Citat:
Ursprungligen postat av
Anedin
Om det stämmer som dina löpare säger så kan det ju inte ha varit svårt för polisen att identifiera DA med den uppgiften
Signalementet med kortbyxa öv byxor
borde vara något som kriminaltekniker kunnat faställa om det stämmer med den vittnesuppgiften
Är det något som konstaterats av polis att det var DA?
En fråga
Var det du som också sa i ett tidigare inlägg eller har jag missuppfattat det att
löparrvittnena sagt att DA bar pannlampa?
Lite märkligt i så fall om behovet av pannlampa behövdes vid den tidpunkten 13.00 - 14 ?
Nej, löparna har aldrig nämnt något om pannlampa.
Det är felaktigt konstaterande att pannlampan som låg i delar, och syntes i bilderna från andra tråden är Deniz.
Ber om ursäkt för det men när jag läste om att elektronik hittats på sprängplatsen och såg bilderna tog jag för givet att det var Deniz pannlampa.
Fick för mig att det var Orij,s bilder och att det skulle ligga en trasig pannlampa där normalt det aldrig rör sig särskilt mycket folk verkar mindre troligt.
Det kan ha varit Deniz pannlampa som han haft i ryggsäcken, men kan även ha tappats av någon annan nyfiken som tagit sig dit.
Men som sagt bilderna finns ju kvar så någon i Deniz närhet borde ju kunna känna igen den.