2021-12-08, 23:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anedin
Det här är ju händelseförloppet som beskrivs
Vet du något mer som tillkommit efter den 9 mars?

Papz nämner kl 11.48 som sista kontakt, troligen sista aktiva mobilkontakten.
Citera
2021-12-09, 03:59
Medlem
Citat:
Jag tror att man kan utesluta det
Vad är det du tror som vi kan utesluta?
Citera
2021-12-09, 04:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hexagon9mm
Har nu träffat en av löparna för att försöka få lite klarhet i fallet.
Deniz 100% identifierad vid möte vid Stensjön den 14/11, tidpunkten är inte helt fastställd men bedömd till mellan 13.00-14.00.
Info lämnad till Missing people men tyvärr blev inte info vidarebefordrad till rätt person.
Efter att ha kontaktat MP och ifrågasatt varför deras vittnesmål inte togs på allvar började det hända saker.
Dels ringde en kvinnlig polis som tyvärr verkade ha mycket att göra då hon knappt lyssnade på vad som sades och kom med frågor som gjorde att hon upplevdes som hon inte lyssnade då hon svarade god dag yxskaft.

Efter samtal med MP så förklarades det att militären skulle ringa upp vilket gjordes.
En officer vid grad jag inte kan nämna från Deniz förband ringde för att höra tillförlitligheten i uppgifterna.

Dessa mötte endast 2 löpare denna dag varav 1 var Deniz.
Deniz hade shorts utanpå byxorna vilket upplevdes ovanligt.
Han mötte aldrig deras blick vilket upplevdes onormalt.
Deniz hade ryggsäck på ryggen och det var ingen camelback.

I stället för att ifrågasätta mig om dessa uppgifter så ber jag er kontakta MP så är jag säker på att ni kan få bekräftelse på det jag säger är sant.

I övrigt var vi överens om att det mest troliga är vad dom flesta tror, är att detta är inget annat än självmord.
Vi är övertygade om att Deniz krypit in i skrevan för att den är inget du ramlar in i.
Dessutom visar bilder på tydliga färska skador på stenblock som med facit i hand har orsakats av sprängning.
Vid ett senare tiilfälle var dom ute och sprang i området och observerade en helikopter hovrande samt polisens bombgrupp på plats.

Hoppas familjen kommer få svar från myndigheterna så dom kan gå vidare.

Deniz sista dag i livet var med all säkerhet den 14/11.

Vila i frid Deniz.

Om det stämmer som dina löpare säger så kan det ju inte ha varit svårt för polisen att identifiera DA med den uppgiften
Signalementet med kortbyxa öv byxor
borde vara något som kriminaltekniker kunnat faställa om det stämmer med den vittnesuppgiften
Är det något som konstaterats av polis att det var DA?

En fråga
Var det du som också sa i ett tidigare inlägg eller har jag missuppfattat det att
löparrvittnena sagt att DA bar pannlampa?
Lite märkligt i så fall om behovet av pannlampa behövdes vid den tidpunkten 13.00 - 14 ?
Senast redigerad av Anedin 2021-12-09 kl. 04:29.
Citera
2021-12-09, 04:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av adoggydog
Papz nämner kl 11.48 som sista kontakt, troligen sista aktiva mobilkontakten.

DA hade ingen mob med sig ut den dagen han försvann så om 2 löpar vittnen såg honom vid Tyresta nationalpark kl 13-14 (de vittnesuppgifterna är inget som jag vet är sanningsenligt?)
Då stämmer inte det tidsmässigt med sista aktiva mobilkontakten
Jag kan inte få ihop det att han hunnit ända till Tyresta på den korta tiden
Senast redigerad av Anedin 2021-12-09 kl. 04:34.
Citera
2021-12-09, 08:37
Medlem
Vaxads avatar
Citat:
Vad är det du tror som vi kan utesluta?

Härligt att du kommer in mitt i natten och ställer en fråga till dig själv.

Classic Anedin
Citera
2021-12-09, 09:14
Avslutad
Citat:
Om det stämmer som dina löpare säger så kan det ju inte ha varit svårt för polisen att identifiera DA med den uppgiften
borde vara något som kriminaltekniker kunnat faställa om det stämmer med den vittnesuppgiften

En fråga
Var det du som också sa i ett tidigare inlägg eller har jag missuppfattat det att
Lite märkligt i så fall om behovet av pannlampa behövdes vid den tidpunkten 13.00 - 14 ?
Stämmer det att han hade pannlampa på sig i dagsljus är det lika märkligt som att han beslutar sig för att ta en sista joggingtur innan han gör en avstickare för att sedan spränga sig själv till döds.

