2021-12-09, 17:33
Medlem
kevindurants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Homofant
Varför ska frihet vara en medfödd rättighet och inte istället vara ngt hen gör sig förtjänt av?

Hur tror du kvinnorna i Kabul gillar läget med Talibanerna?

Är vi kvinnor i Kabul?
Citera
2021-12-09, 17:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Sheepahedern
Kommer inte hända. Ganska säker på att det är direkta brott mot FN-lagar om grundlig mänsklig rättighet. Förbjuda folk att handla? Det kommer inte att hända. Alla förstår hur sinnessjukt det vore.
munblöjja skulle aldrig hända men hände
restriktioner
vaccinpass

e du helt jävla dum i huvudet?

nog med all idioti nu. nu håller ni käft och röstar på ett parti som kan sätta stopp för dessa galenskaper.
Citera
2021-12-09, 17:35
Medlem
oldtimedrunks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neamxxx
Håll käften din jävla idiot och rikta ilskan mot de som ligger bakom det här. Jag är Svensk och emot massinvandringen m.m. men jag förstår samtidigt att själva tanken med det hela är att vi ska slåss mot varandra istället för att rikta ilskan mot de som styr. De vill att det ska vara Europé mot muslim, svart mot vit, man mot kvinna osv osv.

Sluta gå i fällan likt en jävla råtta och förstå vilka som är de riktiga fienderna för tillfället. Just nu behöver vi lägga våra skillnader bakom oss och gå samman mot de som orsakat allt det här.

Håller med dig där. Det är samma personer bakom covidhysterin som har destabiliserat stora delar av världen med "krig för demokrati och mänskliga rättigheter". Dom får människor att hata varandra för att bakom kulisserna införa världsdiktatur.
Att fokusera enbart på massinvandringen är att missa målet.
Citera
2021-12-09, 17:35
Medlem
maxatdunders avatar
Vill och vill... Sverige är nog det land som är sämst på att utföra saker i praktiken.
Citera
2021-12-09, 17:38
Medlem
Sheepahederns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WalkerD
restriktioner
vaccinpass

nog med all idioti nu. nu håller ni käft och röstar på ett parti som kan sätta stopp för dessa galenskaper.

Nej. Däremot så är du ett bra geni om du inbillar dig att det finns regerande partier som faktiskt är emot vaccinpass. Stå upp för dina rättigheter precis som jag istället för att sitta här och lipa som en liten flicka.
Citera
2021-12-09, 17:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nycticorax
Regeringen förbereder verktyg nu för att låsa ute ovaccinerade från det dagliga, sociala samhället, helt utan att presentera trovärdiga underlag för dessa åtgärder.

Sen en extra liten "bonus":
"Krama inte en person om du inte är säker på att den är vaccinerad".

Smaka på den, fundera ett tag. Kanske det mest hjärtskärande jag har hört regeringen säga. Alltså: Krama inte ovaccinerade.

När detta är över ska detta bästaste gäng bort från all sorts makt, annat finns inte.
Maggan och co har stor tilltro till sin egen trygghet.
Citera
Medlem
gärningsmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av punishersweden
Förstår du att man måste väga sannolikheten mot inskräningen i människors liv?

Ja, naturligtvis. Men det var inte det jag kommenterade. Jag menar att bara svara ja på frågan om vaccinerade kan bli sjuka är missvisande och rent ut sagt ganska korkat.

https://www.folkhalsomyndigheten.se/folkhalsorapportering-statistik/statistikdatabaser-och-visualisering/vaccinationsstatistik/statistik-for-vaccination-mot-covid-19/uppfoljning-av-vaccination/forekomst-av-covid-19-efter-vaccination/
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WalkerD
restriktioner
vaccinpass

Detta kommer införas långt innan nästa val lol.
Citera
2021-12-09, 17:40
Medlem
Sheepahederns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BengtsforsBois
Maggan horfittan har ju hälsat på hos blodhunden Klasse Schwab och fått direktiv på deras hemliga möten. Jag hoppas jag hinner se när ni hänger i lyktstolparna era jävla svin!

Också ett sätt att säga "Jag älskar att böja mig framåt.. har nog fastnat där"
Citera
2021-12-09, 17:40
Medlem
DerRoteBarons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vetenskapspartiet
Vem som helst med tankeförmåga kunde ana att det skulle sluta med tyranni mot de tänkande i samhället.
Och de som såg var allt var på väg blev kallade foliehattar hela vägen. Det hela påminner om narcissistens bön:
Det kommer inte hända
Och om det gör det, blir det inte så illa
Och om det är, så är det rättfärdigat
Och om det inte är det, så är det inte mitt fel
Och om det var det, så menade jag inte det
Och om jag gjorde det, så förtjänade du det
Citera
2021-12-09, 17:41
Medlem
ormbitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cymbaltazzz
Vet ej hur Sverige har tänkt sig ha kontrollerna men läste häromdagen om Nya Zeeland som rustar för det digitalt. Förmodligen någon skanner som ska läsa in ens covidpass vid ingången. Det blir kanske en digital kontroll även här..?

Det är ju bara att gå förbi scannern. Skit i den liksom. !
Ska någon Securitas vakt bryta ner dig på golvet då eller... Måååånga vakter blir de...
Citera
2021-12-09, 17:42
Medlem
Homofants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kevindurant
Är vi kvinnor i Kabul?

Nej men ni är människor som fått för mkt gratis. Ni måste sluta leva i bubblan "det är min rättighet", när ni inte kämpat för den

Just detta uppvaknande ni nu genomgår.

Precis lika härligt att se detta utifrån som att Sossarna åkte på sin egna Brunskjorteskandal.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in