2021-12-09, 17:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GlennvonGoteborg
Enkelt. Här i Göteborg måste du visa upp ett färdbevis/biljett i form av en QR-kod i Västtrafiks app. De kan lägga in vaccinfo i QR-koden.
Har du inte vaxxat dig får du 1.500kr i böter från kontrollanterna.

Rätt många som åker utan giltig biljett i och med att färdbevis är relativt bristfälligt kontrollerat. Åtminstone i Stockholm. Gissningsvis så kommer det att uppstå hotfulla situationer för kontrollanter
från individer som är mindre medgörliga. Som tur är så är man bilåkare.

Jag tycker att du Glenn ska söka jobb som kontrollant då! Som en go lite gubbe.
Citera
2021-12-09, 17:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Raggarslira
Krigsdugliga ? Som flyr till ett litet kallt land i norden, ja tjenare =)
Men nej vi ovaccinerade kommer inte att svälta ihjäl, långt därifrån, jag har redan funderat på att beställa och få hemleverans, är irriterande att gå runt i butiker fyllt av idioter med munblöja.

Håll käften din jävla idiot och rikta ilskan mot de som ligger bakom det här. Jag är Svensk och emot massinvandringen m.m. men jag förstår samtidigt att själva tanken med det hela är att vi ska slåss mot varandra istället för att rikta ilskan mot de som styr. De vill att det ska vara Europé mot muslim, svart mot vit, man mot kvinna osv osv.

Sluta gå i fällan likt en jävla råtta och förstå vilka som är de riktiga fienderna för tillfället. Just nu behöver vi lägga våra skillnader bakom oss och gå samman mot de som orsakat allt det här.
Citera
2021-12-09, 17:20
Medlem
BengtsforsBoiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oldtimedrunk
Det är som hela mitt liv har förberett mig för vad som komma skall. Jag är redo, bring it on globalistsvin.

Håller med dig kompis pedofilglobalisterna skall få smaka vikingablod!
Citera
2021-12-09, 17:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gärningsmannen
Ser du allt svart eller vitt? Förstår du konceptet minskad eller ökad sannolikhet? De är inte ens matematik på högstadienivå.

Förstår du att man måste väga sannolikheten mot inskräningen i människors liv?
Citera
2021-12-09, 17:25
Medlem
ormbitens avatar
Vem skulle stå utanför alla butiker och kontrollera?
Vi har cirka 16000 butiker av olika former i landet.

Jag som butiksinnehavare har inte någon laglig rätt att hindra någon rent fysiskt.
Ska jag ringa polisen som säger att närmaste patrull är sex mil bort.

Nä, det här kommer ju så klart inte att hända. Kontrollerna skulle inte fungera i verkligheten.

Det är hög tid nu att släppa Covid fritt och öppna upp hela världen. Omikron är inget annat än likvärdigt en influensa.
Citera
2021-12-09, 17:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GlennvonGoteborg
Lät samma i november när de sa att vaccinbevis för teatrar och bio "kan införas".
När Regeringen säger "kan införas" är det några veckor innan det blivir verklighet.
Men som sagt vi går mot ett totalitärt styre i 100kmh. Snart är vi framme där Australien är nu.
Det har hela tiden varit slutmålet här med ,men regeringen väljer att koka svenssson lite långsamma bara, så kallad slow cooking.
Citera
2021-12-09, 17:28
Medlem
Vem vill ha sådana politiker? Politiker som inte drar sig för att hota människor. Gör som vi säger.. Annars! Vad säger man! Sveriges regering vill tydligen förstöra för så många som möjligt. Kommer folk inte till jobbet så förlorar de sin inkomst. Sedan är cirkusen igång. Folk förlorar sina bostäder och sin brödföda. Människor kommer att få sina liv förstörda.

Vilka jävlar!

Det räcker med munskydd. Det gjorde det förra gången. Varför inte nu? Munskydd är bland det bästa.

Så Magdalena fick ta över Stefan Löfvens diktatur och skitjobb. Varför vill de tvinga människor att ta sprutan?
Senast redigerad av Ajabaja555 2021-12-09 kl. 17:44.
Citera
2021-12-09, 17:29
Medlem
GlennvonGoteborgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av overthehead
Det har hela tiden varit slutmålet här med ,men regeringen väljer att koka svenssson lite långsamma bara, så kallad slow cooking.

Precis. Delvis för att vi svenskar är så himla godtrogna och gör allt Staten säger till oss så behöver de inte införa alla restriktioner som andra länder hittils infört.
Majoriteten av svenskarna har så jävla svag karaktär.
Men nu höjer det temp i grytan.
Citera
2021-12-09, 17:31
Medlem
Sheepahederns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neamxxx
Men tror du på riktigt att de som ligger bakom det här bryr sig om "mänskliga rättigheter"? Hur blåögd är du egentligen? Har du ingen som helst koll på vad som händer?

Det är redan ett faktum i t.ex. Australien. Vakna någon gång era satans sömngångare.
Bryr du dig om mänskliga rättigheter? Står du upp för dem? Jag kommer ALDRIG vika mig för ett startskott liknande det nazismen fick under andra världskriget.
Citera
2021-12-09, 17:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ormbiten
Vem skulle stå utanför alla butiker och kontrollera?
Vi har cirka 16000 butiker av olika former i landet.

Jag som butiksinnehavare har inte någon laglig rätt att hindra någon rent fysiskt.
Ska jag ringa polisen som säger att närmaste patrull är sex mil bort.

Nä, det här kommer ju så klart inte att hända. Kontrollerna skulle inte fungera i verkligheten.

Det är hög tid nu att släppa Covid fritt och öppna upp hela världen. Omikron är inget annat än likvärdigt en influensa.

Vet ej hur Sverige har tänkt sig ha kontrollerna men läste häromdagen om Nya Zeeland som rustar för det digitalt. Förmodligen någon skanner som ska läsa in ens covidpass vid ingången. Det blir kanske en digital kontroll även här..?

Citat:
The Ministry of Health has worked closely with businesses and events companies to ensure they have the technology solutions needed to verify the pass – which will become part of people’s daily routine, like carrying a drivers licence, scanning in at the supermarket or wearing a mask.
Senast redigerad av Cymbaltazzz 2021-12-09 kl. 17:35.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av plexigear
Helt sjukt...

Teater och nöje kan jag fatta.

Men tågresor är nödvändigt för de som ska jobba på distans.

Alla har ju inte lyxen att ha bil eller körkort.

Alla har inte heller pengar för att ta långa taxiresor.

Det här är apartheid på högsta nivån och att svenska folket tycker det ar okej är helt skrämmande...
Gör svensken verkligen det , i Uk var 89% mot dessa drakoniska åtgärder, tror inte vi är så mycket mer annorlunda. Tro inte på fejk undersökningar från statliga tv4!
Senast redigerad av overthehead 2021-12-09 kl. 17:35.
Citera
Medlem
vetenskapspartiets avatar
Vem som helst med tankeförmåga kunde ana att det skulle sluta med tyranni mot de tänkande i samhället.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in