2021-12-16, 19:19
Medlem
spindrifts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Creatur
En bra kommentar. Massövervakning sker bäst via Facebook och BankID, och i Sverige har vi redan personnummer.
De har redan många verktyg för att övervaka oss, men det man saknar är ett sätt att kontrollera oss. De som inte böjer knä och istället opponerar sig mot makten ska enkelt kunna bli fråntagna sina rättigheter.

Det är vad passet handlar om, och inför vi det nu kommer även framtida regeringar ha det som ett verktyg att nyttja.
Även om man har total tillit till dagens regering är man självfallet en idiot om man inte ser problemet med att ge makthavare ett sådant verktyg överhuvudtaget...det kommer inte leda till ett bättre samhälle.

Extra märkligt med de som oroar sig för "högerextrema" krafters framgångar i val, men samtidigt glatt vill ge dem verktyg att förstöra deras liv i framtiden om de får makt och också får för sig att stoppa dissidenter.
Uppenbarligen saknar många helt förmåga att tänka längre än näsan räcker.
Citera
2021-12-16, 19:19
Medlem
Vakna i helvetet om du nu vaknar upp
Citera
2021-12-16, 19:26
Medlem
MeAndTheDevils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eugodlbrnujn
Alla jag känner som blivit allvarligt sjuka och avlidit har varit fullvaccinerade, så handen på hjärtat, så ger jag inte mycket för det där vaccinet.

Mina släktingar som passerat 80 och tagit alla tre sprutor lever och mår bra så vi får vara oense om det här. Men tittar vi på helheten så har dödsfallen minskat och jag tittar bara på statistik. Beror det på nånting annat så vore det en bra timing.

Jag beklagar verkligen för din skull. 💜

Citat:
Ursprungligen postat av femtehjulet
Dödsfallen sjönk faktiskt innan vaccinet kom. Enligt sjukvården beror det på att de blev bättre på att ta hand om covidpatienter.

Sedan går det ju naturligt i vågor men jag tror att rekommendation om hemarbete och att inte åka kollektivt hade större påverkan på smittspridningen än vaccinbeviset. Det senare verkar inte ha någon effekt alls.

Visa mig statistiken då.
Vet du när vaccinet släpptes?

Det är ganska trist att bråka så det är bättre att vi letar fram fakta. Sen kan tjafset börja igen 😈 (Haha)
Senast redigerad av MeAndTheDevil 2021-12-16 kl. 19:28.
Citera
2021-12-16, 19:38
Medlem
En bortglömd aspekt är att när man använder sig utav passet. Registreras det någonstans och sparas.
Frågan är vart i så fall sparas det och till vilken nytta?
Citera
2021-12-16, 19:49
Medlem
LegendenLarsVilkss avatar
Fick sms av morsan idag om att man nu ska införa vaccinpass på gym, stämmer det? Har missat det i så fall, visste bara att det kanske kunde komma om situationen blev värre. Är vi där nu?
Citera
2021-12-16, 19:54
Medlem
Guillounisms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LegendenLarsVilks
Fick sms av morsan idag om att man nu ska införa vaccinpass på gym, stämmer det? Har missat det i så fall, visste bara att det kanske kunde komma om situationen blev värre. Är vi där nu?

Det kommer att komma. Folk blir ju förkylda på vintern så "smittspridningen" kommer att öka.

Citat:
Fortsätter smittspridningen att öka kommer det bli aktuellt med vaccinpass på restauranger, gym och läger.

Det beskedet ger socialminister Lena Hallengren på en presskonferens.

Det enda skarpa besked som gavs på regeringens presskonferens var att det kommer att krävas covidpass från och med tisdag för resenärer från Norden.

– Vi ser att läget försämras i pandemin, säger Lena Hallengren.

Samtidigt varslade hon och Folkhälsomyndighetens generaldirektör Karin Tegmark Wisell om skärpta rekommendationer nästa vecka. Då ska myndigheten också lämna nya scenarier.

– Vi behöver förbereda oss på en förvärrad situation, säger Tegmark Wisell.
...

