2021-12-17, 20:41
Medlem
TordesPungs avatar
Sluta böga dig, ställ klockan en timma tidigare och ta en powerwalk varannan dag första veckan, sen kör du varje dag. När du gjort så en månad så har du tappat minst fem kilo med samma kost som du har idag.

Efter en månad hänger du på dig en rygga med lika många kilon i som du har gått ner.

Lycka till tjocksmock.
Citera
2021-12-17, 20:48
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av thebroffessor
Tjalol alla flashback dasar.

Nu är det så här att jag planerar att gå ner 10kg, jag väger just nu 90kg och jag är en man mellan 25-30 års åldern.

Varje gång jag snackar med folk om att gå ner i vikt så kommer alltid "diet och kost" ämnet upp. Grejen är så här att jag älskar mig en iskall coca cola eller pepsi, finns heller inte mycket som slår en god äppelpaj med vanilj, listan kan göras oändlig. Tränar hellre extra än att ändra om min kost.

Tycker det är jävligt feminint att hålla på med massa trend dieter också.

Nu bryr jag mig inte om det tar lång tid att gå ned dessa 10kg.

Finns det någon möjlighet att gå ner i vikt om man bara kör konditionsträning och kampsport utan att bry sig om dieten och fortsätta äta som vanligt?

Vad mer kan ni rekommendera mig att göra? Tack på förhand.

Räkna ut din kaloribalans, väg din mat unde så lång tid att du får en känsla för hur mycket du kan äta varje dag för att ligga på balans. Spring 5km om dagen eller likvärdig träning. Kombinera gärna med styrketräning.
Citera
2021-12-17, 21:02
Medlem
Citat:

Nu är det så här att jag planerar att gå ner 10kg, jag väger just nu 90kg och jag är en man mellan 25-30 års åldern.

Varje gång jag snackar med folk om att gå ner i vikt så kommer alltid "diet och kost" ämnet upp. Grejen är så här att jag älskar mig en iskall coca cola eller pepsi, finns heller inte mycket som slår en god äppelpaj med vanilj, listan kan göras oändlig. Tränar hellre extra än att ändra om min kost.

Finns det någon möjlighet att gå ner i vikt om man bara kör konditionsträning och kampsport utan att bry sig om dieten och fortsätta äta som vanligt?

Med kampsporter typ Boxning, Thaiboxning, Brottning och MMA samt konditionsträning på det (förslagsvis löpning) så kommer du jävligt långt. Så länge som du har en normal kroppsmetabolism och inte vräker i dig onyttigheter så kan du äta helt normalt och ändå gå ner i kroppsfett och bygga muskler istället.

När jag tränade boxning som hårdast utan någon som helst konditionsträning vid sidan av så åt jag som en gris och vräkte i mig onyttigheter, men tappade ändå kroppsfett och behöll muskler.

Nu har jag visserligen en sinnesjukt hög naturlig förbränning men ändå.
Citera
2021-12-17, 21:02
Medlem
Läs på om calorie density.
Citera
2021-12-17, 21:05
Medlem
Ollonbos avatar
Citat:

Nu är jag lite äldre.
Gått ner i vikt flera gånger.
Viktväktarna: (om de finns kvar) gick ner ganska fort men det var jobbigt att följa dieten (90-tal)
LCHF 1: Gick ner ganska mycket under lång tid och passade mig bra men efter något år började man fuska och tyvärr gick jag upp en del igen.
LCHF 2: Kör dieten igen p.g.a. höga sockervärden och det funkar bra.

Min slutsats är att göra sig av med ovanor som godis, mjölk, läsk och för mycket kolhydrater.
Helst få lite motion regelbundet, promenader +30 varje dag. Försök ändra dina vanor lite så ger det ett långvarigt resultat. Men vill du bli av med 10kg så funkar det att svälta sig under 1-2 månader men då går du säkert upp samma vikt och lite till inom en snar framtid.
Citera
2021-12-17, 21:11
Medlem
Enzymes avatar
För dom allra flesta så krävs en omställning för att tappa vikt. Denna omställning är i dom flesta fall ganska påtaglig. Man kommer uppleva en utmaning. Därför är det bra att köra en "diet" då man liksom får fokus på att man går in i "operation gå ner i vikt". Glöm detta med att unna dig. Ska man sluta röka kan man inte unna sig en cigg för man varit duktig och inte rökt i veckan. Man får mycket bättre resultat om man har järnkoll än om man försöker improvisera med en egen variant av den enkla anledningen att man då tenderar att göra för lite. Det är därför det är så svårt. Skönare att lägga sig rapandes kebab än att lägga sig hungrig
Citera
2021-12-17, 21:20
Medlem
Citat:

Enkelt jag har förlorat 20 kilo de senaste månaderna, sköterskorna på den lokala vårdkliniken applåderade. Jag äter bara två gånger om dagen och ett mål är alltid frukt och grönsaker, och grejen är att min magsäck har krympt såpass att jag klarar nästan att äta en halv pizza numera. Var på mcdonalds och köpte 3 10 kronors hamburgare och tog hem jag klarade att äta 2 av dem
Citera
2021-12-17, 22:21
Medlem
thebroffessors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svartekaptenen
Enkelt jag har förlorat 20 kilo de senaste månaderna, sköterskorna på den lokala vårdkliniken applåderade. Jag äter bara två gånger om dagen och ett mål är alltid frukt och grönsaker, och grejen är att min magsäck har krympt såpass att jag klarar nästan att äta en halv pizza numera. Var på mcdonalds och köpte 3 10 kronors hamburgare och tog hem jag klarade att äta 2 av dem
Jag blir dock så jävla grinig och tjurig om jag inte får i mig rätt mängd mat eller näring.

Får helt enkelt öka träningsdosen.

Hur blev ditt humör när du ställde om och började äta 2 gånger om dagen bara? Hur länge fick du "lida" innan du nu kände att du är okej med mat 2 ggr om dagen?
Citera
2021-12-17, 22:23
Medlem
thebroffessors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TordesPung
Sluta böga dig, ställ klockan en timma tidigare och ta en powerwalk varannan dag första veckan, sen kör du varje dag. När du gjort så en månad så har du tappat minst fem kilo med samma kost som du har idag.

Efter en månad hänger du på dig en rygga med lika många kilon i som du har gått ner.

Lycka till tjocksmock.
Detta låter som en bra ide, ska implementeras. Tack.
"Sluta böga dig" haha klockrent.
Citera
2021-12-17, 22:30
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Så länge du gör av med mer kalorier än du stoppar i dig så går det fint. Finns enkla knep att ta till för att nå dina mål.

Sänk kolhydraterna, snacksa minimalt, skippa alkohol, ät mer sällan/fasta, ät bra kost som håller dig mätt längre.
Citera
2021-12-17, 23:56
Medlem
TordesPungs avatar
Citat:
Jag blir dock så jävla grinig och tjurig om jag inte får i mig rätt mängd mat eller näring.

Får helt enkelt öka träningsdosen.

Hur blev ditt humör när du ställde om och började äta 2 gånger om dagen bara? Hur länge fick du "lida" innan du nu kände att du är okej med mat 2 ggr om dagen?

Vad sa vi om att hålla på och böga sig?
Citera
2021-12-18, 00:20
Medlem
Narutoshippchops avatar
Dra ner på sockret.
Köp sockerfritt godis om du nu måste äta sött som en barnunge.

Byt ut chips mot saltade nötter, popcorn, ölkorv etc.

Drick osockrat kaffe istället för energidrycker och sånt skit.

Drar du ner på sockret så tappar du vikt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in