2021-11-30, 01:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JKLambertz
Linnea Claeson (ja, den Linnea Claeson) ska ha varit ett av vittnena som hördes i våldtäktsutredningen mot Göran Lambertz. Tydligen ska EA och hon haft kontakt. Oklart när denna kontakten upprättades (innan eller efter julafton).

Man kan kanske lättare förstå feministernas blinda tro av EAs berättelse med det i åtanke.

EAs namn verkar inte omfattas av sekretess i ärendet. Står hennes namn var stans.
Intressant att Linnea engagerar sej. Hennes pappa är ju en höjdare inom rättsväsendet. Det finns nog många i eliten som vill ge igen på Lambertz.
Citera
2021-12-03, 12:52
Medlem
Quods avatar
Dom har fallit i målet. GL skriver på sin hemsida.

http://goranlambertz.se/extrabetraktelse-om-dagens-dom-i-mitt-mal-mot-staten/

Citat:
Jag förlorade mitt skadeståndsmål mot staten. Domstolen ansåg att det inte hade förekommit några tjänstefel eller över huvud taget några fel eller försummelser i utredningen mot mig.

Genom domen har vi, som jag ser det, fått veta att åklagaren inte behöver vara objektiv under en brottsutredning.
Citat:
Jag kommer sannolikt inte att överklaga domen. Jag anser visserligen att den är felaktig på ett allvarligt sätt, men det är domstolen som dömer och nu vill jag lägga detta bakom mig. Jag har försökt göra en insats för att stärka rättssäkerheten i brottsutredningar och särskilt framhålla kravet att åklagaren är objektiv och bl.a. försöker avslöja lögnaktiga anmälare. Nu får andra ta vid om det anses motiverat.
Citat:
För mig är det särskilt sorgligt att konstatera att Justitiekanslern slåss ganska ivrigt mot förstärkningar av rättssäkerheten. JK:s uttalande under huvudförhandlingen att detta var en mycket välskött brottsutredning var milt sagt överraskande för mig.
Senast redigerad av Quod 2021-12-03 kl. 12:59.
Citera
2021-12-03, 13:29
Moderator
farbror_barbros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quod
Dom har fallit i målet. GL skriver på sin hemsida.

http://goranlambertz.se/extrabetraktelse-om-dagens-dom-i-mitt-mal-mot-staten/
Det här låter bekant Göran, men jag kan inte riktigt säga varifrån… Karma.

” JK:s uttalande under huvudförhandlingen att detta var en mycket välskött brottsutredning var milt sagt överraskande för mig. För polis och åklagare lyckades inte avslöja en hundraprocentigt lögnaktig anmälan trots att det fanns flera tydliga spår att följa.”
Citera
2021-12-03, 13:34
Medlem
Asmodeusvults avatar
”Jag kommer sannolikt inte att överklaga domen. Jag anser visserligen att den är felaktig på ett allvarligt sätt, men det är domstolen som dömer och nu vill jag lägga detta bakom mig.”

Vilken feg krake. Så snart det rör honom personligen vågar han inte. När det handlar om att terrorisera andra kan han hålla på i årtal med oförminskad energi.
Citera
2021-12-03, 14:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Asmodeusvult
”Jag kommer sannolikt inte att överklaga domen. Jag anser visserligen att den är felaktig på ett allvarligt sätt, men det är domstolen som dömer och nu vill jag lägga detta bakom mig.”

Vilken feg krake. Så snart det rör honom personligen vågar han inte. När det handlar om att terrorisera andra kan han hålla på i årtal med oförminskad energi.

Nu får han ju betala själv. Då brukar de flesta till slut förstå varför de måste anse företaget som förlorat.

Lambertz är inte någon jag får en cozy feeling av genom åren men han kan ju mycket väl ha rätt i sin punktlista. Bara för att han varit en åsna och betett sig likadant i sin egen roll som både justitiekansler och justitieråd betyder ju inte att han har fel i det här ärende men det kostar helt enkelt för mycket att få rätt. Den enda slutsats man kan dra av det hela är att åklagaren inte håller med honom. Men jag mår inte dåligt av att just Lambertz får sig en släng av sleven, som han själv höll i en gång i tiden.
Citera
2021-12-03, 15:50
Medlem
Dom i Göran Lambertz skadeståndsmål
https://docdro.id/Rxi40FF
Citera
2021-12-03, 16:26
Avstängd
Paris24s avatar
Så ironiskt att den illa fungerande institutionen JK så totalt dissar en tidigare JK och anser att han, som hängts ut med sitt kända namn som våldtäktsman i samtliga tidningar, ska få ett skadestånd av hela 18000 kr. Tydligen normalbeloppet i Vänster-Sverige där man bara bryr sig om brottslingen och spottar på offret. Nu fick han själv som offer känna hur Vänster-lagarna biter, så Vänster han är.

Påminner lite om hur Bo Holmberg (s) och hans barn fick 50.000 kr i skadestånd för att deras mamma Anna Lind mördades. Mördaren var f.ö. knäpp men frisläppt från psyket. Just Bo Holmberg var ansvarig minister för beslut att så få som möjligt skulle vara inlåsta. Konsekvenstänk är inte Vänsterns starka sida men det finns karma.
Senast redigerad av Paris24 2021-12-03 kl. 16:31.
Citera
2021-12-03, 16:49
Medlem
Rosa Luxemburgs avatar
Nu kan han sitta i fina villan och ägna sina sista år åt att fundera på vad han slösat sitt liv på.
Citera
2021-12-03, 17:26
Medlem
Stina-Linas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Paris24
Så ironiskt att den illa fungerande institutionen JK så totalt dissar en tidigare JK och anser att han, som hängts ut med sitt kända namn som våldtäktsman i samtliga tidningar, ska få ett skadestånd av hela 18000 kr. Tydligen normalbeloppet i Vänster-Sverige där man bara bryr sig om brottslingen och spottar på offret. Nu fick han själv som offer känna hur Vänster-lagarna biter, så Vänster han är.

Påminner lite om hur Bo Holmberg (s) och hans barn fick 50.000 kr i skadestånd för att deras mamma Anna Lind mördades. Mördaren var f.ö. knäpp men frisläppt från psyket. Just Bo Holmberg var ansvarig minister för beslut att så få som möjligt skulle vara inlåsta. Konsekvenstänk är inte Vänsterns starka sida men det finns karma.

Han hängdes inte ut han gick ut offentligt själv.!!! Det var han f ö kvick med. Och att hänga ut namn på den han utnyttjat
Citera
2021-12-03, 18:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stina-Lina
Han hängdes inte ut han gick ut offentligt själv.!!! Det var han f ö kvick med. Och att hänga ut namn på den han utnyttjat

Det var rätt tydligt vem det var redan innan han gick ut med sitt namn. Det gavs info nog att det bara kunde vara han.

Säger man tex att finansministern under Reinfeldt blottade sig på en fest så har man ju röjt den snubben utan att säga namnet.
Citera
2021-12-03, 18:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stina-Lina
Hans namn var redan ute. I princip alla visste ju vem toppjuristen var.
Senast redigerad av TomP. 2021-12-03 kl. 18:30.
Citera
2021-12-03, 18:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Asmodeusvult

Han är en idiot men han är inte korkad på det viset. Han fattar att han aldrig kommer att få något prövningstillstånd. För övrigt var han knappast så dum att han trodde på seger här. Men han trodde nog att han skulle få uppmärksamhet. Att pressen skulle återge hans punkter med mera med mera. Är det någon mer än oss här som brytt sig ett dyft? Har någon tidning skrivit något alls.?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in