2021-12-14, 10:04
Medlem
fnirps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ElonRuskprick
Artikeln är daterad den 9 november och en timme efter att Flashbacklänken kommer ut så hamnar den bakom betalvägg ?

Betalvägg brukar dyka upp automatiskt när besöksantalet har nått en viss nivå. Dvs intressantare artiklar hamnar bakom betalvägg fortare än ointressanta artiklar. Ett sätt att skapa intresse och sedan tjäna pengar på det. Typ som köerna utanför krogarna.
2021-12-14, 10:11
Medlem
ElonRuskpricks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fnirp
Betalvägg brukar dyka upp automatiskt när besöksantalet har nått en viss nivå. Dvs intressantare artiklar hamnar bakom betalvägg fortare än ointressanta artiklar. Ett sätt att skapa intresse och sedan tjäna pengar på det. Typ som köerna utanför krogarna.

Stämmer säkert vad du och många skriver.

Vad vore Mårten Schultz utan Flashback, en nolla?
2021-12-14, 10:22
Medlem
fnirps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fnirp
Det är intressant hur vissa skriker högt om att fastigheten minsann är värd mycket mer än vad någon framlagd värdering visat. Ber man om något underlag för dessa påståenden är det tyst. Samma sak gäller många frågor och påståenden. Det har varit glasverandor, kanonlägen och jag vet inte vad, men så fort man pratar fakta och inte känslor, så är det tyst.

Ni som tycker att Esbjörn har mest rätt och Ebba har gjort fel, snälla, rada upp era bevis. Inga känslor, epitet, fulargument eller något sånt, utan hårda, kontrollerbara fakta. Jag kan inte tala för någon annan än mig, men jag är beredd att ändra mig om fakta pekar i annan riktning.

Eller handlar er medverkan inte om att upplysa oss andra om var sanningen ligger? Är det kanske så att ni bara vill skrika av er på torget lite? Lite kvinnohat, Ebbahat, KD-hat eller religionshat? Att den här affären bara är en anledning till att skrika lite till?

Då det gått flera dagar och inga _fakta_ har kommit in till tråden, så kan jag inte annat än behålla de åsikter jag har. Jag är alltså inte så fel ute som vissa ville göra gällande.
2021-12-14, 10:47
Medlem
Merrybums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mzs
Större delen av Sverige asgarvade när Ebba tog till sig Hanif Balis nyord att esbjörna.

En vilsen förvirrad imbecill som utger sig för att vara jurist kom med "hård kritik" i en enda skvallerblaska, den "hårda kritiken" visade sig vara "nedrigt", och större delen av Sverige asgarvade en gång till.

Ebba räknar ökade partisympatier hela vägen till tapetbutiken, där hon skall välja tapeter till sitt nya vardagsrum.

Vad ger dig rätt att uttala dig om vad större delen av Sverige tycker? Och hur vet du vad större delen av Sverige asgarvar åt?

Om Ebba tänker denna husaffär som ett sätt att vinna partisympatier tycker jag att hon spelar ett högt spel med låga odds.

Citat:
Ursprungligen postat av mzs
Börjar du inse nu vilken genomslagskraft vissa av oss här i tråden faktiskt har?
Jag tror faktiskt du överskattar trådens viktighet. Dessutom, om du tänker att trådens förmodade viktighet och hur människor uppfattar Ebbas ageranden hör samman. Tänker jag att du underskattar läsaren. Om du tror att skitsnack om Esbjörn och villkorslöst försvarande av Ebba skulle vara till fördel för henne.
2021-12-14, 10:55
Medlem
lillen-68s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mihailovic
Jasså, tror du inte jag har sett till att sådana avtal har träffats?

49 Kap RB:

"2 § Har parterna muntligen inför rätten eller skriftligen avtalat att inte överklaga en dom som meddelas med anledning av en uppkommen tvist eller en framtida tvist som kan härledas till ett visst angivet rättsförhållande, gäller avtalet, om förlikning om saken är tillåten.

En utfästelse att inte överklaga som har gjorts efter domen gäller, om förlikning om saken är tillåten. Lag (2005:683)."

Mja det hade nog inte hjälpt då ”överklagan” hänvisar till demens vid undertecknande.
Då är inte ens det giltig grund att neka prövningstillstånd.
Men då måste det vid undertecknandet funnits bevisad demens.
Kanske får dom till det att Esbjörn saknat rättshandlingsförmåga vid förlikningen.
Men blir då omöjligt för Esbjörn att fortsätta processa som rättsoförmögen.
Förvaltare tar hand om Esbjörns alla tillgodohavanden, BR säljs (ev. båda) och alla fullmakter upphör.

Vid undertecknandet av köpebrevet för 1,5år sedan bevisades det att ingen demens funnits.
Han har sålt av fri vilja utan att några påtryckningar förekommit och han har fått betalt.
Kontentan av om Esbjörn nu bevisas rättsoförmögen och stadfästelsen av förlikningen ogiltigförklaras av SH, är att fastigheten är såld och Esbjörn inte ens har något tidsbegränsat tillträde.
Senast redigerad av lillen-68 2021-12-14 kl. 11:16.
2021-12-14, 11:04
Medlem
ElonRuskpricks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roiderbanks
Ebba har ju humor, inlägget på insta var ju riktigt kul! Den ”hårda kritiken” kommer naturligtvis från Esbjörns ringhörna samt en massa batikhäxor som gått på myten om en senil försvarslös pensionär.

Ett litet tips till mångmiljonären Esbjörn är att inte ingå avtal som du inte ämnar fullfölja.

Vissa av dem är fullständigt humorbefriad och har precis kommit in i den anala fasen vilket gör att de försöker att skita ner Ebba på alla sätt de kan.

En av dem har till och med namn som syftar på den anala fasen.

