2022-01-10, 07:09
Medlem
Judgments avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Siix
Som vanligt alltså. Fitta-rationellt 1-0.
Precis så + extremt nyförälskad.
Citera
2022-01-10, 07:12
Medlem
IMBILDENs avatar
Blir en intressant tid nu framöver. Jag förväntar mig en flodvåg av smitta. Undrar hur vården kommer att påverkas...

Vet heller inte riktigt om man ska räkna ut deltan riktigt ännu. Den utgör nog en hel del fall fortfarande. Omikron lär dock spridas som en löpeld.

Frågan är vad detta kommer innebära på sikt. Förväntar mig en lugnare period när denna våg blåst över. Håller sig troligen till hösten, men vad händer sen? Risken är nog att det blir jobbigt till hösten igen. Kanske ny mutation där vare sig tidigare infektion eller vaccination hjälper? Kanske inte så många som vill tänka på det nu?
Citera
2022-01-10, 07:30
Medlem
Lite märkligt det här med deltakron, flera experter säger att det är kontaminering men cypriotiska forskare verkar förneka det.

De borde väl veta bäst själva tänker jag om ett misstag har begåtts såvida det inte är ett sabotage förstås, hur som helst så hade ytterligare 52 fall upptäckts.

Om de nu har råkat få båda varianterna i samma provrör så borde det väl inte kunna bli fler än just det testet eller ?
Citera
2022-01-10, 07:45
Medlem
Bertil.Enstorings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Blir en intressant tid nu framöver. Jag förväntar mig en flodvåg av smitta. Undrar hur vården kommer att påverkas...

Vet heller inte riktigt om man ska räkna ut deltan riktigt ännu. Den utgör nog en hel del fall fortfarande. Omikron lär dock spridas som en löpeld.

Frågan är vad detta kommer innebära på sikt. Förväntar mig en lugnare period när denna våg blåst över. Håller sig troligen till hösten, men vad händer sen? Risken är nog att det blir jobbigt till hösten igen. Kanske ny mutation där vare sig tidigare infektion eller vaccination hjälper? Kanske inte så många som vill tänka på det nu?

Men skall inte räkna bort risken i framtiden och tro att allt är klart om tre veckor, men det är jävligt dumt att måla fan på väggen och få panik. Deltan ser ut att tryckas bort i alla länder, så om någon månad finns den nog inte längre.

Personligen hoppas jag att detta är sista vågen. Viruset får vi leva med på ett eller annat sätt varesig vi vill eller inte.

Hoppas du också kan få lite lugn och ro..
Citera
2022-01-10, 07:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leland1979
Vilken dynga. Länka gärna till studier som visar på att vaccinet förstör immunförsvaret.
Redan gjort. Några inlägg före ditt inlägg. Inget nytt då detta redan diskuterats här tidigare.
Citera
2022-01-10, 07:58
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mysadname
Lite märkligt det här med deltakron, flera experter säger att det är kontaminering men cypriotiska forskare verkar förneka det.

De borde väl veta bäst själva tänker jag om ett misstag har begåtts såvida det inte är ett sabotage förstås, hur som helst så hade ytterligare 52 fall upptäckts.

Om de nu har råkat få båda varianterna i samma provrör så borde det väl inte kunna bli fler än just det testet eller ?

Ja, det låter minst sagt märkligt. Tänkte på det redan igår. Hur kan fristående personer i andra länder uttala sig så tvärsäkert om hur? Hade varit en sak om dementi kommit direkt från källan, men så var alltså inte fallet här...
Citera
2022-01-10, 08:00
Medlem
Surtrutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Siix
Det man kan slå fast efter alla studier, är att den har en oerhört god säkerhetsprofil, och är väldigt billig. Låter som något man skulle kunna använda på vinst och förlust om man nu hade en verklig kris-situation. Varför det istället läggs mycket resurser på att förlöjliga och ljuga om att det endast är en veterinär-medicin och försöka karaktärsmörda de som vågar prata om den, kanske är värt att fråga sig. Tror vi är många sll vet svaret på detta. Varför andra som inte har några verkliga incitament, hakar på i kampanjen är däremot mer märkligt.
Det jag fetat i din text är väl ungefär allt man hittills kan belägga med de studier som presrnterats.

