2022-02-16, 09:02
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avd.9
1. Om polisen inte hittar några bevis eller indicier eller nåt annat som tyder på mord, så har det oftast heller inte begåtts nåt mord. Just av den enkla anledningen så hittar man inga bevis. Det har helt enkelt inte begåtts nåt mord.

2. Vad anhöriga säger...... Att polisen har sagt att att det inte är helt säkert att han begått självmord, måste du ta med en nypa salt. Hur anhöriga tar emot information från polisen och hur dom vinklar det till sin EGEN tro av vad som hänt, stämmer sällan överens med verkligheten.

Sen kan jag lära dig ännu en sak (om du nu är mottaglig för det)

Polisen/Åklagaren eller nån annan kan aldrig bevisa nåt till 100%
Det finns alltid en möjlighet att det gått till på ett annat sätt.
Hur jäkla stensäkert nåt är eller ser ut att vara så finns det ALLTID en liten liten liten jäkla chans att det gått till på ett annat sätt.
Därför finns inte kravet att bevisningen skall vara 100%
Istället måste åklagaren kunna bevisa att nån är skyldig "Bortom allt rimligt tvivel"
- Är det rimligt att den här personen kan ha gjort detta, eller finns det några rimliga tvivel.???
- JA, bevisningen är så robust att möjligheten att nån annan skulle ha gjort detta är "o-rimligt", vilket gör att personen kan dömas för brott "bortom allt rimligt tvivel"

Därför kan kan polisen ha sagt att "helt säker kan man aldrig vara" men utredningen tyder starkt på att detta är ett självmord, tyvärr.

Jag vill i all välmening ställa en fråga till dig.

Varför skulle nån vilja döda Deniz.?

Någon man som var avundsjuk? Kanske i största allmänhet, kanske p.g.a. något särskilt - t.ex. en tjänst som båda sökt

Någon man vars flickvän A hade stulit, eller vars crush var upptagen av att crusha på A i stället?

Någon (kvinna eller man) som var kär i/attraherad av A, och som blivit avvisad på ett förödmjukande sätt av A (eller upplevt det som det)?

Ett syskon som alltid upplevt att A var föräldrarnas favorit, att det inte gick att tävla mot A om föräldrarnas gunst?

Någon kollega som gjort något fel, som A visste om?

Finns ju hur många tänkbara orsaker som helst. Finns inte en människa, knappast, som inte någon gång väckt mordlust hos någon annan.
Citera
2022-02-16, 09:02
Medlem
Docklands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avd.9
...

Jag vill i all välmening ställa en fråga till dig.

Varför skulle nån vilja döda Deniz.?

För att hålla denna semi-tråden vid liv. Inget annat
Citera
2022-02-16, 09:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Någon man som var avundsjuk? Kanske i största allmänhet, kanske p.g.a. något särskilt - t.ex. en tjänst som båda sökt

Någon man vars flickvän A hade stulit, eller vars crush var upptagen av att crusha på A i stället?

Någon (kvinna eller man) som var kär i/attraherad av A, och som blivit avvisad på ett förödmjukande sätt av A (eller upplevt det som det)?

Ett syskon som alltid upplevt att A var föräldrarnas favorit, att det inte gick att tävla mot A om föräldrarnas gunst?

Någon kollega som gjort något fel, som A visste om?

Finns ju hur många tänkbara orsaker som helst. Finns inte en människa, knappast, som inte någon gång väckt mordlust hos någon annan.

Nej.
Det du radar upp är inga rimliga anledningar till att nån har sprungit efter Deniz, fått ner honom i en skreva och sprängt honom, och inte ha lämnat ett enda spår. Varken på plats eller digitala spår.

Att rabbla upp olika anledningar till att nån vill döda nån, är ju såklart inget bra svar.

Enligt din argumentation så kan det ha varit en kille som vart förbannad för att Deniz snodde hans parkerings-plats utanför ICA, och sen följde efter honom ut i skogen och sprängde honom.

Med andra ord så har inte du heller nån aning om varför nån ville döda Deniz.
Citera
2022-02-16, 14:10
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anedin
Jag tror att en sån utredning är gjord men det är inget allmänheten får ta del av
Utredningen är sekretessbelagd även för anhöriga så att det går inte att ringa polisen och få info om fallet
Då bryter de mot sekretesslagen
Det här är ett svar som passar till de frågor som du själv ställer i tråden.
Citera
2022-02-16, 14:41
Medlem
Asb3rger1337s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av prdtr
Oerhört makabert sätt att dö på.

Lättare att tro att någon dragit dit honom och sprängt honom där, än att han själv skulle gjort detta mot sig själv.
Tror du behöver plugga på vad självmord betyder. Det brukar ingå att man gör något mot sig själv där man dör.
Så själva motivationen bakom självmord är vetenskapligt bevisad och vanligare än folk tror. Vanligare att friska män dör av självmord än corona. Tänk hur många självmord som sker varje år vs hur många som dras ut mot sin vilja och sprängs. Där dessutom personen utan att bli släpade tagit sig till platsen googlat platsen Så ingen har blivit släpad så vet inte vart du får de ifrån.

