2021-12-10, 19:08
Medlem
Religiösa skäl? Vad gäller där? Måste det vara en etablerad religion?
Citera
2021-12-10, 19:10
Medlem
Skurhinkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nikson
Det har ingenting med grundlagen att göra. Det har däremot tvångsvaccinering.

Jag insåg när jag hade postat att det blev en tankevurpa.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mingydarkjew

Nu ska det erkännas att jag spekulerar då jag inte har läst det faktiska beslutet, men det känns ju ganska givet att det man tar höjd för är diskrimineringsgrunden religion eller annan trosuppfattning.

Utifrån den kontexten så måste det handla om en etablerad religion. Man kan inte hitta på en ny religion och säga ”nu blir jag faktiskt diskriminerad”.
Citera
Medlem
Citat:

Jehova funkar nog
Citera
2021-12-10, 19:11
Medlem
Skurhinkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nulb
Jag vet att jag sannolikt kommer ångra det här, men… Vad pratar du om?

Tankevurpa.
Citera
2021-12-10, 19:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SC430
Jehova funkar nog

Jehovas är inte mot vaccinering.

Citat:
Ursprungligen postat av Skurhinken
Tankevurpa.

Händer den bäste
Citera
2021-12-10, 19:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nulb
Nu ska det erkännas att jag spekulerar då jag inte har läst det faktiska beslutet, men det känns ju ganska givet att det man tar höjd för är diskrimineringsgrunden religion eller annan trosuppfattning.

Utifrån den kontexten så måste det handla om en etablerad religion. Man kan inte hitta på en ny religion och säga ”nu blir jag faktiskt diskriminerad”.

Borde inte vara omöjligt om alla som inte vill ta covid vaccinet går ihop och startar en religion. Typ "Vi tror kroppen är helig och människan själv bestämmer vad som ska in där, oavsett om det är via spruta, genom munnen, eller annat håll. Ingen annan än människan själv bestämmer över sin kropp."

Känns rätt logiskt och något som tidigare inte hade varit så kontroversiellt att tro på?
Citera
2021-12-10, 19:22
Medlem
Epimaness avatar
Det är bäst vi alla vaccinkritiker jobbar för att pastafarian äntligen skall erkännas som etablerad religion. Vi pastafarianer är emot påtvingade vaccin. Så på med durkslagen!
Citera
2021-12-10, 19:31
Medlem
NykteristJaVissts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reverend.Camden
Svenne har alltså vaccinkrav på sig medans Mohammed slipper.
Såvida inte Svenne ljuger att han är muslim eller Jehovas.

Skulle säga att detta är till för att motivera just Mohammed eller Kamela som ska jobba i hemvården.
Citera
2021-12-10, 19:53
Medlem
Room531s avatar
Varför är inte skälet "jag litar inte på ljugmedia, eller politiker, eller big pharma i just detta" skäl nog..

Eller bara nålrädd, eller bara väntar på mer data, eller haft erfarenhet med allergiska reaktioner från läkemedel tidigare, eller bara inte är i någon riskgrupp, eller bara återhämtat sig fullt ut från covid redan... eller bara att man vill inte ha något vaccinpass som man ljugit om alla omständigheter från start med, eller att åtgärderna som tas och regler som lobbas in som ger folk mindre rättigheter och stater mer rättigheter.

Vad är det folk snackar om att regler mot demonstrationer håller på att införas i vissa länder förresten?

Men okej, jag vill bara bra på mer data.
Hur låter att vänta 55 år tills pfizers data är tillgänglig 😂 så länge kan jag vänta innan jag bestämmer mig ifall de går att lita på. Det är min religion, jag vill ha fakta först utan censur av diskussion.
Senast redigerad av Room531 2021-12-10 kl. 19:57.
Citera
2021-12-10, 20:18
Medlem
Citat:
Borde inte vara omöjligt om alla som inte vill ta covid vaccinet går ihop och startar en religion. Typ "Vi tror kroppen är helig och människan själv bestämmer vad som ska in där, oavsett om det är via spruta, genom munnen, eller annat håll. Ingen annan än människan själv bestämmer över sin kropp."

Känns rätt logiskt och något som tidigare inte hade varit så kontroversiellt att tro på?

Naturligtvis så kan man ju försöka, men min juridiska bedömning är att förutsättningarna att lyckas är nära noll.
Citera
2021-12-10, 20:30
Avstängd
Religösa skäl innebär ju inte att man måste va muslim.
Man kan ju va kristen också
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in