Jag har hoppats på en randomiserad, dubbelblind och placebokontrollerad studie länge nu, men snart är pandemin kanske över och då är det ju inte mycket nytta med att veta att vi hela tiden haft tillgång till ett billigt fungerande läkemedel som inte använts särskilt mycket.
Citera
2022-01-10, 08:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil.Enstoring
Men skall inte räkna bort risken i framtiden och tro att allt är klart om tre veckor, men det är jävligt dumt att måla fan på väggen och få panik. Deltan ser ut att tryckas bort i alla länder, så om någon månad finns den nog inte längre.

Personligen hoppas jag att detta är sista vågen. Viruset får vi leva med på ett eller annat sätt varesig vi vill eller inte.

Jo, det mesta tyder på att det värsta är över om någon månad. Möjligt att "alla" får Omikron även nästa vinter, men ännu färre blir allvarligt sjuka andra gången. Dessutom troligen mer jämnt fördelat över hela vintersäsongen. Har det kommit nya varianter så är sannolikt de ännu mildare.Men givetvis behöver experterna hålla koll på om det händer något.
Citera
2022-01-10, 08:03
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil.Enstoring

Hoppas får vi göra, men det har vi gjort många gånger. Jag hoppas nog främst på effektivare vaccin. Från början trodde jag nog att både effektivitet och varaktighet skulle varit bättre. Nu blev det inte så. Immunutet efter infektion var inte heller vad experterna sa från början.
Citera
2022-01-10, 08:10
Medlem
allt.o.ingets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Judgment
Så du menar att folk inte följer hänvisningar till att stanna hemma om man är sjuk i kåvid? Kan jag få källan till att vaccinet ger upphov till infektion? Låter ju idiotiskt att man ska bli sjuk av ett fantastiskt vaccin?

Det är precis så det är, då folk är sjuka i covid lämnar man hemmet och står och köar utanför vårdinrättningarna för att testa sig. Idiotiskt ur smittspridningssynpunkt.
Citera
2022-01-10, 08:14
Medlem
Judgments avatar
Citat:
Ursprungligen postat av outoftheblue
Verkar snarare som om vaccinet försvagar kroppen. Det provocerar ju fram en inflammation.
Mycket möjligt. Min personliga åsikt är att det är idiotiskt att ta vaccinet.
Citera
2022-01-10, 08:16
Medlem
Surtrutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qwerty-66
Händer en del i Japan. Ny klinisk studie o större på gång.

https://www.jiac-j.com/article/S1341-321X(21)00360-3/fulltext

https://trialsitenews.com/japanese-pharmaceutical-conducts-1000-patient-phase-3-clinical-trial-targeting-ivermectin-for-covid- 19/

Sen har vi en del data från Ivermectin som profylax

Tex

https://www.researchgate.net/publication/356962821_Ivermectin_Prophylaxis_Used_for_COVID-19_Reduces_COVID-19_Infection_and_Mortality_Rates_A_ City-Wide_Prospective_Observational_Study_of_220517_Sub jects_Using_Propensity_Score_Matching

https://www.researchgate.net/publication/357333781_COVID-19_In-Hospital_Mortality_Rate_is_Reduced_by_Prophylactic _Use_of_Ivermectin_Findings_ From_a_City-Wide_Prospective_Observational_Study_Using_Propens ity_Score_Matching_PSM
Bra att det äntligen görs en "tikti" studie och det verkar ju även japanerna tycka.
Kowa commenced a clinical trial in Q4 of 2021 to investigate the therapeutic effect of ivermectin against SARS-CoV-2, the virus behind COVID-19. Called K-237 (an ivermectin-based product), successful study results could shake up the COVID-19 medicine landscape. The world seeks a low cost, effective, and safe orally administered treatment for mild-to-moderate COVID-19, which represents about 90%+ of all cases worldwide—a vast market.
Lite omskakning kan behövas...
Det är ju just det som hela tiden saknats vad gäller Ivermectin.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in