Citat:
Ursprungligen postat av
Melange5738
Det är inte det, spikproteinet är hela delen inklusive furinsekvensen. Läser du DARPA-läckan så skriver Eco Health Alliance vad de skulle göra:
https://drasticresearch.files.wordpress.com/2021/09/defuse-project-drastic-analysis-1.pdf
De har modifierat spikproteinet i ett befintligt virus och lagt till furinsekvensen från något annat virus. Det är praxis inom Gain of Function för att göra virus mer "människoorienterade". Vilket virus? Finns flera kandidater som kommer upp i det där dokumentet.
Att den furinsekvensen inte hittats av en hel forskarvärld i ett enda av hundratusentals kända virus är det väl det största frågetecknet angående om och hur det är skapat i ett labb. Eller finns det hemliga virus som bara kineserna i Wuhan känner till?
Många tror väl att detta är ett bevis för motsatsen.
Vad vet jag men det verkar som det är långt ifrån all expertis som är lika övertygade som du och din kompis Methos om labbteorin.
Angående "läckan" varför kan man inte läsa om den över huvud taget i några respekterade websidor typ the Lancet eller liknande?
Eller kan man det fast jag inte hittat?
Om det är så lätt att fastslå att viruset kommer från labbet som du påstår är det lite förvånande att inte tusentals forskare och virologer protesterar och skriver om det.
Ps. Jag själv har såklart ingen aning det är bara lite kul att ni två är så tvärsäkra.