2021-12-16, 12:49
Medlem
rtyuios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LegendenLarsVilks
Var det inte över 90% som var EMOT vaccinpass i förra undersökningen på TV4? Hörde det på Swebbtv där Matikainen sa att Marcus Oscarsson blev obekväm och försökte virra bort tittarna när det visade sig att över 90% var emot passen.

Ja, men den var kanske Internetbaserad?
Citera
2021-12-16, 12:51
Medlem
holmiums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Intensivtklok
Nu är man, såvitt jag vet, väl alltid två vid vaccineringen, men jag kan ha fel. I vilket fall, skulle det avslöjas så riskerar du och den som "hjälper" dig fängelse. Vilket så klart är det önskvärda utfallet av ditt ansvarslösa beteende.

Det är en kalkylerad risk, som är lika obetydlig eller mindre än risken att jag skulle dö i Covid som varande en intelligent, välutbildad, förmögen, frisk och stark person som inte är vaccinerad.
Citera
2021-12-16, 12:53
Medlem
70% säger nej till vaccinpass i en omröstning skapad av den moderate riksdagsmannen Jan Ericson på Twitter.
https://twitter.com/Ericson_ubbhult/status/1469365882476498944

Jan Ericson är själv emot vaccinpass men hans parti Moderaterna är för ännu hårdare vaccinpass.
Citera
2021-12-16, 12:54
Medlem
holmiums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carnill
Snälla sluta. Ingen går på det du säger i alla fall. Det är inte en vårdanställd som håller på med vaccinering, jisses.

För övrigt så har jag använt mitt bevis två ggr hittills (gått på hockey). Som det är nu så föredrar jag ju förstås beviset framför ökade restriktioner. Vill ha kvar min frihet att göra det jag vill. Men håller dock avstånd osv ändå.

Det fetade:

Tja du får kalla de som inte skall vaccinera mig för vad du vill...

Jag löser det som angår mig på mitt sätt, så löser du det som angår dig på ditt sätt. OK ?
Citera
2021-12-16, 12:56
Medlem
beheadeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Henrikss
Jag tolkar det som att 86% av de vaccinerade inte litar på vaccinets effekt.
Skrämmande siffror.

Vi är många som insett att vaccinet inte fungerar som utlovat. Själv har jag tagit mina två doser, men nu när jag sett hur uselt det fungerar så har jag bestämt mig att inte ta några ytterligare doser.
Citera
2021-12-16, 12:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tr0llelito
Är det inte fullt logiskt att de som vaccinerar sig inte vill att ovaccinerade skall besöka samma events som de själva?

Nej varför skulle det vara logiskt? Som vaccinerad kvittar det väl när det gäller smitta och sjukdom och för underhållningen så är det helt irrelevant.
Citera
2021-12-16, 12:58
Medlem
tr0llelitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 88g14flashplant
Plötsligt är då smittorisken "betydligt mindre relevant" lol.

Här redovisas det du efterfrågar:

https://www.thelancet.com/journals/lanmic/article/PIIS2666-5247(21)00069-0/fulltext#%20

Och här kan vi jämföra Pfizers 0.84 procentspruta med andra profylax.

https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S1201971221003453
Plötsligt? Jag har inte sagt något om själva smittan. Och - om du ställer dig själv frågan - hur relevant är det med snuva? Det är inte pga snuvan man tar fram ett vaccin ditt nöt. Dina 0,84% betyder således ingenting.
Citera
2021-12-16, 13:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carnill
Snälla sluta. Ingen går på det du säger i alla fall. Det är inte en vårdanställd som håller på med vaccinering, jisses.

För övrigt så har jag använt mitt bevis två ggr hittills (gått på hockey). Som det är nu så föredrar jag ju förstås beviset framför ökade restriktioner. Vill ha kvar min frihet att göra det jag vill. Men håller dock avstånd osv ändå.

Vet ej om hen ljuger ang. "Bekant" delen men det finns folk som tar betalt för att ordna fram vaccinpass åt en. Hur de gör låter jag vara osagt och skiter egentligen i det, men kan garantera att det fungerar. Tro det eller ej
Har sätt siffror mellan 5000-10000

Folk som inte vill vaccinera sig kommer inte göra det heller, det enda vaccinationskrav resulterar i är att göda olagliga aktiviteter. Nu vet man iaf vem som är och inte är vaccinerad. Snart kommer man inte veta det
Citera
2021-12-16, 13:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nagellack
Helt enig. Alla jag pratat med tycker att vaccinationsbevis är en strålande idé. Har hittat zero, nada, zip personer som ens ifrågasätter om åtgärden har önskad effekt.
Och vad exakt skulle man uppnå med ett vaccinpass? Att man blivit vaccinerad? Och på vilket sätt skulle det hjälpa? Vaccinet är inte till för att stoppa virusets framfart. Vaccinet är till för att hejda sjukdomen Covin-19, som för övrigt inte smittar.

Oavsett om du är vaccinerad eller kan du inandas och bära på SARS-CoV-2 viruset. Du kan också andas ut det och sprida det till andra personer som i sin tur kan smitta andra. Du kan med andra ord vistas med dina 99 vaccinerade vänner och inandas virus från någon i gänget som råkar bära på det. Viruset kan du sedan sprida vidare till andra som ännu inte smittas. Din familj, dina barn. Släkt och vänner.

Jag vet inte om du kommer ihåg Svininfluensan 2009-2010. Då var Anders Tegnell chef för smittskyddsenheten på Socialstyrelsen och en av dem som beslutade att driva igenom en massvaccination. Drygt 5 miljoner svenskar fick det då kliniskt oprövade vaccinet Pandemrix. En konsekvens blev att runt 400 personer, främst barn och unga, insjuknade i narkolepsi som biverkan. Både ungdomar i Sverige och Finland drabbades av narkolepsi. Ett livlångt handikapp.

Av de som vaccinerat sig med BioNTech and Pfizer har 471 824 drabbats av biverkningar.
Av de som vaccinerat sig med Astrazenica har 223 295 drabbats av biverkningar.
Länk: Biverkningar

Jag vaccinerade mig inte av naturliga skäl vare sig 2009-2010 eller 2021.
Citera
2021-12-16, 13:04
Medlem
Intensivtkloks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av holmium
Det är en kalkylerad risk, som är lika obetydlig eller mindre än risken att jag skulle dö i Covid som varande en intelligent, välutbildad, förmögen, frisk och stark person som inte är vaccinerad.
Högutbildad? Högst osannolikt då högutbildade i princip alla är vaccinerade... Ah, såg nu, välutbildad skrev du ju.

Men okej, det är oavsett ditt val och ditt ansvar. Hoppas det går bra för dig och att du slipper C19.
Citera
2021-12-16, 13:14
Medlem
Inget julbord. Ingen konsert. Och snart säkert inget gym.

Är väl tråkigt om de stänger gymmet för min del. Men de förlorar en kund som kommer istället köpa sina egna redskap.

Jag kommer inte vaccinera mig oavsett.
Citera
2021-12-16, 13:17
Medlem
88g14flashplants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tr0llelito
Plötsligt? Jag har inte sagt något om själva smittan. Och - om du ställer dig själv frågan - hur relevant är det med snuva? Det är inte pga snuvan man tar fram ett vaccin ditt nöt. Dina 0,84% betyder således ingenting.
Kul att se dig i ett svep förkasta rationalen som ligger till grund för att det ska hållas avstånd med mera: "hur relevant är det med snuva?"
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in