Citat:
Ursprungligen postat av
Sumeg
Jag tillhör dem som tidigare i tråden argumenterade för plötslig sjukdom / olycka som mest sannolikt, utifrån den information som fanns då.
När kroppen hittades och det här med bombgruppen kom fram, men ffa då jag såg bilder på den lilla skrevan, ändrade jag mig. Suicid medelst sprängning.
Man får ha ett öppet sinne och vara beredd att ändra ståndpunkt utifrån ny information, helt enkelt. Ett levande, nyfiket sinne osv.
Mja, men redan vid försvinnandet var just suicid allra mest sannolikt rent statistiskt. Det är den vanligaste dödsorsaken för män under 35, tyvärr.
Nu när även familjen bekräftat sprängning ett flertal gånger, utöver tidigare indicier med bombgruppen, den udda skrevan och initierade användare på flashback - så kan vi med stor sannolikhet vara säkra på ungefär vad som hänt.
Att polisen utesluter brott så tidigt, talar sitt tydliga språk, de har sannolikt hittat spår på DA's mobil eller dator. Kanske även lyckats bekräfta detta med försvarsmakten. Innan fyndet dvs.
Men håller verkligen med dig om att det är viktigt att ha ett öppet sinne. Inte låsa fast sig vid en åsikt trots att ny information framkommer. Ego och stolthet måste man lägga åt sidan.