Men visst, det kanske finns de som tänker att om man ändå ska dö så gäller det att vara i bra kondition.

Solen gick förövrigt ned runt 15:50 vid den aktuella tidpunkten.
Senast redigerad av RollonHomie 2021-12-09 kl. 09:22.
Citera
2021-12-09, 16:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RollonHomie
Stämmer det att han hade pannlampa på sig i dagsljus är det lika märkligt som att han beslutar sig för att ta en sista joggingtur innan han gör en avstickare för att sedan spränga sig själv till döds.

Men visst, det kanske finns de som tänker att om man ändå ska dö så gäller det att vara i bra kondition.

Solen gick förövrigt ned runt 15:50 vid den aktuella tidpunkten.

Jag tänker lite samma
Varför skulle DA ta en löprunda ända till Tyresta

om planen var att ta sitt liv?

Det här löparvittnena känns osäkert
Om jag förstått rätt så såg de DA springa/löpa och med lysande pannlampa i dagsljus
Citera
2021-12-09, 16:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gafflaren
Finns det någon som helst rimlighet i att en officer, på sin fritid, inför en övning provspränger i en liten klippskreva? Med tanke på de rigorösa säkerhetsbestämmelser som omgärdar Försvarsmaktens verksamhet så är chansen för detta scenario fullständigt uteslutet.

Nej jag tror inte det
Citera
2021-12-09, 18:07
Medlem
5549s avatar
Citat:
Jag tänker lite samma
Varför skulle DA ta en löprunda ända till Tyresta

om planen var att ta sitt liv?

Det här löparvittnena känns osäkert
Om jag förstått rätt så såg de DA springa/löpa och med lysande pannlampa i dagsljus
Nej, det har aldrig påståtts.

Ang. löparrunda ända till Tyresta så finns det kollektivtrafik. Det är känt sedan länge i tråden att Deniz kort innan försvinnandet googlade på "sl-biljetter" samt att han lämnade sitt sl-kort hemma. Det är en sådan detalj som pekar mot ett medvetet försvinnande och att ville undvika att hittas.
Citera
2021-12-09, 19:33
Medlem
Citat:

En fråga

Nej, löparna har aldrig nämnt något om pannlampa.

Det är felaktigt konstaterande att pannlampan som låg i delar, och syntes i bilderna från andra tråden är Deniz.
Ber om ursäkt för det men när jag läste om att elektronik hittats på sprängplatsen och såg bilderna tog jag för givet att det var Deniz pannlampa.
Fick för mig att det var Orij,s bilder och att det skulle ligga en trasig pannlampa där normalt det aldrig rör sig särskilt mycket folk verkar mindre troligt.
Det kan ha varit Deniz pannlampa som han haft i ryggsäcken, men kan även ha tappats av någon annan nyfiken som tagit sig dit.
Men som sagt bilderna finns ju kvar så någon i Deniz närhet borde ju kunna känna igen den.
Citera
2021-12-09, 19:52
Medlem
Citat:
DA hade ingen mob med sig ut den dagen han försvann så om 2 löpar vittnen såg honom vid Tyresta nationalpark kl 13-14 (de vittnesuppgifterna är inget som jag vet är sanningsenligt?)
Då stämmer inte det tidsmässigt med sista aktiva mobilkontakten
Jag kan inte få ihop det att han hunnit ända till Tyresta på den korta tiden

Har inga belägg för att han varken sprungit eller åkt kollektivt till Tyresta.
Dock var ju Deniz en topptränad elitsoldat så springa 2,5 Mil på 2 Timmar är väl rimligt.
Ponera att han omedelbart efter sista mobilkontakten sprang hemifrån vid 11.50 och möttes runt 14.00.
2 timmar och 10 minuter borde väl vara rimligt.
Folk springer ju milen på under 40 minuter så ca 2,5 mil på 2 tim och 10 min är väl ändå troligt?

Nu misstänker jag med flera att han aldrig sprang hela vägen med tanke på sökningen på SL biljett.
Men helt otänkbart är det inte.
Citera
2021-12-09, 20:10
Bannlyst
Varför söker man på "SL Biljett" om man är Stockholmare istället för att gå in på sl.se? Står ju klart och tydligt där från/till samt pris och ev störningar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in