2017-11-09, 22:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Finns det några som helst konkreta bevis på att Jaggars verkligen hanterade kartor och/eller hemligstämplade bilder?

Inte vad jag känner till.
Citera
2017-11-09, 23:24
Medlem
Oswald börjar studera det ryska språket i samband med tjänstgöring i Japan. Han genomför sedan Armens språk test, när han återvänder till Californien. Han får betyget "Poor".
Ryska lär han sig gradvis, efter att han hoppat av till Sovjetunionen.
Citera
2017-11-10, 17:48
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av PekkariP1
Inte vad jag känner till.
Det finns en del uppgifter på att J-C-S även ska ha hanterat fotografier just från U2’s flygningar över Kuba i samband med Missilkrisen, men det är fortfarande mindre relevant. Det relevanta är fortfarande att J-C-S hade kontrakt med den amerikanska militären och därmed var SÄKERHETSKLASSAT, skit samma exakt vad de pysslade med.

Att i det läget anställa en före detta marinkårssoldat och radaroperatör som hoppat av till den lede FI, Sovjetunionen, utan att först få ett OK från FBI eller CIA är fullständigt uteslutet. Detta ”OK” ska läggas till en lång rad klockrena indikationer på att Oswald ingalunda var en marxistisk enstörig knäppgök, utan tvärtom jobbade för US Intel och det med början åtminstone direkt efter sitt avsked från Marinkåren.

Vad han gjorde eller inte gjorde på J-C-S är ointressant. Antagligen fick han labba lite med fotoutrustningen där han bl.a. tillverkade någon typ av falsk legitimation, men även lite annat som har med spioneri att göra, t.ex. ”micro dots” som han antecknat i sin anteckningsbok från tiden på företaget.

Kort efter sin korta anställning på J-C-S fick han annat avsevärt mer spännande att jobba med när han skickades som infiltratör och provokatör till exilkubanernas New Orleans. Det var antagligen någon gång under den här tiden som konspiratörerna bakom mordet på JFK kom fram till att Oswald skulle passa utmärkt som patsy och det utan att behöva rodda speciellt mycket i hans inplanerade aktiviteter.

Perfect match.
Citera
2017-11-10, 18:00
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av PekkariP1
Oswald börjar studera det ryska språket i samband med tjänstgöring i Japan. Han genomför sedan Armens språk test, när han återvänder till Californien. Han får betyget "Poor".
Ryska lär han sig gradvis, efter att han hoppat av till Sovjetunionen.
Ryska är inget man lär sig på egen hand under tjänstgöring i Japan. De som talade med honom i Sovjet sa att hans ryska dessutom var i det närmaste perfekt. Något som även vitryssarna i Dallas, inklusive De Mohrenschildt, vittnade om efter det han kom tillbaka från Sovjetunionen. Han diskuterade flytande litteratur, kultur och politik på ett sätt som är omöjligt att lära sig genom att ”mumla ryska för sig själv” under tjänstgöring som private i en marinkår med lite fritid att disponera.

Han kallades för Oswaldowich av sina kompisar i förbandet vilka gärna hade utdelat ett nackskott om de hade haft minsta lilla misstanke om att han INTE jobbade för military intelligence. Om de för ett ögonblick hade misstänkt att han var en ÄKTA ryssälskande kommunist.

Självklart var han inte det.
Citera
2017-11-11, 10:43
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av onopono
Det finns en del uppgifter på att J-C-S även ska ha hanterat fotografier just från U2’s flygningar över Kuba i samband med Missilkrisen, men det är fortfarande mindre relevant. Det relevanta är fortfarande att J-C-S hade kontrakt med den amerikanska militären och därmed var SÄKERHETSKLASSAT, skit samma exakt vad de pysslade med.

Att i det läget anställa en före detta marinkårssoldat och radaroperatör som hoppat av till den lede FI, Sovjetunionen, utan att först få ett OK från FBI eller CIA är fullständigt uteslutet. Detta ”OK” ska läggas till en lång rad klockrena indikationer på att Oswald ingalunda var en marxistisk enstörig knäppgök, utan tvärtom jobbade för US Intel och det med början åtminstone direkt efter sitt avsked från Marinkåren.

