2021-12-03, 19:14
Medlem
Rosa Luxemburgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TomP.
Han är en idiot men han är inte korkad på det viset. Han fattar att han aldrig kommer att få något prövningstillstånd. För övrigt var han knappast så dum att han trodde på seger här. Men han trodde nog att han skulle få uppmärksamhet. Att pressen skulle återge hans punkter med mera med mera. Är det någon mer än oss här som brytt sig ett dyft? Har någon tidning skrivit något alls.?

Som du säger, ingen i princip har brytt sig ett dyft — twittersmartasses och media drivs av oneliners, inte av 24-25 punkts monologer och långa deklamationer
Citera
2021-12-03, 19:16
Medlem
Citat:
Han är en idiot men han är inte korkad på det viset. Han fattar att han aldrig kommer att få något prövningstillstånd. För övrigt var han knappast så dum att han trodde på seger här. Men han trodde nog att han skulle få uppmärksamhet. Att pressen skulle återge hans punkter med mera med mera. Är det någon mer än oss här som brytt sig ett dyft? Har någon tidning skrivit något alls.?
Oisin på Aftonbladet har skrivit
Citera
2021-12-03, 19:22
Medlem
Rosa Luxemburgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kojkoj
Oisin på Aftonbladet har skrivit

Två artiklar har AB publicerat denna höst, den första i november och den andra nu (av oisin) — båda vinklade åt det lyteskomiska inslaget i händelsen, att en fd JK förlorar mot den stat som satt honom på den finaste position man kan bli erbjuden som jurist och måste nu betala en massa rättegångskostnader

https://www.aftonbladet.se/tagg/goran-lambertz
Citera
2021-12-04, 00:52
Medlem
Provokatörs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JKLambertz
Dom i Göran Lambertz skadeståndsmål
https://docdro.id/Rxi40FF

Tack, trots motgången borde GL bistå tidigare oskyldigt anklagade med juridisk kompetens i deras strävan efter upprättelse, då utan att agera i affekt.

/Provokatör
Citera
2021-12-04, 15:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Provokatör
Tack, trots motgången borde GL bistå tidigare oskyldigt anklagade med juridisk kompetens i deras strävan efter upprättelse, då utan att agera i affekt.

/Provokatör
He he som om den mannen skulle bry sig det minsta lilla om någon annan än sig själv. Det var han som fällde krokben för Teet Härms och Thomas Allgens chanser till upprättelse. Flera av hans kommentarer var veritabla kräkmedel. Enligt honom själv var hans uppgift som Jk att representera staten "det vill säga de poliser och åklagare som gjorde sitt bästa". Eller på frågan varför sådant som talade för läkarna aldrig hade utretts . "Men det behöver inte vara fel. En utredning går ju ut på att bevisa om den misstänkta gjort det" Lägg till hans mångåriga tortyr av offens anhöriga i Cirkus Quick.

Säkert är han oskyldig. Men fasen vad han förtjänar detta.
Citera
2021-12-08, 07:16
Medlem
wendy1s avatar
Citat:
He he som om den mannen skulle bry sig det minsta lilla om någon annan än sig själv. Det var han som fällde krokben för Teet Härms och Thomas Allgens chanser till upprättelse. Flera av hans kommentarer var veritabla kräkmedel. Enligt honom själv var hans uppgift som Jk att representera staten "det vill säga de poliser och åklagare som gjorde sitt bästa". Eller på frågan varför sådant som talade för läkarna aldrig hade utretts . "Men det behöver inte vara fel. En utredning går ju ut på att bevisa om den misstänkta gjort det" Lägg till hans mångåriga tortyr av offens anhöriga i Cirkus Quick.

Säkert är han oskyldig. Men fasen vad han förtjänar detta.

Den gubben är inte oskyldig nånstans. Sett dokumentären med alla ljudklipp. Han låter som en riktig snuskgubbe.
Citera
2021-12-08, 07:17
Medlem
wendy1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Asmodeusvult
”Jag kommer sannolikt inte att överklaga domen. Jag anser visserligen att den är felaktig på ett allvarligt sätt, men det är domstolen som dömer och nu vill jag lägga detta bakom mig.”

Vilken feg krake. Så snart det rör honom personligen vågar han inte. När det handlar om att terrorisera andra kan han hålla på i årtal med oförminskad energi.

För han vet att han är skyldig.
Citera
2021-12-08, 07:23
Medlem
wendy1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Det jag fetat, avslutningen:
Det får nog sägas ha varit en mycket klok strategi av GL. Det får t o m sägas att det hedrar honom att han står för sina snedsteg och medger samlag med en student, visserligen inte nån han har i undervisning, men ändå strongt gjort att berätta om det.

Jag gissar att det var inte vad EA med anhang (hennes "sms-medarbetare" i våldtäkts-scamet) hade räknat med.

Ofattbart hur man kan "hedra" GL. Han är en ytterst obehaglig person. Har du hört hur han pratar med henne?
Citera
2021-12-08, 07:59
Medlem
Motherships avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wendy1

Den gubben är inte oskyldig nånstans. Sett dokumentären med alla ljudklipp. Han låter som en riktig snuskgubbe.

Citat:
För han vet att han är skyldig.

Citat:
Ofattbart hur man kan "hedra" GL. Han är en ytterst obehaglig person. Har du hört hur han pratar med henne?

Håller inte alls med. Det finns ytterst få saker som pekar på att GL skulle varit skyldig till någon form av brott. Möjligen kan han vara skyldig till någon form av risigt omdöme.

Det är väldigt tydligt att - Om någon är skyldig till något så är det EA som har gjort sig skyldig till ett gäng brott.
Citera
2021-12-08, 09:16
Medlem
Insyn5s avatar
Citat:

Du har hört hennes fulklippta ljudinspelning. Låter hennes historia trovärdig också? Å ena sidan ska hon ha däckat av all sprit när "våldtäkten" ska ha skett, men hon ska samtidigt under samma tidsaspekt varit så pass medveten att hon ska ha börjat spela in på sin mobiltelefon samt ringt en väninna.
Citera
2021-12-08, 09:31
Medlem
wendy1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Insyn5
Du har hört hennes fulklippta ljudinspelning. Låter hennes historia trovärdig också? Å ena sidan ska hon ha däckat av all sprit när "våldtäkten" ska ha skett, men hon ska samtidigt under samma tidsaspekt varit så pass medveten att hon ska ha börjat spela in på sin mobiltelefon samt ringt en väninna.

Enbart det faktum att han under julhelgen fortsätter han kalla henne "min lilla flicka" i sms....efter att han satt på henne när hon var redlös....det räcker för mig. Mannen är mkt störd.
Citera
2021-12-08, 09:32
Medlem
wendy1s avatar
Citat:
Enbart det faktum att han under julhelgen fortsätter han kalla henne "min lilla flicka" i sms....efter att han satt på henne när hon var redlös....det räcker för mig. Mannen är mkt störd.

Han kallar dom ett pappa-dotter-par efter att han knullat på henne. Man mår illa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in