2021-12-21, 15:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan
Jodå.. Hongkonginfluensan skenar just nu, i vild panik. Som bekant, en glädjespridare kommer sällan ensam, eller hur det nu var. Hur som, den här virussäsongen kommer bjuda på en bred meny.

https://www.folkhalsomyndigheten.se/contentassets/a9433fcecdc24c788e11ea0d47fdf21b/figur-1a-v49.png

Nej, det är inte jag som ritat den gröna linjen.

Ja det verkar bli ett riktigt smörgåsbord av ond bråd död som dukas upp inför julen.

Drömde jag eller läste jag inte någonstans att influensavaccinet är närmast overksamt i år? Att de gjorde ett misstag när de försökte förutse vilken sträng som skulle bli stor denna säsong så vaccinet blev av fel sort?

Dvs vi kan vänta oss en dödlig trifecta i vinter av omikron, delta och influensa?
Citera
2021-12-21, 15:19
Medlem
Det är bara att förhålla sig. Förhoppningsvis så kommer detta leda till att man pressar ner smittan så pass att man kommer kunna lyfta dessa restriktioner under slutet på januari eller i början på februari.
Citera
2021-12-21, 15:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av karlenn
Det är bara att förhålla sig. Förhoppningsvis så kommer detta leda till att man pressar ner smittan så pass att man kommer kunna lyfta dessa restriktioner under slutet på januari eller i början på februari.

Varför skulle dem lyfta restriktioner under vintern?
Citera
2021-12-21, 15:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mackanponke
Varför skulle dem lyfta restriktioner under vintern?

Varför skulle man ha fortsatta restriktioner om smittspridningen går ner, samt om det nu visar sig att den nya varianten inte är svårare än en förkylning? COVID-19 är inte ett ensamt problem för vården, problemet uppstår när både säsongsinfluensan och COVID-19 utlöser en lavin gentemot sjukvården.

Regeringen lär knappast vilja ha restriktioner i onödan, man har trots allt ett val att vinna. Att frånta folk deras frihet samt sätta käpparna i hjulet för näringsidkare lär knappast bidra till en flock av röster.
Citera
2021-12-21, 15:34
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harrywinston
Ja det verkar bli ett riktigt smörgåsbord av ond bråd död som dukas upp inför julen.

Drömde jag eller läste jag inte någonstans att influensavaccinet är närmast overksamt i år? Att de gjorde ett misstag när de försökte förutse vilken sträng som skulle bli stor denna säsong så vaccinet blev av fel sort?

Dvs vi kan vänta oss en dödlig trifecta i vinter av omikron, delta och influensa?

Det har jag missat, men olyckligt om det skulle vara så. Hongkonginfluensan anses ge svårare sjukdom, än konkurrenterna. Nu fattas bara att man snart får stänga ner elen, växelvis, för att ransonera det man inte såg komma.
Citera
2021-12-21, 15:41
Medlem
Vi har nu haft kännedom om Omnikrom i ca 2,5 månad och regeringen/fhm verkar fortfarande inte förstå sig på utfallet av viruset rent sjukdomsmässigt (milt/mildare/hjälper vaccin mm). Vi har andra Europeiska länder som Maggan och Karin flitligt hänvisar till men inte någon information som man verkar ta till sig, eftersom de säger att det är för tidigt att säga bu eller bä.

Jag ställer mig frågandes till hur dem här personerna kunnat förstå sig på massvaccinering av en totalt obeprövad teknik, där learning by doing verkar vara mottot? Vilket sedan bombas ut via media på alla håll och kanter? Tycker inte vaccinerade och ovaccinerade att detta är knäppt?
Citera
2021-12-21, 15:44
Medlem
Kvastfeningens avatar
Det ser fortsatt väldigt bra ut i Danmark angående Sjukhusinläggningen pga Omikron.
0,5% av Omikronfallen mot 1,4% av Deltavarianten behöver sjukhusvård.

Det är bara att hoppas att Omikron tar över så fort som möjligt.

Det kommer bli bra det här ska ni se
Citera
2021-12-21, 15:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
Nu kan jag ge en förklaring.

Professorer Hoiby från Danmark förklarar hur (jag hade ingen aning, därför kunde jag inte förklara. Jag ser endast konsekvenserna).

https://youtu.be/hkopHLQjtVQ

Ca 7:30- 9:00 i klippet.
Det där handlar ju om just dålig administrering till följd av att man inte aspierar.
Citera
2021-12-21, 15:48
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NurseRatched
Det där handlar ju om just dålig administrering till följd av att man inte aspierar.
Då lyssnade du inte på det tidsintervall jag rekommenderade.
Citera
2021-12-21, 15:57
Medlem
Citat:
Då lyssnade du inte på det tidsintervall jag rekommenderade.
Det var just det jag gjorde.
Citera
2021-12-21, 16:04
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NurseRatched
Det var just det jag gjorde.
Uppenbart inte eftersom de där även talar om hur mRNA läcker ut ur lymfsystemet och ut i blodomloppet.

Skitsamma, jag trodde inte heller att du var intresserad, men man vet aldrig.
Citera
2021-12-21, 16:06
Medlem
Citat:
Uppenbart inte eftersom de där även talar om hur mRNA läcker ut ur lymfsystemet och ut i blodomloppet.

Skitsamma, jag trodde inte heller att du var intresserad, men man vet aldrig.
Ja precis. När injektionen läggs vasalt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in