Vad han gjorde eller inte gjorde på J-C-S är ointressant. Antagligen fick han labba lite med fotoutrustningen där han bl.a. tillverkade någon typ av falsk legitimation, men även lite annat som har med spioneri att göra, t.ex. ”micro dots” som han antecknat i sin anteckningsbok från tiden på företaget.

Kort efter sin korta anställning på J-C-S fick han annat avsevärt mer spännande att jobba med när han skickades som infiltratör och provokatör till exilkubanernas New Orleans. Det var antagligen någon gång under den här tiden som konspiratörerna bakom mordet på JFK kom fram till att Oswald skulle passa utmärkt som patsy och det utan att behöva rodda speciellt mycket i hans inplanerade aktiviteter.

Perfect match.

På SAIC (som du skriver om i andra trådar), ett företag inom försvarsindustrin som jobbar väldigt nära NSA, US Department of Defense och US Department of Homeland Security och har fler statliga kontrakt än något annat amerikanskt företag, är än idag långt ifrån alla anställda säkerhetstestade..
(1/8 enligt CorpWatch, 1/2 enligt wikipedia)

Så varför du tror att CIA skulle kontrollera alla som anställdes på ett obetydligt sätteri på 60-talet är minst sagt underligt..
Citera
2017-11-14, 03:16
Medlem
I-van-Toers avatar
Citat:
Om jag tolkar dig rätt så tycker du å ena sidan att det var fel att den rasistiska makteliten sköt honom, samtidigt som du tycker att de ska stå för det eftersom de trots allt sköt honom med rätt motiv?

Stämmer det?

Du frågar mig om jag brytt mig lika mycket om det handlat om andra raser, är det en OK tolkning från min sida?

Svar: Givetvis inte. Alla andra raser (förutom den gula, som JFK krigade emot) är mindre värda. Så är det och det är fakta. Ja, jag är rasist och stolt över det.

Som jag skrev tidigare, jag anser nästan JFK att vara en rasförrädare. Nästan, men inte helt. Han hade absolut tagit det steget om han levt vidare på 60-talet. Men vi får aldrig veta. Han var dock totalt galen som människa (han var väldigt sjuk). Givetvis borde de som sköt honom erkänna. Jag skulle ha gjort det och varit stolt över det.

Igen, att dock skylla allt på en idiot och klant som Lee Harvey Oswald gör bara det att man skämmer ut sig ännu mer (men det är kanske det allt handlar om). Att man inte vågar stå för vad man gjort. Det är fegt och det skriver jag inte under på. Ska man ta bödelns svärd i egna händer så ska man även stå för det. Lee Harvey Oswald har inte skjutit till döds John Fitzgerald Kennedy. LHO var en klant till människa och alla dina jävla inlägg vart han jobbat och inte jobbat är skit. Det finns inga bevis för det. Varken det ena eller det andra. LHO var en patsy, inte agent.

De enda bevisen är de att LHO var en dålig skytt och att han inte kan ha befunnit sig på två platser samtidigt i The Texas Schools Book Depository (TSBD). Vilket boken "Prayer Man" bevisar.

Lee Harvey Oswald didn't do it
https://imgur.com/a/AiLq1

Så du, onopono ska inte komma fram till om jag är rasist, vilket jag är, utan du ska komma fram till JFK:s mördare. Som jag också vill se bakom lås och bom. I det här fallet är jag som Dirty Harry. fattar du?

Det har tagit mig minst en halvtimme att posta detta svar. Jag är övervakad, det finns det inte något tvivel om. Internetkopplingen dör, dator fryser m m. Så nu vet du. Hoppas detta gått fram.

- Vit Människa
Senast redigerad av I-van-Toer 2017-11-14 kl. 03:23.
Citera
2017-11-14, 16:26
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av I-van-Toer
Du frågar mig om jag brytt mig lika mycket om det handlat om andra raser, är det en OK tolkning från min sida?

