2021-12-14, 16:08
Medlem
tr0llelitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Du har fel även om det eftersom flockimmunitet är lösningen, inget annat

Inget problem att peka ut tusentals forskare vetenskapsmän och läkare som haft tokfel under plandemin. Då blir man mörkrädd eftersom politiker lyssnat på deras dåliga råd och analyser
1: Hur kan du säga att jag har fel när jag inte sagt ett jävla ord om flockummunitet? Jag är så jävla trött på er antivaxxtroll, dra nåt gammalt över dig.
2: Vad roligt det ska bli att se din lista, sätt igång att leta.
Citera
2021-12-14, 16:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Plandemin har egentligen varit över sedan länge.Sen så förstår du kanske inte att Pfizers trackrecord inte är det bästa direkt.

Dom som bekämpar pandemin med Pfizers vaccin bör ha förtroende för Pfizers piller.

Dom har nu att välja på regelbunden vaccinering av alla inklusive 5 åringar eller piller till riskgrupperna vid behov.
Citera
2021-12-14, 16:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Harrywinston
Återigen, har ni fattat nada? Ni bor i Swedistan. I Swedistan satsar man inte flera tusen kronor på moderna läkemedel. Sådana pengar satsar man enbart på unga arga män från MENA och deras behov.

Det finns sedan länge mokoklonala antikroppar mot tidig covid. Skyddar mot svår covid med över 80% effektivitet. Miljontals har fått den medicinen i USA redan. Trump kanske är det mest kända exemplet.

Men det används inte i Swedistan. Det är nämligen billigare med en Morfinspruta. Så varför skulle detta nya läkemedel glädja er i Swedistan? Det kommer ju knappast användas ändå.

Klart att Trumpen fick monoklonal behandling för dyra pengar. Varför fick inte de 800.000 amerikaner som hittills dött i pandemin denna behandling? USA sägs ju vara ett föregångsland när det gäller jämlik sjukvård och välfärd.....
Citera
2021-12-14, 16:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Jag kan ha synpunkter på tvånget, visst. Men han hade kanske haft en chans med vaccinet, nu blev det viruset som vann.

Kanske haft en chans? Det är i princip ingen fullvaccinerad som ligger i respirator. Inte efter två doser, ännu mindre med tre.

De ovaccinerade ligger däremot på rad i bukläge i respirator med slangar i alla hål medans familjerna kommer förbi med en påse med ivermektin och kolloidalt silver och tror på ett mirakel bara de får maskmedlet. Men det är för sent. Det är redan kört. Darwin har delat ut sitt pris redan!

Det är nästan på gränsen till spam nu men jag måste bara dela med mig av en fantastisk sida jag hittat:

www.sorryantivaxxer.com

Här kan man skratta så att man kiknar i flera timmar när man läser om olika mottagare av Darwin award.
Citera
2021-12-14, 16:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Neverever31
Klart att Trumpen fick monoklonal behandling för dyra pengar. Varför fick inte de 800.000 amerikaner som hittills dött i pandemin denna behandling? USA sägs ju vara ett föregångsland när det gäller jämlik sjukvård och välfärd.....

Alla med BMI över 25 kan få det gratis (och en mängd andra riskfaktorer, i princip vem som helst får det om de vill). Men många är för korkade för att ta denna behandling. De kör på maskmedel istället och sedan går det som det går.
Citera
2021-12-14, 16:14
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harrywinston
Kanske haft en chans? Det är i princip ingen fullvaccinerad som ligger i respirator. Inte efter två doser, ännu mindre med tre.

De ovaccinerade ligger däremot på rad i bukläge i respirator med slangar i alla hål medans familjerna kommer förbi med en påse med ivermektin och kolloidalt silver och tror på ett mirakel bara de får maskmedlet. Men det är för sent. Det är redan kört. Darwin har delat ut sitt pris redan!

Det är nästan på gränsen till spam nu men jag måste bara dela med mig av en fantastisk sida jag hittat:

www.sorryantivaxxer.com

Här kan man skratta så att man kiknar i flera timmar när man läser om olika mottagare av Darwin award.

Hade för mig att han var i riskgrupp och hade någon form av underliggande sjukdom, inte helt säkert att vaccinet hjälper då men troligtvis.

Har sett sidan, tragiskt.
Citera
2021-12-14, 16:14
Medlem
Hem_bränts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Conception
Vilka är det då?

Nu när vi också vet att det i princip kan drabba vem som helst mellan 20-150år. Visst finns det riskgrupper som sticker ut men i princip kan vem som helst drabbas.

Över hela den vaccinerade världen så är en stor majoritet på IVA ovaccinerade och under 70 år. Den har du ingen förklaring till.

