2021-12-21, 16:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
Uppenbart inte eftersom de där även talar om hur mRNA läcker ut ur lymfsystemet och ut i blodomloppet.

Skitsamma, jag trodde inte heller att du var intresserad, men man vet aldrig.
Ja precis. När injektionen läggs vasalt.
Citera
2021-12-21, 16:08
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onlyplaydanuts
Det du vill ska hända hände redan för över ett halvår sedan.
Se det som helt vanliga influensasäsonger framöver.

Är det därför regeringen kallar till pressträff med nya restriktioner och sjukhusen går upp i förstärkningsläge?
Citera
2021-12-21, 16:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Är det därför regeringen kallar till pressträff med nya restriktioner och sjukhusen går upp i förstärkningsläge?

Det är tämligen intressant att det finns sjukhus som går in i förstärkningsläge när antalet inlagda har ökat med 20 personer på det specifika sjukhuset. Jag kan knappt bärga mig till att se hur ett svenskt sjukhus kommer att agera vid en större olycka där ett femtiotal personer är inblandade, det är nästan pinsamt hur dåligt rustad svensk sjukvård är.
Citera
2021-12-21, 16:13
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kvastfeningen
Det kan du tro. Du har sedan i somras förutspått "katastrof" inom en snar framtid och du har haft fel i ett halvår nu. Vi får se hur länge du orkar fortsätta.

Det stämmer inte. Jag förutspådde att smittan skulle minska i takt med vaccineringarna och så har det ju faktiskt blivit. I Israel upptäckte man dock att vaccinationssktddet klingar av relativt snabbt. Därför började man där redan i augusti att ge en tredje dos. Något resten av världen också borde gjort. Hade man gjort det hade man nog sluppit mycket av eländet man ser i Europa nu. Jag tror inte Sverige hinner fixa det här innan stormen är över oss. Omikronsmittan lär hinna spridas för fort.
Citera
2021-12-21, 16:19
Moderator
Mr.Woodss avatar
Skärpning!

Politik/myndighetshantering/konspirationsteorier är OT i tråden.
Jag har en varningsknapp. Tänk på det.

OT raderat.

/Moderator
Citera
2021-12-21, 16:19
Medlem
raskenss avatar
Citat:
Det stämmer inte. Jag förutspådde att smittan skulle minska i takt med vaccineringarna och så har det ju faktiskt blivit. I Israel upptäckte man dock att vaccinationssktddet klingar av relativt snabbt. Därför började man där redan i augusti att ge en tredje dos. Något resten av världen också borde gjort. Hade man gjort det hade man nog sluppit mycket av eländet man ser i Europa nu. Jag tror inte Sverige hinner fixa det här innan stormen är över oss. Omikronsmittan lär hinna spridas för fort.

De flesta sköra personer är nu vaccinerade med dos 3. I sydafrika håller Omikron på att klinga av så förmodligen har dom uppnått flockimmunitet redan, man kan inte ens ana nån förhöjd dödlighet i SA så troligen är omikron lika farligt som en förkylning. Det är bara att sitta lugnt i båten nu vänta på förkylningen.

https://ourworldindata.org/explorers/coronavirus-data-explorer?zoomToSelection=true&time=2020-03-01..latest&uniformYAxis=0&pickerSort=desc&pickerMe tric=new_cases_smoothed_per_million&Metric=Cases+a nd+deaths&Interval=7-day+rolling+average&Relative+to+Population=true&Al ign+outbreaks=false&country=~ZAF
Senast redigerad av raskens 2021-12-21 kl. 16:21.
Citera
2021-12-21, 16:20
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karlenn
Det är tämligen intressant att det finns sjukhus som går in i förstärkningsläge när antalet inlagda har ökat med 20 personer på det specifika sjukhuset. Jag kan knappt bärga mig till att se hur ett svenskt sjukhus kommer att agera vid en större olycka där ett femtiotal personer är inblandade, det är nästan pinsamt hur dåligt rustad svensk sjukvård är.

