2021-12-16, 18:44
Moderator
Siegfrids avatar
Infogade ämne.
/Mod.
Citera
2021-12-16, 18:47
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av DroidBishop
Om folk fortfarande tror att det gör någon skillnad att skriva arga brev till myndigheter så är man mer än lovligt naiv. Inte ens om 5 miljoner anmälningar hade kommit in hade man brytt sig. Agendan är utstakad, och ska genomföras.

Det enda man kan göra är att bojkotta, säga nej ute i det verkliga livet, göra sig så oberoende som möjligt, ta kontakt med likasinnade.

Ja precis, har något av det som har införts för att "stoppa" covid (som om det går) varit legitimt i en bredare bemärkelse? Givetvis inte. Att ett gäng svettiga politiker kan sitta och klubba igenom den ena vidriga lagen efter den andra visar ju bara på vilket ruttet rättssystem vi faktiskt har, och vilket obefintligt skydd våra så kallade grundlagar ger.

Vad vi har sett runt om i världen de senaste två åren är totalt maktmissbruk, och det mest skrämmande är kanske att en betydande del av befolkningen antingen skiter i det eller tycker det är bra!
Citera
2021-12-16, 18:52
Medlem
MeAndTheDevils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Muriatsyra
Nej, nazisterna är ni. De historiska nazisterna var visserligen emot just vaccinationer, men mentaliteten är fascistisk.

Gå och dansa balett med dig din veka kärring.

Citat:
Ursprungligen postat av vlkmslf
Är du kvinna eller bara dum i huvudet? Dag in och dag ut nedlusar du trådarna med dina ständiga missförstånd och ditt ständigt regimtrogna pladder. Du jämställer liksom rent instinktivt en ovaccinerad person med en smittad person som har för avsikt att skada andra. Ni diktaturälskande odjur skäms verkligen inte för er. Ta ditt vaccin, sprita dina händer och bär en mask, men håll sedan tyst om vad vi andra bör eller inte bör göra.

Är du efterbliven eller bara någon ingen tycker om? Det finns inga missförstånd era smånazzar. Det är ombytta roller nu.
Citera
2021-12-16, 18:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MeAndTheDevil
Du saknar läsförståelse.
Dödsfallen har minskat extremt och människor blir mindre allvarligt sjuka, men det bryr du dig inte om.
Beror det på vaccinet, på att människor har mer antikroppar, eller på att de nya varianterna är mindre dödliga? Spanska sjukan pågick från 1918 till 1932 (om jag mlnns rätt). De flesta dog 1919-1920, därefter kom det småvågor ganska regelbundet och spanska sjukan är fortfarande en del av vår flora av säsongsinfluensa idag - och då hade vi inget vaccin mot sjukan. Alla verkar rörande överens om att delta var mindre dödlig, men mer smittsam och omikron är nu ännu mindre dödlig och ännu mer smittsam.
Citera
2021-12-16, 19:02
Medlem
MeAndTheDevils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eugodlbrnujn
Beror det på vaccinet, på att människor har mer antikroppar, eller på att de nya varianterna är mindre dödliga? Spanska sjukan pågick från 1918 till 1932 (om jag mlnns rätt). De flesta dog 1919-1920, därefter kom det småvågor ganska regelbundet och spanska sjukan är fortfarande en del av vår flora av säsongsinfluensa idag - och då hade vi inget vaccin mot sjukan. Alla verkar rörande överens om att delta var mindre dödlig, men mer smittsam och omikron är nu ännu mindre dödlig och ännu mer smittsam.

Dödsfallen sjönk när vaccinet släpptes och det finns mycket statistik på det. Man kan börja kolla på Worldometer. Det vore bisarrt att inte tro på det. (Kan jag tycka.) Vad tror du, handen på hjärtat?