Svar: Givetvis inte. Alla andra raser (förutom den gula, som JFK krigade emot) är mindre värda. Så är det och det är fakta. Ja, jag är rasist och stolt över det.
Då är jag den förste att beklaga.

Citat:
Som jag skrev tidigare, jag anser nästan JFK att vara en rasförrädare. Nästan, men inte helt. Han hade absolut tagit det steget om han levt vidare på 60-talet.
Han var definitivt en ”rasförrädare” för de som är rasister, det kan du hoppa upp och klappa dig på.

Citat:
Men vi får aldrig veta. Han var dock totalt galen som människa (han var väldigt sjuk).
Ja, eller så är det tvärtom du som är en galen människa. Hmmm vem kan det va ... 🤔

Citat:
Givetvis borde de som sköt honom erkänna. Jag skulle ha gjort det och varit stolt över det.
I filmen JFK finns det en sekvens som handlar om hur Garrison besöker en homosexuell fånge som säger sig ha haft sex med både Clay Shaw och David Ferrie på olika sexpartyn. Han menar precis som du att dessa två tillsammans med övriga inblandade i mordet på JFK ska träda fram och stolt erkänna vad de gjort, samt därpå ta makten i landet och införa en fascistisk/rasistisk diktatur. När Garrison frågar honom varför säger han att det kan man bara förstå om man blivit knullad i röven x antal gånger.

Gäller det även dig, I-van-Toer?

Citat:
Igen, att dock skylla allt på en idiot och klant som Lee Harvey Oswald gör bara det att man skämmer ut sig ännu mer (men det är kanske det allt handlar om). Att man inte vågar stå för vad man gjort. Det är fegt och det skriver jag inte under på. Ska man ta bödelns svärd i egna händer så ska man även stå för det. Lee Harvey Oswald har inte skjutit till döds John Fitzgerald Kennedy. LHO var en klant till människa och alla dina jävla inlägg vart han jobbat och inte jobbat är skit. Det finns inga bevis för det. Varken det ena eller det andra. LHO var en patsy, inte agent.
Osäker på vad det är du tror att du försöker säga här, så jag avstår för säkerhets skull att kommentera.

Citat:
De enda bevisen är de att LHO var en dålig skytt och att han inte kan ha befunnit sig på två platser samtidigt i The Texas Schools Book Depository (TSBD). Vilket boken "Prayer Man" bevisar.

Lee Harvey Oswald didn't do it
Det är knappast de enda bevisen.

Citat:
Så du, onopono ska inte komma fram till om jag är rasist, vilket jag är, utan du ska komma fram till JFK:s mördare.
Jag frågar för att bättre förstå vad du skriver och varför.

Citat:
Som jag också vill se bakom lås och bom. I det här fallet är jag som Dirty Harry. fattar du?
Nej, jag fattar antagligen inte ett smack av det här.

Citat:
Det har tagit mig minst en halvtimme att posta detta svar. Jag är övervakad, det finns det inte något tvivel om. Internetkopplingen dör, dator fryser m m. Så nu vet du. Hoppas detta gått fram.

- Vit Människa
Ja, du får nog sticka en varm tröja till datorn. Så här kan du inte ha det.
Citera
2017-11-14, 22:20
Medlem
I-van-Toers avatar
Citat:
Då är jag den förste att beklaga.

OK, inte mig emot.

Citat:
Han var definitivt en ”rasförrädare” för de som är rasister, det kan du hoppa upp och klappa dig på.

OK, även på detta.

Citat:
Ja, eller så är det tvärtom du som är en galen människa. Hmmm vem kan det va ... 🤔

Jag är inte galen eftersom jag aldrig hävdat att alla människor är lika värda, för det är de inte. Familjen är viktigast.

Citat:
I filmen JFK finns det en sekvens som handlar om hur Garrison besöker en homosexuell fånge som säger sig ha haft sex med både Clay Shaw och David Ferrie på olika sexpartyn. Han menar precis som du att dessa två tillsammans med övriga inblandade i mordet på JFK ska träda fram och stolt erkänna vad de gjort, samt därpå ta makten i landet och införa en fascistisk/rasistisk diktatur. När Garrison frågar honom varför säger han att det kan man bara förstå om man blivit knullad i röven x antal gånger.

