2021-12-03, 22:56
Medlem
kimdah2002s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RobRoys
Läs inlägget igen så finner du svaret. Du kan om du vill. Det står klart och tydligt.
Tyvärr så finns det inte någon hänvisning till någon av de sju diskrimineringsgrunderna vad jag kan se...
Citera
2021-12-03, 22:56
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AusnahmeMensch
Ingenstans har jag hävdat att ovaccinerade dödas. Jag är ovaccinerad och mår bra, ingen frågar mig om någon QR-davidsstjärna.

Du förstår dock inte ens poängen. Det finns medfödda rättigheter som ingen kan ta ifrån oss. Dessa är rätten till frihet, liv, och egendom. Din kropp är din egendom. Ett tvång av vaccinering är ett grovt övertramp när det gäller rätten till egendom.

Ja, bio är inte så farligt. Vem fan bryr sig om bio. Men du måste förstå att det är inte bio som är problemet. Det är att du måste injicera dig med en medicinskt substans för att få delta i samhället som dina och mina förfäder slogs och dog för så att vi ska leva som fria människor med rätten att bestämma över vår kropp. Det är problemet. Är det verkligen så svårt att se helheten? Bio? Vem FAN bryr sig om bio?

Men vad annars oja sig för? Det är småsaker som det som gör att din värld verkar gå under. Ovaccinerade gråter tårar för de inte kan se senaste Bond.
Citera
2021-12-03, 22:57
Medlem
Futuretraders avatar
Citat:
Ingenstans har jag hävdat att ovaccinerade dödas. Jag är ovaccinerad och mår bra, ingen frågar mig om någon QR-davidsstjärna.

Du förstår dock inte ens poängen. Det finns medfödda rättigheter som ingen kan ta ifrån oss. Dessa är rätten till frihet, liv, och egendom. Din kropp är din egendom. Ett tvång av vaccinering är ett grovt övertramp när det gäller rätten till egendom.

Ja, bio är inte så farligt. Vem fan bryr sig om bio. Men du måste förstå att det är inte bio som är problemet. Det är att du måste injicera dig med en medicinskt substans för att få delta i samhället som dina och mina förfäder slogs och dog för så att vi ska leva som fria människor med rätten att bestämma över vår kropp. Det är problemet. Är det verkligen så svårt att se helheten? Bio? Vem FAN bryr sig om bio?

Makthavarnas förtryck kommer inte att funka i längden, detta eftersom människor är varelser som är oförutsägbara.
Citera
2021-12-03, 22:58
Medlem
kimdah2002s avatar
Citat:
Det finns dokumenterade fall av skador som en följd av vaccinering mot covid. Även om dessa är förhållandevis få så är risken inte 0.
ingenting du gör har risk 0 du kan dö av att dricka ett glas mjölk också...
Citera
2021-12-03, 22:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hamleys
Inga friheter har tagits ifrån dig. Jag och de flesta andra vill inte umgås med ovaccinerade eftersom de riskerar att bli mycket sjuka om de blir smittade. Kommer du ihåg bilderna av sjukvårdspersonalen i våras?

Orsaken är till vaccinationen är att vi tillsammans ska kunna tillvarata ömsesidiga värden och intressen.

Jodå. Rättigheter tas ifrån folk. Det går inte att sminka den grisen.

Du och majoriteten kan inte ta ifrån någon rätten att bestämma över ens kropp. Det är en rättighet som kommer direkt från Gud.

Och förresten. Danmark med nästan 90% vaccinationsgrad och en massa frihetsinskränkningar har ökad smittspridning och inför ökade restriktioner. Så vaccinen som ni talar så varmt om funkar inte ens.
Citera
2021-12-03, 22:59
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av kimdah2002
Tyvärr så finns det inte någon hänvisning till någon av de sju diskrimineringsgrunderna vad jag kan se...

Nu är du bara barnslig, men ok. Du missförstår medvetet eftersom du vet att du gjorde bort dig.
Senast redigerad av RobRoys 2021-12-03 kl. 23:02.
Citera
2021-12-03, 23:00
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hamleys
Inga friheter har tagits ifrån dig. Jag och de flesta andra vill inte umgås med ovaccinerade eftersom de riskerar att bli mycket sjuka om de blir smittade. Kommer du ihåg bilderna av sjukvårdspersonalen i våras?

Orsaken är till vaccinationen är att vi tillsammans ska kunna tillvarata ömsesidiga värden och intressen.

Ni vaccinerade kan också bli smittade och det vet du om. Hade vaccinet fungerat hade ni inte haft någon anledning att frukta ovaccinerade och om det inte fungerar (vilket det bevisligen inte gör) så har ni heller ingen anledning att frukta ovaccinerade eftersom då kan ni lika gärna bli smittad av en vaccinerad.
Citera
2021-12-03, 23:05
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Okej. Du förstår helt enkelt inte. God natt.

Nix gör det inte. Rest assured that om en enda av ni djävlar ovaccinerade vore under hot = en av många som måste dö först. Men det är ju inte det läget. Ojjar sig för att inte se senaste biofilmen. Patetiskt. Blir det allvar rest assure det kommer bli många till försvar även vi sådana som fått en spruta i armen.
Citera
2021-12-03, 23:06
Medlem
kitschis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito
Jo, det kan inte jämföras öht med mord. Vid mord skadas någon annan. Ingen skadas av att jag väljer att inte vaccinera mig.

Jo, när du smittas kommer du att sprida smitta omkring dig. Jag skriver när, inte om. Då kommer du dessutom hjälpa viruset att mutera igen, enligt forskning från Sydafrika. Om du dessutom tillhör det inte försumbara antal som blir riktigt ordentligt sjuk, så kommer du att komma hostandes och gnällandes till vår sjukvård och belasta den helt i onödan. Du kommer att kräva att vi skattebetalare ska lägga våra pengar på vård åt dig, kanske så någon annan blir utan vård. Så jo, andra skadas av din själviskhet.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av kimdah2002
Det var ju också ett sätt att förlora en diskussion, men ok.

Du missförstår medvetet eftersom du vet att du gjorde bort dig. Det står klart och tydligt det du vill veta men så väljer du att spela dum istället. Om det är en seger så förlorar jag hellre.
Citera
Medlem
kimdah2002s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito
Ni vaccinerade kan också bli smittade och det vet du om. Hade vaccinet fungerat hade ni inte haft någon anledning att frukta ovaccinerade och om det inte fungerar (vilket det bevisligen inte gör) så har ni heller ingen anledning att frukta ovaccinerade eftersom då kan ni lika gärna bli smittad av en vaccinerad.
Anledningen till vaccinpass är väl för att begränsa att inte många ovaccinerade samlas på samma ställe o smittar varandra inte att dom kan smitta vaccinerade?
Citera
2021-12-03, 23:08
Medlem
kimdah2002s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RobRoys
Du missförstår medvetet eftersom du vet att du gjorde bort dig. Det står klart och tydligt det du vill veta men så väljer du att spela dum istället. Om det är en seger så förlorar jag hellre.
Jag ville bara veta vilken diskrimineringsgrund du hänvisade till inget annat, men ok.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in