Jag är inte påläst om spanska sjukan så jag bör inte yttra mig på det området.
Citera
2021-12-16, 19:02
Medlem
Vilken otäck värld, där det ska finnas "kontrollanter" och väktare överallt som avtvingar dig legitimation var du än rör dig. Oavsett om du är vaccinerad eller inte så kan väl inte detta vara något som en normal person finner behagligt eller rimligt.
Citera
2021-12-16, 19:04
Moderator
Siegfrids avatar
JO avskriver alla klagomål som kommit in mot regeringens förslag om vaccinationspass.

Citat:
Jag är förhindrad att granska regeringen och kommer
därför inte att utreda de klagomål som är riktade mot den.
Folkhälsomyndigheten har utfärdat föreskrifter som preciserar när vaccinations-
bevis kan användas. Jag bedömer att myndigheten inte har gått utöver sitt
normgivningsbemyndigande. Inte heller av något annat skäl finner jag anledning
att utreda klagomålen mot Folkhälsomyndigheten.
skriver JO i sitt beslut.

https://www.jo.se/?caseNumber=9136-2021#a9136-2021
Citera
2021-12-16, 19:08
Medlem
Jag är för vaccinet då det trots allt verkar få ned antalet svårt sjuka och döda, låt vara med kanske bara typ 60-70%. Jag är själv vaccinerad.

Men är i djupet av min själ emot detta med vaccinpass. Vad är det för idioti? Staten ska skita i vad människor väljer att ta för vaccin.

Dessutom smittar ju även vaccinerade. Det är ett djävulskap med vaccinpassen!
Senast redigerad av grobiankungen 2021-12-16 kl. 19:15.
Citera
2021-12-16, 19:08
Bannlyst
Citat:
Dödsfallen sjönk när vaccinet släpptes och det finns mycket statistik på det. Man kan börja kolla på Worldometer. Det vore bisarrt att inte tro på det. (Kan jag tycka.) Vad tror du, handen på hjärtat?

Alla jag känner som blivit allvarligt sjuka och avlidit har varit fullvaccinerade, så handen på hjärtat, så ger jag inte mycket för det där vaccinet.
Citera
2021-12-16, 19:10
Medlem
Citat:

Dödsfallen sjönk faktiskt innan vaccinet kom. Enligt sjukvården beror det på att de blev bättre på att ta hand om covidpatienter.

Sedan går det ju naturligt i vågor men jag tror att rekommendation om hemarbete och att inte åka kollektivt hade större påverkan på smittspridningen än vaccinbeviset. Det senare verkar inte ha någon effekt alls.
Citera
2021-12-16, 19:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av grobiankungen
Jag är för vaccinet då det trots allt verkar få ned antalet svårt sjuka och döda låt vara med kanske bara typ 60-70%.

Men är i djupet av min själ emot detta med vaccinpass. Vad är det för idioti? Staten ska skita i vad människor väljer att ta för vaccin.

Dessutom smittar ju även vaccinerade. Det är ett djävulskap med vaccinpassen!
Spot on!
Citera
2021-12-16, 19:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av femtehjulet
Dödsfallen sjönk faktiskt innan vaccinet kom. Enligt sjukvården beror det på att de blev bättre på att ta hand om covidpatienter.

Sedan går det ju naturligt i vågor men jag tror att rekommendation om hemarbete och att inte åka kollektivt hade större påverkan på smittspridningen än vaccinbeviset. Det senare verkar inte ha någon effekt alls.

Naturlig immunitet som är vetenskapligt bättre än vaccinet är en annan förklaring.

Jag kokar av ilska och vill bara skrika pga. detta satanistiska facisthelvete de håller på med!
Vaccinpass tvingar alla inkl. barn att vaccineras med ett farligt icke effektivt vaccin som de måste injicera med jämna mellanrum och det stoppar inte smittan, medan bolagen som tillverkar dem blir bland de rikaste på vår planet, även deras barn och barnbarn!
Medan myokardit är numera känd biverkning. Jag tar covid alla dagar i veckan även deras löjliga BS long covid som inte finns i Sverige förutom propagandan.

BRINN I HELVETET FHM & JO.
Senast redigerad av WakeUpWakeUp 2021-12-16 kl. 19:19.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in