"Allt yngre drabbas" har vi hört sedan början av pandemin, i Sverige så har 67 stycken under 40 år dött MED covid-19.
Citera
2021-12-14, 16:18
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av korrektamund0
Av just de anledningar som du nämner är jag inte någon stor fantast av mRNA-vacciner (pga de rent logistiska problemen).
Jag kan för övrigt meddela att din teoretiska strategi att vaccinera och sedan immunisera naturligt delas av min dotter (med kompetens på området). Vi har haft en del diskussioner om det över telefon, men jag är tveksam pga individperspektivet.
En sådan strategi kräver i mitt tycke personlig läkarkontakt eller eventuellt kontakt med sjuksköterska för information kring risken med infektion om den sker i samband med vaccinering. Jag har inte sett data på detta, ej heller någon studie på sådana patienter.

Vet någon i tråden om sådan finns?
Senast redigerad av LadySweden 2021-12-14 kl. 16:36.
Citera
2021-12-14, 16:21
Medlem
Pethuglins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fabbe2
Senaste data från Folkhälsomyndighetens excel-dokument.

Idag och -7dagar är antal fall. Sedan veckovis statistik med sju dagars rullande medel av antal fall per dag omräknat per miljon invånare (dubbla sju dagars rullande medel används nu när det är låg smittspridning, det ger lugnare beteende på bekostnad av ytterligare fyra dagars fördröjning).

senaste7 är för de senaste sju dagarna och tidigare7 är för en vecka sedan
procent anger procent ökning av dessa och sedan motsvarande R-värde
Kod:
region               idag  -7dagar  senaste7  tidigare7  procent  R-värde
Västmanland            21       79       455        415       10      1.1
Örebro                 65       51       317        276       15      1.1
Gävleborg               5      102       315        239       32      1.2
Skåne                 360      278       314        246       28      1.2
Västernorrland         17      114       291        211       38      1.2
Stockholm            1010      913       278        206       35      1.2
Uppsala               415       72       276        223       24      1.2
Kalmar                 15       27       265        190       40      1.3
Dalarna                 5       63       255        117      118      1.7
Halland               111      112       247        252       -2      1.0
Totalt_antal_fall    2715     2255       241        187       29      1.2
Blekinge                3        3       236        216        9      1.1
Värmland               40       29       225        154       46      1.3
Jönköping               0        5       204        131       55      1.4
Sörmland               46       22       189        154       23      1.2
Jämtland_Härjedalen     5       25       173        117       47      1.3
Västra_Götaland       476      262       160        136       18      1.1
Västerbotten           14       11       143        119       20      1.1
Östergötland           87       55       127         85       50      1.3
Kronoberg               2        1       125         95       32      1.2
Gotland                 0        1       112        108        4      1.0
Norrbotten             18       30       104         74       41      1.3

TACK att du orkar posta statistiken!

Nu är R- värdet över 1 i landets alla län.
Citera
2021-12-14, 16:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
Jag kan för övrigt meddela att din teoretiska strategi att vaccinera och sedan immuniserar naturligti delas av min dotter (med kompetens på området). Vi har haft en del diskussioner om det över telefon, men jag är tveksam pga individperspektivet.
En sådan strategi kräver i mitt tycke personlig läkarkontakt eller eventuellt kontakt med sjuksköterska för information kring risken med infektion om den sker i samband med vaccinering. Jag har inte sett data på detta, ej heller någon studie på sådana patienter.

Vet någon i tråden om sådan finns?

Vad babblar du om? Vad är frågan egentligen?

Du kan ha en poäng i att det kan vara bra att ta tre doser vaccin och sedan råka bli infekterad någon månad efter tredje dosen och få en mild infektion.
Citera
2021-12-14, 16:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tr0llelito
1: Hur kan du säga att jag har fel när jag inte sagt ett jävla ord om flockummunitet? Jag är så jävla trött på er antivaxxtroll, dra nåt gammalt över dig.
2: Vad roligt det ska bli att se din lista, sätt igång att leta.
Förstod att du inte skulle fatta,! Men du påstod ju stt antivaxxare inte hade svaret på pandemin. Men det har dom ju!
2. Du inser väl ändå att alla de galna uttaland s.k. intelligenta forskare läkare och vetenskapsmän finns i mängd i print och på nätet. Behövs ingen lista däremot att du kan tänka själv, vilket jag dock alltmer betvivlar.
Citera
2021-12-14, 16:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hem_bränt
"Allt yngre drabbas" har vi hört sedan början av pandemin, i Sverige så har 67 stycken under 40 år dött MED covid-19.
Ja oj vad det från alarmisternas sidavar ältats om att även unga friska löper stor risk att drabbas hårt av convid!..
Men alarmisterna hade fel som vanligt..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in