Citat:
1. Om polisen inte hittar några bevis eller indicier eller nåt annat som tyder på mord, så har det oftast heller inte begåtts nåt mord. Just av den enkla anledningen så hittar man inga bevis. Det har helt enkelt inte begåtts nåt mord.
2. Vad anhöriga säger...... Att polisen har sagt att att det inte är helt säkert att han begått självmord, måste du ta med en nypa salt. Hur anhöriga tar emot information från polisen och hur dom vinklar det till sin EGEN tro av vad som hänt, stämmer sällan överens med verkligheten.
Sen kan jag lära dig ännu en sak (om du nu är mottaglig för det)
Polisen/Åklagaren eller nån annan kan aldrig bevisa nåt till 100%
Det finns alltid en möjlighet att det gått till på ett annat sätt.
Hur jäkla stensäkert nåt är eller ser ut att vara så finns det ALLTID en liten liten liten jäkla chans att det gått till på ett annat sätt.
Därför finns inte kravet att bevisningen skall vara 100%
Istället måste åklagaren kunna bevisa att nån är skyldig "Bortom allt rimligt tvivel"
- Är det rimligt att den här personen kan ha gjort detta, eller finns det några rimliga tvivel.???
- JA, bevisningen är så robust att möjligheten att nån annan skulle ha gjort detta är "o-rimligt", vilket gör att personen kan dömas för brott "bortom allt rimligt tvivel"
Därför kan kan polisen ha sagt att "helt säker kan man aldrig vara" men utredningen tyder starkt på att detta är ett självmord, tyvärr.
Jag vill i all välmening ställa en fråga till dig.
Varför skulle nån vilja döda Deniz.?
2. Vad anhöriga säger...... Att polisen har sagt att att det inte är helt säkert att han begått självmord, måste du ta med en nypa salt. Hur anhöriga tar emot information från polisen och hur dom vinklar det till sin EGEN tro av vad som hänt, stämmer sällan överens med verkligheten.
Sen kan jag lära dig ännu en sak (om du nu är mottaglig för det)
Polisen/Åklagaren eller nån annan kan aldrig bevisa nåt till 100%
Det finns alltid en möjlighet att det gått till på ett annat sätt.
Hur jäkla stensäkert nåt är eller ser ut att vara så finns det ALLTID en liten liten liten jäkla chans att det gått till på ett annat sätt.
Därför finns inte kravet att bevisningen skall vara 100%
Istället måste åklagaren kunna bevisa att nån är skyldig "Bortom allt rimligt tvivel"
- Är det rimligt att den här personen kan ha gjort detta, eller finns det några rimliga tvivel.???
- JA, bevisningen är så robust att möjligheten att nån annan skulle ha gjort detta är "o-rimligt", vilket gör att personen kan dömas för brott "bortom allt rimligt tvivel"
Därför kan kan polisen ha sagt att "helt säker kan man aldrig vara" men utredningen tyder starkt på att detta är ett självmord, tyvärr.
Jag vill i all välmening ställa en fråga till dig.
Varför skulle nån vilja döda Deniz.?
Någon man som var avundsjuk? Kanske i största allmänhet, kanske p.g.a. något särskilt - t.ex. en tjänst som båda sökt
Någon man vars flickvän A hade stulit, eller vars crush var upptagen av att crusha på A i stället?
Någon (kvinna eller man) som var kär i/attraherad av A, och som blivit avvisad på ett förödmjukande sätt av A (eller upplevt det som det)?
Ett syskon som alltid upplevt att A var föräldrarnas favorit, att det inte gick att tävla mot A om föräldrarnas gunst?
Någon kollega som gjort något fel, som A visste om?
Finns ju hur många tänkbara orsaker som helst. Finns inte en människa, knappast, som inte någon gång väckt mordlust hos någon annan.