Citat:
Och denna utveckling är inte bra. Folket skall vara enade mot staten, ej splittrade.Jag är införstådd med att både vaccination och infektion innebär risker. Jag skrev faktiskt i mitt inlägg att man är labbråtta både ifall man tar vaccinet, och ifall man avstår från vaccinet. Så jag tycker verkligen inte att jag har lagt locket på för att vaccinerna kan ha biverkningar.
Det jag vände mig emot, var uppfattningen att man undviker risker genom att avstå från vaccinet. Det är en vanlig uppfattning bland vaccinmotståndare. Vaccinmotståndarna tror att dom är smarta, och tar det säkra före det osäkra, genom att tacka nej till vaccinet. Dessa vaccinmotståndare bortser helt från dom risker som infektion innebär. Och dom använder gärna fula ord för att beskriva hur korkade alla andra är, för att dom tar vaccinerna trots biverkningarna. En vanlig anklagelse från vaccinmotståndarna, är att alla andra är får i en fårflock.
Det jag vände mig emot, var uppfattningen att man undviker risker genom att avstå från vaccinet. Det är en vanlig uppfattning bland vaccinmotståndare. Vaccinmotståndarna tror att dom är smarta, och tar det säkra före det osäkra, genom att tacka nej till vaccinet. Dessa vaccinmotståndare bortser helt från dom risker som infektion innebär. Och dom använder gärna fula ord för att beskriva hur korkade alla andra är, för att dom tar vaccinerna trots biverkningarna. En vanlig anklagelse från vaccinmotståndarna, är att alla andra är får i en fårflock.
Tyvärr har man än en gång lyckats dela upp befolkningen i två grupper.
En sansad debatt. Byggd på vetenskap är vad som måste ske.
Samt ideologiska frågor. Vill vi ge bort våran frihet till Pfizer/regeringar över vem som är godkänd att röra sig fritt. Vad är nästa steg?
All måste få ta sitt eget beslut vad gäller denna vaccination. Om max en månad bort kommer det rekommenderas vaccination från fem år, garanterat. Det här går för långt. Många ser inte hela bilden över vilka rättigheter vi frivilligt överlämnar.