2021-12-21, 11:02
Medlem
Kvastfeningens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Vi har omikron. Dålig immunitet i befolkningen. De flesta som varit smittade var det för minst sex månader sedan. En majoritet av befolkningen fick sin andra spruta för +6 månader sedan och har inte fått någon ny. Få eller inga restriktioner. Dåligt rustad sjukvård. Kan väl bara sluta på ett sätt. Katastrof. Hoppas jag har fel men tror inte det. Regeringen vågar heller inte vidta några hårdare åtgärder. Man gör nästan ingenting förebyggande.

Man kan nästan ställa klockan efter ditt ditt dagliga katastrof-inlägg varje morgon.
Frågan är skojar du eller är du på riktigt så här orolig varenda dag? Om du är det så behöver du inte fler sprutor utan du behöver terapi IMBILDEN.

Jag tror det är 6 st vaccinerade under 50 som hamnat på IVA i December. 18 dödsfall under 50 på ett drygt halvår, nästan alla i riskgrupp och ovaccinerade men du verkar totalt faktaresistent.

Nej det ser ganska bra ut för Svedala kan jag tycka. Det kommer börja sjunka från den här veckan tror jag.
Citera
2021-12-21, 11:02
Medlem
Bertil.Enstorings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalmar2004
Många fler fall MEN hur mycket mer testar vi? Ser ut som vi analyserar 20000 prover i veckan jämfört med 1500-2000 tester föregående år.

Kollar man på andelen positiva svar så ser man ju ingen skillnad.

Så kan det vara.

Rent anekdotiskt så känner jag en rejäl bunt i Stockholm som redan varit utslagna av flunsan i år.
Inget mönster jag känner igen sedan tidigare, men som sagt, rent anekdotiskt.

Tror att kombon av många sjuka i flunsan och covid samtidigt kan göra livet surt för vården..
Citera
2021-12-21, 11:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kvastfeningen
Man kan nästan ställa klockan efter ditt ditt dagliga katastrof-inlägg varje morgon.
Frågan är skojar du eller är du på riktigt så här orolig varenda dag? Om du är det så behöver du inte fler sprutor utan du behöver terapi IMBILDEN.

Jag tror det är 6 st vaccinerade under 50 som hamnat på IVA i December. 18 dödsfall under 50 på ett drygt halvår, nästan alla i riskgrupp och ovaccinerade men du verkar totalt faktaresistent.

Nej det ser ganska bra ut för Svedala kan jag tycka. Det kommer börja sjunka från den här veckan tror jag.
Han bluffar/trollar såklart... Han är dock en stor del av underhållningen i denna tråd med sina korkade och komiska inlägg. Så låt "grabben" fortsätta...
Citera
2021-12-21, 11:10
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vekruset
Med tanke på ditt sanslösa gnäll i denna tråd, så hade jag inte trott att du var en dag under åtminstone 70 år. Är du i riskgrupp, eller varför har du sådan panik?

Finns det någonting i den här pandemin som har hanterats bra tycker du? Känns som Sverige alltid är sist på bollen.
Citera
2021-12-21, 11:11
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gunnar76
Har jag sagt det? Jag riktade kommentaren till dig då du har sagt att du är under 50, och hade du haft underliggande sjukdomar hade du redan fått 3:e dosen. Lugna dig, så du inte få hjärnblödning där bakom skärmen.

Nej, det fungerar inte så. Finns ingen prioritering av de med underliggande sjukdomar vad gäller dos 3. Går slaviskt på ålder.
Citera
2021-12-21, 11:13
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jerka11
Hahahahaha, enligt dig så kommer det alltså antingen tvärstanna pga att vi tar till det kraftigaste vapnet vi har mot C19 och drar i nödbromsen och stänger skolan... Eller så "fullkomligt exploderar det under julhelgen"... Det var ytterligare en episk konklusion av dig, fantastiskt komiskt .

Jag tror jullovet dämpar, men samtidigt har vi Omikron som bevisligen är otroligt smittsamt. Jag utesluter inte att det sätter fart under julhelgen, men jag tror den stora explosionen låter vänta på sig till efter jul- och nyårshelgerna.
Citera
2021-12-21, 11:16
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kvastfeningen

Jag tror du har totalt fel. Jag tror nämligen att vi har det värsta framför oss. Jag tror inte att jan-mars kommer bli några roliga månader, men hoppas innerligt att jag har fel. Skulle pandemin klinga av nu och mer eller mindre är över skulle ingen bli gladare än jag. Då kan jag ju begrava min oro. Skulle kännas skönt.
Citera
2021-12-21, 11:18
Medlem
Onlyplaydanutss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalmar2004
Tror du det?

Det pratades ju om att det skulle bli en kraftig influensa-period men jag har inte sett något om det.

Det som kom var RS-viruset.
Som företagare kan jag intyga det (pratat med många andra som säger samma sak)
Har aldrig varit med om något ens i närheten av det här när det gäller sjukskrivningar, inga har dock uppgett att det varit covid.

Vet inte om det finns någon officiell statistik som visar sjukskrivna/vecka ?
Citera
2021-12-21, 11:20
Medlem
Onlyplaydanutss avatar
Citat:
Jag tror du har totalt fel. Jag tror nämligen att vi har det värsta framför oss. Jag tror inte att jan-mars kommer bli några roliga månader, men hoppas innerligt att jag har fel. Skulle pandemin klinga av nu och mer eller mindre är över skulle ingen bli gladare än jag. Då kan jag ju begrava min oro. Skulle kännas skönt.

Det du vill ska hända hände redan för över ett halvår sedan.
Se det som helt vanliga influensasäsonger framöver.
Citera
2021-12-21, 11:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leland1979
FHM rekommenderar vaccinering av barn mellan 5 - 11 år som är extra känsliga för övre luftvägsinfektioner.

https://www.folkhalsomyndigheten.se/nyheter-och-press/nyhetsarkiv/2021/december/barn-inom-sarskilda-grupper-511-ar-rekommenderas-vaccin-mot-covid-19/

Sådär, det väntande införandet av vaccinering för 5 börjar rullas ut.
Ett litet steg först och sen kommer nästa steg..
Och sen lär det bli tvång i svensk mening för 5 åringar generellt då den massiv kampanjen för att lära fåren att mobba ut alla 5 åringar som ej medicineras aktiveras.
Citera
2021-12-21, 11:25
Medlem
Kvastfeningens avatar
Citat:

Det kan du tro. Du har sedan i somras förutspått "katastrof" inom en snar framtid och du har haft fel i ett halvår nu. Vi får se hur länge du orkar fortsätta.
Citera
2021-12-21, 11:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av taenok
Sådär, det väntande införandet av vaccinering för 5 börjar rullas ut.
Ett litet steg först och sen kommer nästa steg..
Och sen lär det bli tvång i svensk mening för 5 åringar generellt då den massiv kampanjen för att lära fåren att mobba ut alla 5 åringar som ej medicineras aktiveras.

Jaså minsann! Tur att du har din spåkula tillgänglig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in