Lite synd att de inte vill prata om vad som är inlämnat till SH utan envist håller fast vid sociala medier som SH inte tar hänsyn till i sin bedömning.
2021-12-14, 11:54
Medlem
WestleyRichardss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Volvoellersaab
Säkert några gånger till.
Ska bli intressant att dels se katrins svar och dels när det kommer. Tror inte hon väntar hela tiden till 10 januari.

Med tanke på din förklaring så förstår man varför Esbjörns gäng begärde stadfästning av en icke överklagningsbar förlikning. Utan detta hade det i princip stannat där. Nu öppnar sig en möjlighet att överklaga och dra det ett varv till i media och att, som det verkar, mjölka på mer arvoden när fastigheten verkar rökt.

Det borde ligga i Katrins intresse att lämna ett svar omgående så att SH kan ta ett beslut innan julhelgen.

Det som sjöjuristen Sture lämnade var till stor del bara trams vilket inte torde förändra Katrins svar i sak.
2021-12-14, 12:48
Medlem
whogivesafucks avatar
Hur många chanser skall en domstol egentligen ge ombud, som inte klarar av att hålla koll och som hela tiden i sista sekunden kommer in med diverse dravel, för att söka uppskov att inkomma med mera info.

Vad har en domare i ex.vis Hovrätten för makt?
I Esbjörnfallet kan det knappast undgått någon hur ärendet sköts, med vetskapen om att Esbjörn gladeligen anlitat ombud som knappast ens tar sig in i farmarligan.
Vissa gånger kan det vara motiverat. Men nu är det en cirkus.

Och den senaste kandidaten mannen från havet. Sjöjuristen. Vem i hela helvete skulle anlita honom i ett ärende som rör sjölagar?
2021-12-14, 12:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av whogivesafuck
Hur många chanser skall en domstol egentligen ge ombud, som inte klarar av att hålla koll och som hela tiden i sista sekunden kommer in med diverse dravel, för att söka uppskov att inkomma med mera info.

Vad har en domare i ex.vis Hovrätten för makt?
I Esbjörnfallet kan det knappast undgått någon hur ärendet sköts, med vetskapen om att Esbjörn gladeligen anlitat ombud som knappast ens tar sig in i farmarligan.
Vissa gånger kan det vara motiverat. Men nu är det en cirkus.

Och den senaste kandidaten mannen från havet. Sjöjuristen. Vem i hela helvete skulle anlita honom i ett ärende som rör sjölagar?
Vem vet? Han kanske är skitduktig där. Fast då är det synd att han inte stannade där, för här rosar han inte marknaden…
2021-12-14, 14:06
Medlem
Reimers avatar
För att göra samlingen komplett (än så länge) så kommer aktbilaga 17 här, det är det föreläggande som Katrin Björklund har fått om att komma in med ett genmäle innan den 10/1-2022.

Vad som är lite underligt för mig är ju rubriceringen på ärendet "Målet gäller:bättre rätt till fast egendom", det är säkert endast en juridisk teknikalitet i och med att ursprungsmålet gällde just det men vad som överklagas är ju stadfästelsen.

https://anonfiles.com/h97dW906v8/Aktbil_17_pdf

https://anonfiles.com/je7bWf0ev1/T_13497-21_Dagboksblad_2_pdf
2021-12-14, 16:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ElonRuskprick
Varför är inte pizzabagaren Hakan Demir tilltänkt som vittne, han borde ju vara extremt kunnig på fastigheter enligt hans gedigna värdering.

När man plockar med något så uselt så borde man tvingas till demensutredning, Sture är bara en fullblodsidiot.
Det här är en väldigt berättigad fråga, när man kollar upp H Mäklare AB så verkar det vara en seriös mäklare som förmedlar lite lägenheter men främst företag och företagslokaler. Något säger mig att han inte har någon som helst aning om att ett fotografi på hans dataskärm är inlämnad som bevis i en rättegång om en fastighet i Uppsala.

Jag gissar att det är Sture eller hans ”utredare” som har bett mäklaren slå lite på priser och sedan fotograferat hans skärm utan att tala om i vilket syfte. Jag har svårt att tänka mig att en seriös mäklare skulle lämna ifrån sig något som inte ens är en skärmdump som underlag till domstol. Att göra något sådant är så taffligt att man skulle förlora sitt rykte fullständigt. Frågan är om det ens skulle passera obemärkt förbi Fastighetsmäklarinspektionen. Någon sorts formkrav bör man kunna ställa på en handling som ska ligga som underlag i en rättstvist.
2021-12-14, 16:33
Medlem
nova68s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Det här är en väldigt berättigad fråga, när man kollar upp H Mäklare AB så verkar det vara en seriös mäklare som förmedlar lite lägenheter men främst företag och företagslokaler. Något säger mig att han inte har någon som helst aning om att ett fotografi på hans dataskärm är inlämnad som bevis i en rättegång om en fastighet i Uppsala.

Jag gissar att det är Sture eller hans ”utredare” som har bett mäklaren slå lite på priser och sedan fotograferat hans skärm utan att tala om i vilket syfte. Jag har svårt att tänka mig att en seriös mäklare skulle lämna ifrån sig något som inte ens är en skärmdump som underlag till domstol. Att göra något sådant är så taffligt att man skulle förlora sitt rykte fullständigt. Frågan är om det ens skulle passera obemärkt förbi Fastighetsmäklarinspektionen. Någon sorts formkrav bör man kunna ställa på en handling som ska ligga som underlag i en rättstvist.

Nå har ni inte ännu upptäckt att mäklaren och pizzabagaren har samma namn som pizzabagaren, förlåt restaurangägaren i Örebro som Binninge varit ombud för???
Binninge ständigt denne Binninge, för att travestera Ture Sventon…..

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in