Gäller det även dig, I-van-Toer?

Jag ska säga dig detta angående Jim Garrison. Han var precis som Leif GW Persson är idag i fallet Olof Palme. En desinformatör. Filmen JFK vill att man inte kommer fram till sanningen. Oliver Stone kan dra åt helvete. En skit helt enkelt. Det är därför den är inspelad. Hollywood kommer alltid att försöka dölja sanningen. Samma sak med GW:s En Pilgrims Död. Vill du att jag utvecklar det? Jag kommer ihåg program på TV när GW sa att "polisspåret" är omöjligt. Jävla nötter är vad ni är! Ljuger gör ni också. LHO var ingen jävla agent.

Citat:
Osäker på vad det är du tror att du försöker säga här, så jag avstår för säkerhets skull att kommentera.

Oj, att erkänna ett dåd finns alltså inte i din vokabulär?

Citat:
Det är knappast de enda bevisen.

Det är det enda beviset på att Lee Harvey Oswald är felaktigt anklagad för mordet på John Fitzgerald Kennedy. Jag blir dagligen manipulerad och hotad mellan raderna för det bilden som jag skapat. Här i Sverige blir jag hotad. Här i jävla Sverige! Och min dator dör lite då och då. Så jag kan lika gärna posta den igen.

LHO didn't do it!

Citat:
Jag frågar för att bättre förstå vad du skriver och varför.

Rätt ska vara rätt. Vi vita har många fel men rätt ska vara rätt.

Citat:
Nej, jag fattar antagligen inte ett smack av det här.

Nu gör du dig bara dum. "A man must know his limitations".

Citat:
Ja, du får nog sticka en varm tröja till datorn. Så här kan du inte ha det.

Här fattar inte jag vad Du menar. Det är när min röst tystnar som du ska bli orolig.

Kan vi komma överens om åtminstone en sak, att Lee Harvey Oswald inte sköt och mördade John F. Kennedy? Kan du fortsätta på det spåret i den här tråden så att sanningen kommer fram? Eller åtminstone att världen kommer lite närmare sanningen. Är det för mycket begärt? Kan du också sluta upp med dina idiotiska konspirationsteorier angående Oswalds arbeten, som är helt jävla oviktigt. han står där i dörren på TSBD, det är det enda viktiga här.
Citera
2017-11-15, 00:53
Avstängd
Citat:
Jag är inte galen eftersom jag aldrig hävdat att alla människor är lika värda, för det är de inte. Familjen är viktigast.
Om du vill hävda att JFK var galen så är du definitivt det, galen. Inget snack.

Citat:
Jag ska säga dig detta angående Jim Garrison. Han var precis som Leif GW Persson är idag i fallet Olof Palme. En desinformatör. Filmen JFK vill att man inte kommer fram till sanningen. Oliver Stone kan dra åt helvete. En skit helt enkelt. Det är därför den är inspelad. Hollywood kommer alltid att försöka dölja sanningen. Samma sak med GW:s En Pilgrims Död. Vill du att jag utvecklar det? Jag kommer ihåg program på TV när GW sa att "polisspåret" är omöjligt. Jävla nötter är vad ni är! Ljuger gör ni också. LHO var ingen jävla agent.
Frågan var om du är fascist/rasist för att du likt karaktären i Stones JFK, har blivit knullad i röven så många gånger.

Eller, är det något annat som driver med dig?

Citat:
Oj, att erkänna ett dåd finns alltså inte i din vokabulär?
Jodå, men knappast för att man är stolt för att fegt har mördat en av historiens mest lovande folkvalda statschefer.

Lite som att vara stolt för att man skitit i byxorna.

Citat:
Det är det enda beviset på att Lee Harvey Oswald är felaktigt anklagad för mordet på John Fitzgerald Kennedy. Jag blir dagligen manipulerad och hotad mellan raderna för det bilden som jag skapat. Här i Sverige blir jag hotad. Här i jävla Sverige! Och min dator dör lite då och då. Så jag kan lika gärna posta den igen.

