2021-12-08, 08:08
Medlem
Så här kan det gått till. Han skulle göra ett test på något han skulle hålla på med uppe i Norrland.. Men det jick ju helt snett. Kan va så.
Citera
2021-12-08, 09:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ola77
Så här kan det gått till. Han skulle göra ett test på något han skulle hålla på med uppe i Norrland.. Men det jick ju helt snett. Kan va så.
Finns det någon som helst rimlighet i att en officer, på sin fritid, inför en övning provspränger i en liten klippskreva? Med tanke på de rigorösa säkerhetsbestämmelser som omgärdar Försvarsmaktens verksamhet så är chansen för detta scenario fullständigt uteslutet.
Citera
2021-12-08, 09:55
Medlem
Vaxads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gafflaren
Finns det någon som helst rimlighet i att en officer, på sin fritid, inför en övning provspränger i en liten klippskreva? Med tanke på de rigorösa säkerhetsbestämmelser som omgärdar Försvarsmaktens verksamhet så är chansen för detta scenario fullständigt uteslutet.

Då har vi inte ens gått in på rimligheten i att han råkar ta sig själv av daga också.
Citera
2021-12-08, 11:31
Medlem
Jag har trott många olika saker under trådens gång, men det beror på att kroppen inte hade återfunnits.

Man kan ju alltid spekulera om att typ allt är möjligt, men logik och slutledning krymper saken till vad som är troligast.
Personligen kvittar det för mig hur han dog, så till vida är jag opartisk.

Bombgruppen, och att DA: s föräldrar bekräftar sprängning/ explosion är trovärdigt och överensstämmer som två separata inslag. Det måste vara en utgångspunkt/ tes som har hållbarhet.

Varför har man med sig sprängämnen ut i skogen?

1. För att leka och provspränga för skojs skull? Något gick fel i beräkningen, en olycka inträffade och DA råkade spränga sig själv till döds?

2. DA sprängde medvetet sig själv som del i en självmordsplan och hoppades inte bli återfunnen, därav val av plats nere i en klippskreva.

Nr 2 anser jag rimligast alla kategorier beroende på platsen han avled på, den tycks utvald och undanskymd pga av ett syfte: Han vill inte bli återfunnen.
Citera
2021-12-08, 12:34
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Anedin
Jag tönker att det hade vart fint om de här utredarna hade delgett familjen Arda sin utredning
Har du möjlighet att be de ta kontakt med de anhöriga.?
Jag tror att dom skulle uppskatta det

Jag har ingen kontakt med utredarna. Inlägget var ett skämt som svar på ett annat inlägg.
Citera
2021-12-08, 13:38
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RollonHomie
Jag har ingen kontakt med utredarna. Inlägget var ett skämt som svar på ett annat inlägg.

Tack för att du är ärlig.
Det hedrar dej.
Citera
2021-12-08, 20:41
Medlem
Fotobevis av sprängda köttslamsor av människa. Han blev sprängd, punkt.
Men blev han sprängd av sig själv medvetet?
Blev han sprängd av sig själv omedvetet?
Blev han sprängd av någon annan, medvetet/omedvetet?
Senast redigerad av Suntoucher76 2021-12-08 kl. 20:43.
Citera
2021-12-08, 21:44
Medlem
Har nu träffat en av löparna för att försöka få lite klarhet i fallet.
Deniz 100% identifierad vid möte vid Stensjön den 14/11, tidpunkten är inte helt fastställd men bedömd till mellan 13.00-14.00.
Info lämnad till Missing people men tyvärr blev inte info vidarebefordrad till rätt person.
Efter att ha kontaktat MP och ifrågasatt varför deras vittnesmål inte togs på allvar började det hända saker.
Dels ringde en kvinnlig polis som tyvärr verkade ha mycket att göra då hon knappt lyssnade på vad som sades och kom med frågor som gjorde att hon upplevdes som hon inte lyssnade då hon svarade god dag yxskaft.

Efter samtal med MP så förklarades det att militären skulle ringa upp vilket gjordes.
En officer vid grad jag inte kan nämna från Deniz förband ringde för att höra tillförlitligheten i uppgifterna.

Dessa mötte endast 2 löpare denna dag varav 1 var Deniz.
Deniz hade shorts utanpå byxorna vilket upplevdes ovanligt.
Han mötte aldrig deras blick vilket upplevdes onormalt.
Deniz hade ryggsäck på ryggen och det var ingen camelback.

I stället för att ifrågasätta mig om dessa uppgifter så ber jag er kontakta MP så är jag säker på att ni kan få bekräftelse på det jag säger är sant.

I övrigt var vi överens om att det mest troliga är vad dom flesta tror, är att detta är inget annat än självmord.
Vi är övertygade om att Deniz krypit in i skrevan för att den är inget du ramlar in i.
Dessutom visar bilder på tydliga färska skador på stenblock som med facit i hand har orsakats av sprängning.
Vid ett senare tiilfälle var dom ute och sprang i området och observerade en helikopter hovrande samt polisens bombgrupp på plats.

Hoppas familjen kommer få svar från myndigheterna så dom kan gå vidare.

Deniz sista dag i livet var med all säkerhet den 14/11.

Vila i frid Deniz.
Senast redigerad av Hexagon9mm 2021-12-08 kl. 21:52. Anledning: Felaktig info
Citera
2021-12-08, 22:12
Medlem
Det var någon stor ceremoni idag kl 16 i Västerhaninge kyrka med väldigt många militärer, någon som vet om det var för Deniz? Kyrkklockorna ringde i kanske 10 minuter medan alla militärer gick in.
Citera
2021-12-08, 22:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cactaceae
Verkligen sorgligt - hoppas de kan hitta glädjen i sina andra levande barnen och eventuella barnbarn! Med tiden, säkert.

Men med tanke på om man misstänker att någon mördat D så måste det finnas MOTIV, eller hur? Hade han mördats mitt på gatan hade man kunnat förklara det som att en psykotisk sjuk person "råkat" hoppa på en främmande närmaste människa eller mördaren misstagit person mm. Men i svår tärreng långt in i ett naturreservat, nä..j? Inte har man iallafall först dödat han och sedan släpat kroppen dit, då måste han blivit lockad dit levande av person /-er han litade på, var kumpan -er/kompis -ar med.
Eller självmord?

Ja det är sorgligt
Jag hoppas som du att föräldrarna /familjen ki framtid kan helas så mycket det går.
Fler barn finns i familjen och även barnbarn

Det enklaste är att se det som självmord
Tror man att brott begåtts så. Behövs lite tankesmedja
Jag lutar åt samma håll som dig att om det var ett brott så blev DA lockad /llurad till platsen
Kanske av någon han ev kände
Eller fraktades han till platsen och var då vid liv?
Allt blir bara rena spekulationer tyvärr
Vi har inga svar åt något håll
Senast redigerad av Anedin 2021-12-08 kl. 22:58.
Citera
2021-12-08, 22:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gafflaren

Jag tror att man kan utesluta det
Citera
2021-12-08, 22:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RollonHomie
Tack för ditt svar
Jag förstod det👍
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in