2021-12-09, 19:31
Medlem
OliverCromwells avatar
Även om de har för avsikt att göra det, så måste de först rikta sig mot de anställda i butiker så som de nu gör med vårdanställda.

Annars kan det ju bli massuppsägningar som snarare leder till att butiker måste stänga igen och varken vaccinerad eller ovaccinerad kan få handla.
Citera
2021-12-09, 19:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Homofant
Dina förfäder slogs för sig själva. De tänkte aldrig att du skulle komma till. Sist Sverige låg i krig var för 200+år sedan

Tror du verkligen att din farfarfarfarfsrfarfarfarfars far tänkte:

Nu jävlar ska vi förlora slaget i Poltava för att lille Nils i Stuvsta ska ha rätt till ett liv 200 år senare? Eller tror du han tänkte
- jag måste nog gå i krig för att få mat på bordet till min direkta familj?

Det är inbäddat i överlevnadsinstinkten. Av samma anledning som svartsjuka existerar.
Citera
2021-12-09, 19:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OliverCromwell
Även om de har för avsikt att göra det, så måste de först rikta sig mot de anställda i butiker så som de nu gör med vårdanställda.

Annars kan det ju bli massuppsägningar som snarare leder till att butiker måste stänga igen och varken vaccinerad eller ovaccinerad kan få handla.
Butiker kan även köra med e handel ex Willys gör ju det.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ibis99
Segt att i praktiken att du får en spark i baken om du inte kan köpa biljett. Segt att du kommer bli gripen för snatteri eller stöld om du saknar pengar till varor i affären.

Segt att du kan beläggas med reseförbud vid exempelvis brott.

Till trots dina uppfattningar om mänskliga rättigheter som aldrig får kränka eller försätta andra människor fara. Exempelvis allmänfarlig sjukdom eller smittspridning.

Okej, så att inte vaccinera sig är ett brott numera.

Tack för att du ger insikt i din tankeverksamhet.

Det är inte mina uppfattningar, det är regeringens.

Gå nu och boosta dig. Kommer två nya också för ”omikron”. Ha så kul med ett immunförsvar som är en prenumerationstjänst!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av x2016
Polis och vaktbolag kommer att ha och göra vid Sveriges butiker.
Stödköp hos Alibabas för min del.
Citera
2021-12-09, 19:34
Medlem
Kajahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Det komiska är ju att det finns ett antal nazistsympatisörer som grassera i trådarna och försöker påskina att den liberala demokratin är totalitär. Ja ja, till skillnad från Tyskland under andra världskriget då där var det ju verkligen tillåtet att stätta sig upp mot regimen

Vi får se hur det ser ut om tre månader. Tegnell flaggar ju för ytterligare ett år med pandemin. Jag förstår inte hur han kan tro att det ska vara en tidsfråga. Fortsätter de så här kommer vi om ett år möta nya restriktioner och uppmaning om en sjätte eller sjunde spruta.

Som jag har förstårr det pekar mycket på att omicron är en mycket mild variant. Vilket mycket väl kan innebära att alarmismen börjar nå sitt slut https://youtu.be/5r0AA41dgLU
Citera
2021-12-09, 19:34
Medlem
BengtsforsBoiss avatar
Här kommer lite Bergen-Belsen Auschwitz uppdateringar hur faan kunde ni vara så lättlurad

https://www.skanska.se/om-skanska/press/pressmeddelanden/258265/Skanska-bygger-sakerhetsbyggnader-pa-fem-platser-i-landet
Citera
2021-12-09, 19:35
Medlem
Kajahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Homofant
Njae. Det var det parti som satt vid makten när pandemin slog till. M hade agerat på exakt samma sätt.

Jo, så skulle det mycket väl kunna vara. Men det var inte riktigt det jag skrev heller.
Citera
Medlem
OliverCromwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av x2016
Butiker kan även köra med e handel ex Willys gör ju det.

I så fall är vaccinkravet egentligen onödigt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Ja det är ju bra, men nedanför den hittar dess motsats:

https://www.expressen.se/debatt/skippa-storhetsvansinnet-krav-vaccinpass-pa-bred-front/

Blir jag överraskad när jag hittar detta i den texten:

Mitt svar är: varför i helvete har ni dragit ner på IVA-platser? För 30 år sedan hade Sverige 1,5 miljoner färre invånare än idag, men 300 % fler IVA-platser.

Det är t.o.m. värre än så, befolkningen blir äldre nu än då och behöver mer vård,,så egentligen skulle vi behöva säg 400% fler IVA-platser för att matcha hur det var förr.
Citera
Medlem
Och hur kommer det att fungera i praktiken? Ska varenda matbutik ha en väktare anställd för att skydda den stackars anställda som tvingas stå och titta på vaccinpassen? Om butiksanställda begär passet vid kassan så faller ju rimligheten att ha pass i butik om man redan är inne i butiken.

Tänk alla butiker där det bara är ägaren som jobbar, tror ni den vill förlora kunder?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NoSafetyInNumbers
Precis!
Vad hände med öppna era hjärtan, alla likas värde!?
Hyckleri!
De drevs att rädsla då och drivs av rädsla nu.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in