/åtalades i det målet så jag är inte riktigt säker på det men jag vet däremot att det fanns ett foto på sebbe för ca 1-1.5 år sedan som florerade på sociala medier där han poserade men en stor säck med sedlar som då kom från casinomålet. Fotot togs sedan ned efter ett par dagar på sociala medier och jag har inte hittat/sett fotot igen. Mängden pengar var ett mångmiljon belopp då det var vansinnigt mycket sedlar.
__________________
Senast redigerad av Salehhadri 2019-08-23 kl. 10:28.
Citera
2019-08-23, 10:41
  #2347
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Salehhadri
Målet ska upp i rätten/hovrätten och är försenat pga hur stort målet är med inblandade,vittnen,utredningens storlek osv. vad jag har hört. Sen om han dömdes för någonting eller friades i det målet vet jag faktiskt inte. 25 åringen som omnämnts i media kan nog vara sebbe men vi har ett par till från uppsala i 20-30års åldern som var misstänkta/åtalades i det målet så jag är inte riktigt säker på det men jag vet däremot att det fanns ett foto på sebbe för ca 1-1.5 år sedan som florerade på sociala medier där han poserade men en stor säck med sedlar som då kom från casinomålet. Fotot togs sedan ned efter ett par dagar på sociala medier och jag har inte hittat/sett fotot igen. Mängden pengar var ett mångmiljon belopp då det var vansinnigt mycket sedlar.
Jag förstår, men dessa pengar, har polisen lyckats konfiskera det eller sitter Sebbe och hans crew på massa miljoner då?
Citera
2019-08-23, 12:03
  #2348
Medlem
Salehhadris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adrenalina23
Jag förstår, men dessa pengar, har polisen lyckats konfiskera det eller sitter Sebbe och hans crew på massa miljoner då?
Nej . De har lyckats konfiskera en liten del men absolut inte allt, inte ens 1/6 del av det. Lite klockor och 500 000 här och där. Tror det är totalt 3-5 miljoner totalt som de lyckats konfiskera i kontanter samt materiella ting. Men som sagt inte säker på beloppet. Men vad jag vet är det mindre än 1/6 del av de totalt 45-50 miljoner som casinomålet handlar om. Det har varit många inblandade i målet och sebbe har inte varit "hjärnan och bossen" i det målet även om han har figurerat flitigt i det samt arbetat nära med "bossen"
Citera
2019-08-23, 12:15
  #2349
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Salehhadri
Nej . De har lyckats konfiskera en liten del men absolut inte allt, inte ens 1/6 del av det. Lite klockor och 500 000 här och där. Tror det är totalt 3-5 miljoner totalt som de lyckats konfiskera i kontanter samt materiella ting. Men som sagt inte säker på beloppet. Men vad jag vet är det mindre än 1/6 del av de totalt 45-50 miljoner som casinomålet handlar om. Det har varit många inblandade i målet och sebbe har inte varit "hjärnan och bossen" i det målet även om han har figurerat flitigt i det samt arbetat nära med "bossen"
Jag fölrstår, fanns ju på SVT sidan en video från bevismaterialet nån snap eller instavideo där en av de är i en lägenhet i frankrike eller spanien o har fyllt hela lägenheten med 500EURO sedlar... så de var nog rätt tätta där hehe
Citera
2019-08-23, 12:34
  #2350
Medlem
R.Bloodworths avatar
Lite vågat ändå att varna denne Sebbe på detta sätt när han verkar vara ganska "tight" med vissa ur DP?
Nu tror jag inte att DP skulle gå in i ett krig pga sebbe, men ändå.
Citera
2019-08-23, 12:36
  #2351
Medlem
Salehhadris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adrenalina23
Jag fölrstår, fanns ju på SVT sidan en video från bevismaterialet nån snap eller instavideo där en av de är i en lägenhet i frankrike eller spanien o har fyllt hela lägenheten med 500EURO sedlar... så de var nog rätt tätta där hehe
Det stämmer. Var nog ännu mera nere i Monaco där en snubbe med en lägenhet med 10 datorer och 10 telefoner samt proppad med sedlar och dosor till olika bankkonton hemma hos sig. Han är "hjärnan och bossen" i hela härvan kring casinomålet. En julgran pyntad med 500euro sedlar ska även ha funnits
Citera
2019-08-23, 13:01
  #2352
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Salehhadri
Det stämmer. Var nog ännu mera nere i Monaco där en snubbe med en lägenhet med 10 datorer och 10 telefoner samt proppad med sedlar och dosor till olika bankkonton hemma hos sig. Han är "hjärnan och bossen" i hela härvan kring casinomålet. En julgran pyntad med 500euro sedlar ska även ha funnits
Intressant, vad jag förstått så va en stor anledning till att de torska att de skyltade så mycket på sociala medier, hade de istället stängt ner instagram o sllt va de heter hade kanske kunnat fortsätta leva som kungar, iaf inte torska så snabbt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in