2021-12-02, 22:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel Kostia
Jag är införstådd med att både vaccination och infektion innebär risker. Jag skrev faktiskt i mitt inlägg att man är labbråtta både ifall man tar vaccinet, och ifall man avstår från vaccinet. Så jag tycker verkligen inte att jag har lagt locket på för att vaccinerna kan ha biverkningar.

Det jag vände mig emot, var uppfattningen att man undviker risker genom att avstå från vaccinet. Det är en vanlig uppfattning bland vaccinmotståndare. Vaccinmotståndarna tror att dom är smarta, och tar det säkra före det osäkra, genom att tacka nej till vaccinet. Dessa vaccinmotståndare bortser helt från dom risker som infektion innebär. Och dom använder gärna fula ord för att beskriva hur korkade alla andra är, för att dom tar vaccinerna trots biverkningarna. En vanlig anklagelse från vaccinmotståndarna, är att alla andra är får i en fårflock.
Och denna utveckling är inte bra. Folket skall vara enade mot staten, ej splittrade.

Tyvärr har man än en gång lyckats dela upp befolkningen i två grupper.

En sansad debatt. Byggd på vetenskap är vad som måste ske.

Samt ideologiska frågor. Vill vi ge bort våran frihet till Pfizer/regeringar över vem som är godkänd att röra sig fritt. Vad är nästa steg?

All måste få ta sitt eget beslut vad gäller denna vaccination. Om max en månad bort kommer det rekommenderas vaccination från fem år, garanterat. Det här går för långt. Många ser inte hela bilden över vilka rättigheter vi frivilligt överlämnar.
Citera
2021-12-02, 22:53
Medlem
rtyuios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av negrofoben
Tack vare det stora antalet så har det inneburit stora förseningar i hanteringen av såna ärenden. Det lär inte komma nåt utslag i närtid tack vare mängden.

De som anmält blir nu dessutom kända då en anmälan är offentlig handling ut och kan begäras ut….
Jaha...? Blir vi kändisar som får medverka i TV menar du? Vad kul..
Jag har suttit still och hållit käften och knutit näven i fickan med mycket här i livet. Nu får det vara nog. Dags att stå upp för lite frihet och jämlikhet mot de här vidriga nazi-passen som ska stoppas med alla tillgängliga medel.
Nää någon gång får man stå upp för vad som är rätt och kämpa emot det som är fel. Mycket sjuka saker som händer i Sverige och resten av världen där myndigheterna går emot folkets grundläggande frihet om man vägrar globalistsprutan.

Om de här nazi-passen blir permanenta så kommer de styrande ha full kontroll över folks frihet och kroppar och sådant får bara inte tillåtas. En vacker dag bestämmer den som drar i trådarna att du ska spruta i något i kroppen som du kanske inte vill...sedan sitter du där som den f.d. duktige vovven som alltid lytt sin herre och börjar bli tveksam och gör du det inte så är du portad från allt. De flyttar målstolpen successivt och tillåts det här skiten nu så kommer det aldrig ta slut.
Ta nu din booster duktiga vovve och gör som din herre säger åt dig. Sitt fint! Voff !!
Citera
2021-12-02, 22:56
Medlem
Citat:
Jag är införstådd med att både vaccination och infektion innebär risker. Jag skrev faktiskt i mitt inlägg att man är labbråtta både ifall man tar vaccinet, och ifall man avstår från vaccinet. Så jag tycker verkligen inte att jag har lagt locket på för att vaccinerna kan ha biverkningar.

Det jag vände mig emot, var uppfattningen att man undviker risker genom att avstå från vaccinet. Det är en vanlig uppfattning bland vaccinmotståndare. Vaccinmotståndarna tror att dom är smarta, och tar det säkra före det osäkra, genom att tacka nej till vaccinet. Dessa vaccinmotståndare bortser helt från dom risker som infektion innebär. Och dom använder gärna fula ord för att beskriva hur korkade alla andra är, för att dom tar vaccinerna trots biverkningarna. En vanlig anklagelse från vaccinmotståndarna, är att alla andra är får i en fårflock.
Nej, jag är fullständig klar över riskerna. Tillgänglig data är tillräckligt för att bygga sig en mycket god uppfattning.

Min riskanalys baserar sig på följande:
Vit man början av 40 åren, vältränad, normalviktig, ingen sjukdomshistoria, god nivå av D3, icke-rökare, nykterist.

Två möjliga val:
1. Ovaccinerat: sannolikheten att bli infekterat, hamna på sjukhus eller dö av virusinfektion, eller
2. Vaccinerat: sannolikheten för 1.+ sannolikheten för svår biverkan eller dö av vaccinet.

Skillnaden på 1 och 2 är i min kohort icke-existerande, och då faller det på ”X-faktorn”: biverkningar på lång sikt.

Det finns ingen i hela världen som vet vad som händer i kroppen på en vaccinerad efter 3 doser och 2 år med mRNA-genterapin.

Hade jag varit 20 år äldre, så hade jag tagit min 3e spruta i går, men min riskvärdering är att det för nuvarande är tryggast att avstå.

Sen kan det ändras, om det visar sig att spruta 4 löser alla problem vi har med pandemin.