LHO didn't do it!
Menar du att du blir hotad för att du vet att Oswald inte mördade JFK?

Jisses ...

Citat:
Rätt ska vara rätt. Vi vita har många fel men rätt ska vara rätt.

Nu gör du dig bara dum. "A man must know his limitations".
Som sagt ...

Citat:
Här fattar inte jag vad Du menar. Det är när min röst tystnar som du ska bli orolig.
Varför i hela friden ska jag det?

Citat:
Kan vi komma överens om åtminstone en sak, att Lee Harvey Oswald inte sköt och mördade John F. Kennedy? Kan du fortsätta på det spåret i den här tråden så att sanningen kommer fram? Eller åtminstone att världen kommer lite närmare sanningen. Är det för mycket begärt? Kan du också sluta upp med dina idiotiska konspirationsteorier angående Oswalds arbeten, som är helt jävla oviktigt. han står där i dörren på TSBD, det är det enda viktiga här.
Ja, jag är ju den som tidigare i tråden lyft fram Prayer Man, så där är vi överens.

Det är också det enda vi är överens om.
Citera
2017-11-15, 16:12
Medlem
I-van-Toers avatar
Citat:
Om du vill hävda att JFK var galen så är du definitivt det, galen. Inget snack.

Jag kör en "OK, även på detta. Du får kasta all skit på mig som är fysiskt möjligt. Jag bryr mig icke.

Citat:
Frågan var om du är fascist/rasist för att du likt karaktären i Stones JFK, har blivit knullad i röven så många gånger.

Även här får du kasta skit på mig, jag bryr mig icke. Jag har aldrig tagit något i röven. Det som passerar genom mitt anus är mitt eget bajs, och bara mitt. Jag har rätt till mitt eget bajs.

Citat:
Eller, är det något annat som driver med dig?

Min dator och min IP-adress är hackad. 100%. Det finns inte en chans att allt det som händer och hänt är en slump. Jag håller med, jag är skitjobbig för "systemet". (Hej NATO...) Vad jag dock är 100% är att jag är ÄRLIG. Jag vill fram till sanningen och det hoppas jag kommer att stå på min gravsten när jag är död.

Citat:
Jodå, men knappast för att man är stolt för att fegt har mördat en av historiens mest lovande folkvalda statschefer.

John Fitzgerald Kennedy var inte bra för för sin fru, för sina barn eller för det vite människan. Han var inte bra någonstans. Han fick kulor i ryggen och i huvudet för att det var något fel på honom.

Citat:
Lite som att vara stolt för att man skitit i byxorna.

Alla har vi skitit i byxan/blöjan som barn.

Citat:
Menar du att du blir hotad för att du vet att Oswald inte mördade JFK?

Jisses ...

Ja! Så är det, jag lovar.

Citat:
Som sagt ...

Varför i hela friden ska jag det?

Därför att när min röst tystnar så dör sanningen.

Citat:
Ja, jag är ju den som tidigare i tråden lyft fram Prayer Man, så där är vi överens.

Det är också det enda vi är överens om.

Bra, kanon!

Så jag postar ännu en gång mitt lilla ihopklipp här nedan och säger följande.

LHO didn't do it!

1. Bilden är tagen sekunder efter skotten mot JFK. Lee Harvey Oswald kan alltså inte varit på våning sex.
2. Vem står där i dörren? Det är Lee Harvey Oswald med sin långe kompis bredvid. Wesley Buell Frazier, som för pengar (som Judas) har förrått Lee Harvey Oswald (under intervjuer), som är död och inte kan svara för sig.
3. Under många år försökte desinformatörer göra samma person av Bill Lovelady och Lee Harvey Oswald. Den gubben går inte längre. Tack vare fakta som kommit fram via boken Prayer Man, som justerat tidsaxeln med några sekunder. Dessa sekunder är det viktigaste i mänsklighetens historia på 1900-talet (den ryske Tsaren kanske säger emot).
4. Bill Lovelady och Shelley har stått på trappan bara sekunder innan och sen går iväg riktning The Grassy Gnoll för att se vad som hänt. I årtionden trodde folk att Lee Harvey Oswald och Bill Lovelady var samma person. Detta är fel.
5. Om jag blir likviderad för att jag skriver det här så hoppas jag att någon kommer ihåg mig. Jag är en snäll person som vill att sanningen kommer fram. Vi måste börja med att säkerställa att Lee Harvey Oswald är oskyldig.
Senast redigerad av I-van-Toer 2017-11-15 kl. 16:25.
Citera
2017-11-15, 17:45
Avstängd
Citat:
Jag kör en "OK, även på detta. Du får kasta all skit på mig som är fysiskt möjligt. Jag bryr mig icke.

