Citat:
Ursprungligen postat av
nagellack
Helt enig. Alla jag pratat med tycker att vaccinationsbevis är en strålande idé. Har hittat zero, nada, zip personer som ens ifrågasätter om åtgärden har önskad effekt.
Och vad exakt skulle man uppnå med ett vaccinpass? Att man blivit vaccinerad? Och på vilket sätt skulle det hjälpa? Vaccinet är inte till för att stoppa virusets framfart. Vaccinet är till för att hejda sjukdomen Covin-19, som för övrigt inte smittar.
Oavsett om du är vaccinerad eller kan du inandas och bära på SARS-CoV-2 viruset. Du kan också andas ut det och sprida det till andra personer som i sin tur kan smitta andra. Du kan med andra ord vistas med dina 99 vaccinerade vänner och inandas virus från någon i gänget som råkar bära på det. Viruset kan du sedan sprida vidare till andra som ännu inte smittas. Din familj, dina barn. Släkt och vänner.
Jag vet inte om du kommer ihåg Svininfluensan 2009-2010. Då var Anders Tegnell chef för smittskyddsenheten på Socialstyrelsen och en av dem som beslutade att driva igenom en massvaccination. Drygt 5 miljoner svenskar fick det då kliniskt oprövade vaccinet Pandemrix. En konsekvens blev att runt 400 personer, främst barn och unga, insjuknade i narkolepsi som biverkan. Både ungdomar i Sverige och Finland drabbades av narkolepsi. Ett livlångt handikapp.
Av de som vaccinerat sig med BioNTech and Pfizer har 471 824 drabbats av biverkningar.
Av de som vaccinerat sig med Astrazenica har 223 295 drabbats av biverkningar.
Länk:
Biverkningar
Jag vaccinerade mig inte av naturliga skäl vare sig 2009-2010 eller 2021.