2021-12-15, 19:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Det är inte det, spikproteinet är hela delen inklusive furinsekvensen. Läser du DARPA-läckan så skriver Eco Health Alliance vad de skulle göra: https://drasticresearch.files.wordpress.com/2021/09/defuse-project-drastic-analysis-1.pdf

De har modifierat spikproteinet i ett befintligt virus och lagt till furinsekvensen från något annat virus. Det är praxis inom Gain of Function för att göra virus mer "människoorienterade". Vilket virus? Finns flera kandidater som kommer upp i det där dokumentet.

Oh, något jag inte har läst. Något som alltså ytterligare bevisar att EHA och WHO är orsaken till denna pandemi.
Citera
2021-12-15, 19:40
Medlem
Merwinnas avatar
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/EaLWOj/svensk-jattestudie-sa-effektiva-ar-munskydd

Betalartikel om en stor svensk studie om munskyddens effektivitet. Någon som kan sammanfatta det viktigaste? Jag blir nästan förvånad, om svenska forskare har VÅGAT komma fram till att munskydd är effektiva. De kan ju förlora jobbet...
Citera
2021-12-15, 19:43
Avstängd
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Methos
Oh, något jag inte har läst. Något som alltså ytterligare bevisar att EHA och WHO är orsaken till denna pandemi.

WHO lär väl inte ha något att göra med pandemin i sig utan det är väl snarare att Kina infiltrerat och korrumperat organisationen till en sån nivå att de inte kunde låta bli att bli toppstyrda. Vi behöver WHO och utan WHO hade vi antagligen klarat pandemin ännu sämre. Det är bara att Thedros är så uppenbart genomkorrupt att han inte är lämpad jobbet.
Citera
2021-12-15, 19:49
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av outoftheblue
Den sydafrikanska läkaren A Coetzee står fast vid att omicron är mild.

Boris Johnson over-reacting to Omicron and creating 'hysteria', South African doctor Dr Angelique Coetzee says
Tuesday 14 December 2021 21:26, UK
Dr Angelique Coetzee is asked how many patients infected with Omicron she has seen with the most severe symptoms.

"No one," she replies. Apart, that is, from a man with HIV who had pneumonia and comorbidities.

"I haven't seen any COVID-19 pneumonia and neither have my colleagues," she adds.

[...] Dr Coetzee says the difference between Omicron and the last dominant variant, Delta, is stark.
https://news.sky.com/story/covid-19-boris-johnson-over-reacting-to-omicron-and-creating-hysteria-south-african-doctor-dr-angeli que-coetzee-says-12495876

Har det undgått dig att Coetzee har en agenda? Vi får ge oss till tåls tills vi får mer underlag från främst Danmark och Norge.

Tidiga indikationer från Danmark:
https://www.nrk.no/urix/tall-fra-danmark_-omikron-forer-til-like-mange-innleggelser-som-delta-1.15769977
Citera
2021-12-15, 19:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av raskens
Det är ett statistiskt medelvärde över alla som är 80år, det inkluderar alltså ALLA från kärnfriska till multisjuka. Cherrypicking tillämpas av antivaxxare och personer som inte förstår konceptet med statistik.
Cherrypicking verkar tillämpas av alla. Sen inser nog de flesta stt det är ganska oärligt att inkludera svårt sjuka ovaccinerbara bland ovaccinerade.Ovaccinerbara borde såklart redovisas som en egen grupp.
Senast redigerad av Nibiru2011 2021-12-15 kl. 20:15.
Citera
2021-12-15, 19:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
WHO lär väl inte ha något att göra med pandemin i sig utan det är väl snarare att Kina infiltrerat och korrumperat organisationen till en sån nivå att de inte kunde låta bli att bli toppstyrda. Vi behöver WHO och utan WHO hade vi antagligen klarat pandemin ännu sämre. Det är bara att Thedros är så uppenbart genomkorrupt att han inte är lämpad jobbet.

WHO är den myndighet som handhar och koordinerar alla LVL 4-lab. Så jo de har med utbrottet att göra.
Citera
2021-12-15, 20:02
Avstängd
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Methos
WHO är den myndighet som handhar och koordinerar alla LVL 4-lab. Så jo de har med utbrottet att göra.

Men de var inte involverade i forskningsprojektet. Däremot var NIH involverade. NIH är USAs motsvarighet till FHM.
Citera
2021-12-15, 20:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TAD2
Det är ett öppet forum. Så svaret är runt 95% som du undrade var korrekt?
Menar du att 95% av de som är minst 70 år är vaccinerade, som den andra snubben skrev? Eller vad menar du?

Det han hävdade var att vaccinerade inte blir allvarligt sjuka. Vilket såklart är bullshit. Han hävdade sedan att vaccinerade under 70 år sällan blir allvarligt sjuka. Jag hävdar att detta även gäller ovaccinerade under 70 år.

Jag rättade honom när han skrev att 95% av populationen är vaccinerad. Jag antog att han syftade på hela befolkningen alternativt 12 år+. Men det visade sig att han syftade på populationen 70 år+.
Citera
2021-12-15, 20:18
Medlem
Pethuglins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/EaLWOj/svensk-jattestudie-sa-effektiva-ar-munskydd

Betalartikel om en stor svensk studie om munskyddens effektivitet. Någon som kan sammanfatta det viktigaste? Jag blir nästan förvånad, om svenska forskare har VÅGAT komma fram till att munskydd är effektiva. De kan ju förlora jobbet...

Gör plats i din inkorg.
Citera
2021-12-15, 20:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av x2016
Sprid kärlek använd munskydd håll avstånd.
Sprid kärlek, håll avstånd till främlingar, ge riktiga vaccin och mediciner till riskgrupper, ta bort vaccinpass och restriktioner, lev som vanligt. Rösta bort den värdelösa politik som förts under alltför lång tid.

Och alla ignoranta jävlar som försöker tvinga unga friska människor att ta ett "vaccin" de inte behöver ska sätta sig ner och invänta domen de kommer att få. Allt har sin tid. De kommer få skämmas. Och många kommer även att straffas.
Citera
2021-12-15, 20:20
Medlem
Jag har inga sprutor än
Kan jag ta spruta 1 och 2 direkt alt även 3an ?
Citera
2021-12-15, 20:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snakepliskensthlm
Jag har inga sprutor än
Kan jag ta spruta 1 och 2 direkt alt även 3an ?
Det här är en större kamp än att du ska kunna gå på klubb. Var stolt över att du inte tagit några sprutor du inte behöver.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in