Citat:
Ursprungligen postat av
onopono
Såg det här:
Då håller du med om att Oswald omöjligt kan ha mördat JFK eftersom Oswald definitivt inte kunde skjuta honom "snett framifrån" om nu samme Oswald enligt dig med sitt enligt dig inköpta och ägda mordvapen, sköt JFK från 6e våningen i skolbokslagret, som ju var beläget rakt bakom JFK vid tiden för skotten?
Dvs, om det dödande huvudskottet avlossades "snett framifrån" så kan ju Oswald omöjligen har mördat JFK och därför omöjligen ha varit en "random killer".
Eller?
Inlägget du grävde fram skrevs av mig 2017-11-15, för 4 år sedan.
Sedan dess har jag lärt mig att Kennedys huvud vrids bakåt eftersom kraften kommer bakifrån, inte framifrån.
Jämför man Zapruders bildsekvenser Z312 och Z313 så ser man att JFK:s huvud rör sig framåt vid Z313, medans de andra passagerarnas huvuden befinner sig på samma placering vid båda bildsekvenserna (i relation till bilens position i bildsekvensen)
Vid Z313 kan man även se hjärnsubstans.
Huvudets plötsliga rörelse framåt samt hjärnsubstansen, indikerar att Z313 är ögonblicket kulan penetrerar skallen.
Först vid bildsekvens Z315 börjar Kennedys huvud att lutas bakåt.
Anledningen till varför huvudet lutas tillbaka vid Z315 beror på nervmusklernas reaktion på en mycket traumatisk kraft, vilket såklart är kulan som penetrerar skallen.
Denna rapport ger en mycket detaljerad förklaring till detta:
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC5934694/
Jag har sedan inlägget 2017-11-15 även blivit varse om att Guvernör Connally och hans fru satt i "jumpseats" vilka var annorlunda placerade än Presidenten och dennes frus säten.
Connallys jumpseat var placerad 10cm. lägre och 7cm mer åt vänster än Presidentens.
Detta gör att "single bullet theory" plötsligen blir verklighet eftersom vinkeln på kulan från JFK till Connally då blir rak, vilket stödjer teorin.
Denna film ger en grundläggande förklaring:
https://www.youtube.com/watch?v=PfSXkfV_mhA&ab_channel=NSmith
Jag har sedan inlägget 2017-11-15 även blivit varse om att kulan som Oswald använde var av typen helmantlad ammunition, vilket gjorde dess penetrationsförmåga mycket god på mjukt material som mänsklig vävnad.
Detta kan förklara varför kulan som träffade Kennedy och Connally inte var nämnvärt skadad.
Att jämföra med exempelvis Palmekulorna som ju träffade gatan och därigenom blev kraftigt demolerade.
Problemet med helmantlade kulor är att de ofta penetrerar och passerar offrets kropp, och kan därigenom skada fler än den man siktar på.
Det är bland annat därför Polisen i Sverige istället använder hålspetskulor:
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/WLardr/sa-farlig-ar-polisens-nya-ammunition
Hade Oswald använt ammunition av typen halvmantlad eller hålspets så hade skadorna på JFK varit mycket kraftigare eftersom kulorna expanderat (svampat upp) inne i dennes kropp, men det är möjligt att Connally kunde ha undkommit skador då denna typ av ammunition skulle ha kunnat expanderat och stannat kvar inne i JFK:s kropp.
Anledningen till varför delar av hjärnan var utströdd baktill på bilen var eftersom det var en öppen bil som färdades framåt medans skottet träffade skallen.
Hoppas det stillade din nyfikenhet, har som sagt inget intresse att diskutera fallet vidare eftersom jag anser det vara ett avslutat kapitel.