Äsch då.m. Entreprenörer eller producenter tänker jag som sedan blivit kända, för det måste varit hyfsat innovativt . Minns det som hyfsat välskrivet(hur en 10 årings perspektiv) . Humorn var lite tänk Sören ohlson Anders jacobsson. En av sketcherna var en Gunde Imitation om jag minns rätt.
Minns det som jag trodde det var gratis, vilket det inte lär ha varit. Helsideannonser i serietidningar var det iaf,
Kom att tänka på den här klassiska sketchen/spelet.
90-tal svenskt MMORPG som spelades på SVT (?), Odin-någonting?
Minns att finns en annan tråd på Flashback, kunde dock ej hitta. Har för mig att det heter Odin... någonting.
3D värld, det var något MMO-liknande (osäker på hur många spelare det kunde ha). Programledare var han Olsson (glömt förnamnet). De tävlade i själva TV-programmet.
Vet att det fanns någon på flashback som hade CD-skiva med spelet, blev dock aldrig av att han laddade upp spelet, någon som vet vilket spel/vilken tråd jag menar? Tack.
Hmm möjligt, har dock för mig att det inte finns någon riktig release på spelet eller knappt något gameplay alls (mer än nåt klipp från SVT). Minns att det var nån här på FB som påstod sig ha en master-kopia på CD men hittar inte tråden eftersom är osäker på spelets namn.
Odens öga verkar som det har funnits att köpa. Jag tror spelet var skapat specifikt för den gameshow som kördes på SVT, vad den nu hette. Olsson-nånting programledare, poppis på 90-talet... ahhhh vad frustrerande.
Jag söker efter ett spel jag spelade på PC i barndomen där man spelade som polis och sköt mot fiender som hade rånarluvor. Det kändes väldigt mycket som ett arkadspel. Tyvärr har jag inte mer information att gå på än det.
Jag söker efter ett spel jag spelade på PC i barndomen där man spelade som polis och sköt mot fiender som hade rånarluvor. Det kändes väldigt mycket som ett arkadspel. Tyvärr har jag inte mer information att gå på än det.
Hmm möjligt, har dock för mig att det inte finns någon riktig release på spelet eller knappt något gameplay alls (mer än nåt klipp från SVT). Minns att det var nån här på FB som påstod sig ha en master-kopia på CD men hittar inte tråden eftersom är osäker på spelets namn.
Odens öga verkar som det har funnits att köpa. Jag tror spelet var skapat specifikt för den gameshow som kördes på SVT, vad den nu hette. Olsson-nånting programledare, poppis på 90-talet... ahhhh vad frustrerande.
I skolans Amiga på det glada 90-talet hade vi ett plattformsspel som vi brukade kalla "Kilometerlånga mannen", där man var en fisk-dude som kunde sträcka sig (som jag minns det) obegränsat upp för att ta sig till andra plattformar osv. Någon som minns vad det heter?