Det kan jag hålla med om. Det finns inga marginaler. Det är i stort sett alltid fullt på storsjukhusen. Det finns ingen ledig kapacitet som står och väntar. En pandemi eller en större olycka och det är katastrof. 24 timmars väntetid på akuten vid ett benbrott är numera inget ovanligt. Man kan inte räkna med vård. Det är otroligt eftersatt. Jag undrar varför inget parti gör en valfråga av det här. Vi har vårdkapacitet som ett jävla u-land. Tycker genuint synd om de vårdanställda. Många patienter tar ut sin frustration över dem.
Citera
2021-12-21, 16:25
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av raskens
De flesta sköra personer är nu vaccinerade med dos 3. I sydafrika håller Omikron på att klinga av så förmodligen har dom uppnått flockimmunitet redan, man kan inte ens ana nån förhöjd dödlighet i SA så troligen är omikron lika farligt som en förkylning. Det är bara att sitta lugnt i båten nu vänta på förkylningen.

De flesta gamla personer möjligen. Det är inte samma sak som sköra. Någon prioritering av yngre personer med underliggande sjukdomar sker inte. Läser man region stockholms rekommendationer hamnar en cancersjuk 54-åring i samma grupp som en kärnfrisk 18-åring. Ingen tredje dos om man fick andra dosen efter maj 2021. Först vecka tre öppnar de för riskgrupper, eller egentligen för alla.
Citera
2021-12-21, 16:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mankan76
Vi har nu haft kännedom om Omnikrom i ca 2,5 månad och regeringen/fhm verkar fortfarande inte förstå sig på utfallet av viruset rent sjukdomsmässigt (milt/mildare/hjälper vaccin mm). Vi har andra Europeiska länder som Maggan och Karin flitligt hänvisar till men inte någon information som man verkar ta till sig, eftersom de säger att det är för tidigt att säga bu eller bä.

Jag ställer mig frågandes till hur dem här personerna kunnat förstå sig på massvaccinering av en totalt obeprövad teknik, där learning by doing verkar vara mottot? Vilket sedan bombas ut via media på alla håll och kanter? Tycker inte vaccinerade och ovaccinerade att detta är knäppt?
Jag kan förstå att man inte vill titta på siffror från Sydafrika, men visst borde man ha någon uppfattning om omikron från grannländerna. Det verkar som om andra länder, som typ Storbritaninen inte heller vill ge klara besked om omikron. Antar att det är enklare att göra som alla andra gör för då riskerar ingen repressalier om man gissar fel. Alla länder är avvaktande på det nya narrativet om omikron som de kan följa. Tegnell särskilde sig på det sättet, men det var ett tag sen man såg honom.
Citera
2021-12-21, 16:46
Medlem
Kvastfeningens avatar
Citat:

Det stämmer visst och jag kan ge dig hundra exempel på det. Det är därför ingen orkar ta dig på allvar när du skriver om den analkande katastrofen.

Det är bara bra om Omikron sprids och trycker undan delta, förstår du inte det?
Det kommer inte bli någon katastrof utan tvärtom så är det räddningen, början på slutet på denna pamdemi.
Sjukvårdbehovet ser ut att ligga på bara en tredjedel av delta och dödsfallen ännu mindre.

Visst är det bra IMBILDEN!
Citera
2021-12-21, 16:50
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NurseRatched
Ja precis. När injektionen läggs vasalt.
Nej

"Tillsist hamnar då mRNA ändå i blodet"
"Ja, men det sipprar ut långsamt"
Låter det som en vasalt lagd injektion?

Nu orkar jag inte med dig längre.
Citera
2021-12-21, 16:51
Medlem
DroidBishops avatar
Citat:
Varför skulle jag bry mig om vad mupparna i regeringen tror och gör? Dom består av ett gäng obildade psykopater.

Jag bryr mig om datan, och den säger klart och tydligt att det inte finns något att vara orolig över och att viruset muterat till ett relativt harmlöst, förkylningslikande virus.

Kommer givetvis i fortsättningen fortsätta leva precis som vanligt. Som jag har gjort under hela den här cirkusen. Ingen spruta, inget munskydd, inget test, ingen distans.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in