De nya skärpta restriktioner och rekommendationer som med ”hög sannolikhet” presenteras nästa vecka kommer framför allt att gälla perioden efter jul och nyår, eftersom det är då människor samlas på arbetsplatser och skolor igen.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/1OXO0B/vaccinpass-pa-gym-krogar-och-lager-vantar
Citera
2021-12-16, 19:57
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Han där borta
En bortglömd aspekt är att när man använder sig utav passet. Registreras det någonstans och sparas.
Frågan är vart i så fall sparas det och till vilken nytta?

Detta är något många inte förstått. Allt man gör på nätet sparas för alltid. Via Google Maps vet man var människor har varit, via människors kreditkort vad människor har handlat, och nu tillför man ett ytterligare element utav inte bara kontroll utan också lydnad.

Med den grad av uppkoppling, och det kontantlösa samhälle, som vi redan har i Sverige så behövs egentligen inte vaccinpasset här och det är förmodligen därför man inte har varit lika restriktiva med nedstängning och munskydd i Sverige. Men internationellt så finns inte den graden av uppkoppling och kontantlöst samhälle och passet är menat att vara globalt.

Med passet får man inte bara global kontroll ned på individnivå utan man kan även totalt stänga ute människor från samhället. Pandemin och det medföljande vaccinpasset är helt enkelt ett sätt att disciplinera mänskligheten.

För övrigt hörde jag på nyheterna idag (SVT kl 18.00) att svenskarna är mycket positiva till vaccinpass.
Senast redigerad av SithMaster 2021-12-16 kl. 20:01.
Citera
2021-12-16, 19:59
Medlem
MachineHeadXXXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LegendenLarsVilks
Jo, Friskis och Svettis har infört det vad jag vet.
Citera
2021-12-16, 20:01
Medlem
"15000 döda", säger Göteborgsposten, och det "är naturligtvis en väldigt hög siffra". Nej, det är det inte. Det är en promille av befolkningen.

Men nu måste länder stängas ner och folket tvingas acceptera pass, sjuka böter och fängelse, trots att det inte finns nåt hot.

Åter igen, en promille döda och "det är naturligtvis en väldigt hög siffra". Lögnen är nästan helt obeslöjad, men nu måste du ha tillit, och sträcka fram armen. Annars får du inte nåt pass.

Det liknar mest psykopatisk manipulationstaktik, slå flickvännen ena dagen och ge blommor nästa så hon tyr sig till dig i förrvirringen. Insikten att staten ljuger medvetet är så smärtsam att folk vägrar ens tänka tanken.

Men det är fortfarande bara 15000 döda... en promille.
Citera
2021-12-16, 20:14
Medlem
Ständigt så kommer det in vaxdioter som drar onelienr, inte bemödar sig argumentera för sin sak, eller är allmänt skadeglada över att vi som inte behöver vaxa oss får leva under diktaturlagar.

Titta på nattlivet, folk är som galna att gå ut och supa 1cm ifrån varandra eller om man är boomer gå på nån tråkig teater där man trängs som boskap med andra boomers, alla grupper badandes i varandras vintervirus och spikproteiner. Kom inte och säg det handlar om omtanke för 85åringar. Det handlar om att ni accepterar att be om lov att ni ska få leva era liv för staten och big-pharma. Ni skiter i "riskgrupperna", ni är föda utan ryggrad och tydligen utan hjärna.
Citera
2021-12-16, 20:15
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av MachineHeadXXX
Jo, Friskis och Svettis har infört det vad jag vet.

Då gör man det på eget initiativ, för något krav på detta finns inte (än så länge). Idiotiskt hur som helst.
Citera
2021-12-16, 20:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av femtehjulet
Dödsfallen sjönk faktiskt innan vaccinet kom. Enligt sjukvården beror det på att de blev bättre på att ta hand om covidpatienter.

Sedan går det ju naturligt i vågor men jag tror att rekommendation om hemarbete och att inte åka kollektivt hade större påverkan på smittspridningen än vaccinbeviset. Det senare verkar inte ha någon effekt alls.

Sjukdomsfallen(ej nödvändigtvis corona) har skjutit upp som en raket på mitt jobb senaste veckorna sedan folk fistat sig med andra bozetern. Jag är övertygad sprutorna sänker ditt immunförsvar så du tål alla sorts influensor sämre.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in