Snabbare och säkrare död död = vanligare.
Senast redigerad av Asb3rger1337 2022-02-16 kl. 14:44.
Citera
2022-02-16, 20:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Asb3rger1337
Tror du behöver plugga på vad självmord betyder. Det brukar ingå att man gör något mot sig själv där man dör.
Så själva motivationen bakom självmord är vetenskapligt bevisad och vanligare än folk tror. Vanligare att friska män dör av självmord än corona. Tänk hur många självmord som sker varje år vs hur många som dras ut mot sin vilja och sprängs. Där dessutom personen utan att bli släpade tagit sig till platsen googlat platsen Så ingen har blivit släpad så vet inte vart du får de ifrån.

Vad jag har förstått brukar självmord ske under akut dåligt mående. Det här verkar vara planerat och så pass komplicerat och energikrävande, att det inte är något som man gör vid ett infall.
Citera
2022-02-16, 20:59
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Vad jag har förstått brukar självmord ske under akut dåligt mående. Det här verkar vara planerat och så pass komplicerat och energikrävande, att det inte är något som man gör vid ett infall.

Det är sällan självmord är ett plötsligt infall.
Det kan verka så utifrån sett men oftast har en tid med problem, oftast en depression, pågått ett tag före självmordet.
Men om personen aldrig har visat eller sagt något om sina problem så verkar ju självmordet vara ett plötsligt infall.
Oftast har det gått en tid innan med tankar runt självmordet och hur det ska ske osv.
Att DA valde sprängmedel är inte konstigt. Han hade tillgång till det och visste, förmodar jag, hur mycket som krävdes för en snabb död.
Han själv kanske inte tyckte att det var en speciellt komplicerad metod.
Är man dessutom elitsoldat med en omgivning som tror att man är osårbar så blir det nog extra svårt att be om hjälp.
Senast redigerad av MeggieCleary 2022-02-16 kl. 21:10.
Citera
2022-02-16, 21:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Det är sällan självmord är ett plötsligt infall.
Det kan verka så utifrån sett men oftast har en tid med problem, oftast en depression, pågått ett tag före självmordet.
Men om personen aldrig har visat eller sagt något om sina problem så verkar ju självmordet vara ett plötsligt infall.
Oftast har det gått en tid innan med tankar runt självmordet och hur det ska ske osv.
Att DA valde sprängmedel är inte konstigt. Han hade tillgång till det och visste, förmodar jag, hur mycket som krävdes för en snabb död.
Han själv kanske inte tyckte att det var en speciellt komplicerad metod.
Är man dessutom elitsoldat med en omgivning som tror att man är osårbar så blir det nog extra svårt att be om hjälp.
Så är det nog.
Citera
2022-02-17, 02:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Asb3rger1337

Jag tror att de flesta vet att det sker alldeles för många självmord 😥
Men det betyder inte att alla dödsfall som ser lite komplicerade /svårbedömda ut är självmord
Farligt att lättvindigt göra sin bedömning på statistik
Citera
2022-02-17, 02:28
Medlem
Citat:

Jag håller med dig
Alldeles för mycket frågetecken och komplicerat fall
Citera
2022-02-17, 02:56
Medlem
Citat:

https://www.suicidezero.se/fakta-och-rad/myter-om-sjalvmord

Om ni tar er tiden att läsa fakta, så ser ni att ni har helt fel.

Citat:
Jag håller med dig
Alldeles för mycket frågetecken och komplicerat fall
Citera
2022-02-17, 06:47
Medlem
Asb3rger1337s avatar
Citat:
Jag tror att de flesta vet att det sker alldeles för många självmord 😥
Men det betyder inte att alla dödsfall som ser lite komplicerade /svårbedömda ut är självmord
Farligt att lättvindigt göra sin bedömning på statistik
Farligt att tro att jag lättvindigt gjort min bedömning på statistik.
Statistik är jätteviktig i frågan, jag frågar dig -----

hur ofta släpas någon ut i skogen och sprängs???

Killen googlade området innan och gav sig ut på en "löpning" med pannlampa m.m utan att vara kidnappad

Han va soldat, förhöjd risk för PSD

Han hade snott SPRÄNGMEDEL

Man hittade en sprängning på platsen so påminner om den som sker av de han har tillgång till.

De kan ha funnit meddelanden elr annat på platsen som polisen håller hemligt

Polisen utesluter brott, ytterligare tecken på självmord..

Oddsen/statistiken för att någon tog han när han joggade, visste att han va där och sprängde honom.. asså vem är du? Tror du på gud också?

Bara för att föräldrar tycker något skee plötsligt betyder inte att det är sä. Vanligt att man inte berättar. Jag har kompisar vars bror hade blivit lite kriminell. Eventuellt haft skulder m.m som hängde sig. Hela familjen gick ut att de skulle få tag på dom som gjort det och att de va iscensatt osv. Polisen och vänner fick över tid förklara den låga sannolikheten i detta, hur självmord fungerar och när berättelsen, hans mående, vittnen m.m så börja de prata om psykisk ohälsa och förstog.
Ta GW persson, han utgår nästan alltid från sannolikheten, och gör prioriteringar i sitt felsökande efter det.
Senast redigerad av Asb3rger1337 2022-02-17 kl. 06:51.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in