För de 3 första gör det inte.
Citera
2021-12-02, 23:05
Medlem
Citat:

Jag är ganska säkert på att ifall du går tillbaks och läser igenom en valfri Corona-tråd så kommer du ganska snabbt att se hur ofta en
vaccintroende använder fula ord mot dem som väljer att inte vaccinera sig.
Jag är också ganska säker på att varje individ gör en risk/nytta analys innan vaccin beslutet tas.

Så om din analys ledde dig till beslutet att vaccin var till nytta för dig. Varför ska du(och hela världen) ha en åsikt om mitt beslut?
Citera
2021-12-02, 23:24
Medlem
Sperssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Razz3l
All måste få ta sitt eget beslut vad gäller denna vaccination. Om max en månad bort kommer det rekommenderas vaccination från fem år, garanterat. Det här går för långt. Många ser inte hela bilden över vilka rättigheter vi frivilligt överlämnar.

I EU gör vi skillnad mellan vaccinerad och ovaccinerad, medan man i USA gör skillnad mellan smittad och icke smittad.

Vaccinerade har en tendens att strunta i social distansering, vilket gör vaccinerade till lömska smittspridare.
Samtidigt som ovaccinerade fortfarande håller avstånd och använder handsprit.
Citera
2021-12-02, 23:29
Medlem
Sperssons avatar
Citat:
Det skulle vara tråkigt. Just nu borde allt fokus vara på att ge så många påfyllnadsdoser som möjligt, inte att förmå ovaccinerade individer att ta vaccin.

Exaakt.
Fokus MÅSTE ligga på att vaccinera riskgrupper med en tredje shot, istället för att vaccinera barn och unga vuxna som bara drabbas av tre dagars nästäppa vid covid-infektion.
Citera
2021-12-02, 23:41
Medlem
Okej då har jag testat vaccinationspasskravet på en utav Filmstadens biografer i GBG. Fick frågan när jag hade gått in att visa covidpass, sa att jag inte har ett men har genomgången infektion och 1 spruta.

Killen som frågade sa att det var okej. Äntligen en vettig människa man möter i dessa sammanhang.
Citera
2021-12-02, 23:44
Medlem
Breaking point har såklart en klockren syn på det här: DEN EVIGA PANDEMIN ÄR HÄR!

https://youtu.be/GKUzMKhkwic
Citera
2021-12-02, 23:46
Medlem
kimdah2002s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spersson
Exaakt.
Fokus MÅSTE ligga på att vaccinera riskgrupper med en tredje shot, istället för att vaccinera barn och unga vuxna som bara drabbas av tre dagars nästäppa vid covid-infektion.
Det finns så mycket vaccin i västvärlden att det räcker åt båda grupperna flera gånger om så man behöver inte prioritera någon grupp som tur är.
Citera
2021-12-02, 23:50
Medlem
Onkel Kostias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Orangutangensmamma
Men har du VERKLIGEN undersökt riskerna med vaccinet? Nu menar jag inte dom biverkningarna som listas. Men dom som varnas för av läkare och forskare som aldrig får komma till tals… Det finns många av dom. Svenska likaså

Nej, jag har inte undersökt eventuella andra biverkningar. Så här tänkte jag innan jag tog vaccinet:

Vaccinet kan ha okända biverkningar, som inte upptäcktes i försöksstudierna. Men detsamma gäller viruset. Viruset kan påverka kroppen på olika sätt, genom mekanismer som inte är helt kända ännu. Vad innebär störst risk för överraskningar som visar sig med tiden? Vaccinet eller viruset? Vilken produkt genomgick mest prövningar innan den släpptes ut? Vaccinet eller viruset? Vilken tillverkare litar jag mest på? En tysk vaccintillverkare, eller ett kinesiskt viruslaboratorium?

Jag valde att ta vaccinet, medveten om att det kan ha biverkningar som inte finns med i biverkningslistan.
Citera
2021-12-02, 23:50
Medlem
DynamoBeiruts avatar
Så om matcherna på tele2 och friends kör med öppet tak behövs inte något pass men nu när vädret är dåligt så stänger dom taket och passet behövs.

Hur kan folk ens ta detta seriöst
Citera
2021-12-02, 23:52
Medlem
Guillounisms avatar
Det kan bli aktuellt med vaccinpass för restauranger, "handelsplatser" och i kollektivtrafiken enligt vad Aftonbladet skriver:

Citat:
Myndigheten har nu tagit fram en lista med åtgärder som de vill att regeringen öppnar för om vi hamnar i det värsta scenariot.

Underlaget med förslagen på ytterligare åtgärder har lämnats till regeringen.

Covidbevis – här kan det införas

Exempelvis kan krav på vaccinationsbevis komma att införas på restauranger, handelsplatser och i kollektivtrafiken om smittspridningen ökar kraftigt.

”I ett läge med mycket hög smittspridning kan vaccinationsbevis på serveringsställen, i kombination med åtgärder för avstånd, vara ett alternativ för att möjliggöra för serveringsställen att undgå mer ingripande restriktioner så som reglering av öppettider eller förbud mot att servera alkohol efter en viss tid”, skriver Folkhälsomyndigheten.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/jaromw/fhms-orosmoment-detta-kravs-om-laget-forvarras
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in