Även här får du kasta skit på mig, jag bryr mig icke. Jag har aldrig tagit något i röven. Det som passerar genom mitt anus är mitt eget bajs, och bara mitt. Jag har rätt till mitt eget bajs.

Min dator och min IP-adress är hackad. 100%. Det finns inte en chans att allt det som händer och hänt är en slump. Jag håller med, jag är skitjobbig för "systemet". (Hej NATO...) Vad jag dock är 100% är att jag är ÄRLIG. Jag vill fram till sanningen och det hoppas jag kommer att stå på min gravsten när jag är död.

John Fitzgerald Kennedy var inte bra för för sin fru, för sina barn eller för det vite människan. Han var inte bra någonstans. Han fick kulor i ryggen och i huvudet för att det var något fel på honom.

Alla har vi skitit i byxan/blöjan som barn.

Ja! Så är det, jag lovar.

Därför att när min röst tystnar så dör sanningen.

Bra, kanon!

Så jag postar ännu en gång mitt lilla ihopklipp här nedan och säger följande.

LHO didn't do it!

1. Bilden är tagen sekunder efter skotten mot JFK. Lee Harvey Oswald kan alltså inte varit på våning sex.
2. Vem står där i dörren? Det är Lee Harvey Oswald med sin långe kompis bredvid. Wesley Buell Frazier, som för pengar (som Judas) har förrått Lee Harvey Oswald (under intervjuer), som är död och inte kan svara för sig.
3. Under många år försökte desinformatörer göra samma person av Bill Lovelady och Lee Harvey Oswald. Den gubben går inte längre. Tack vare fakta som kommit fram via boken Prayer Man, som justerat tidsaxeln med några sekunder. Dessa sekunder är det viktigaste i mänsklighetens historia på 1900-talet (den ryske Tsaren kanske säger emot).
4. Bill Lovelady och Shelley har stått på trappan bara sekunder innan och sen går iväg riktning The Grassy Gnoll för att se vad som hänt. I årtionden trodde folk att Lee Harvey Oswald och Bill Lovelady var samma person. Detta är fel.
5. Om jag blir likviderad för att jag skriver det här så hoppas jag att någon kommer ihåg mig. Jag är en snäll person som vill att sanningen kommer fram. Vi måste börja med att säkerställa att Lee Harvey Oswald är oskyldig.
Jag förstår fortfarande inte varför du tycker att JFK’s mördare ska vara stolta för att de mördade honom, om du samtidigt vill hjälpa till att ta fast mördarna.

Lite som att gå med i Ku Klux Klan trots att man är afroamerikan ...

Och nej, det finns ingen som vill skada dig för att du har snubblat över Prayer Man. Tvärtom blir de som jobbar hårt för en fortsatt mörkläggning nog glada om en person med din ideologiska makeup gör sig till talesman för det senaste inom JFK-forskningen. Dale & co har till och med prisbelönats för sin insats i publiceringen av allt kring Prayer Man och de har inte blivit hotade.

Jag tror jag avslutar vår diskussion här.
Citera
2017-11-15, 18:05
Medlem
kato85s avatar
Studerar man Zapruder-filmen så ser man att JFK blev skjuten snett framifrån med det sista dödande huvudskotten. Hjärnsubstansen finns spridd långt över bakdelen av limousinen, Jackie klänger i ren chock baktill för att plocka upp en bit av makens hjärna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in