Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2016-04-25, 21:28
Medlem
Elementarts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GanjaFarfar
Jag söker ett spel till det första Playstation (PS1). Det har ju gått några år men jag minns att man kunde spela tillsammans i soffan. Och välja mellan ca 4 olika karaktärer, man skulle slå sig igenom banan mot massa olika fiender, och längst banan kunde man plocka upp olika vapen järnrör, flaskor och mycket melee vapen var det. (vet att det fanns en yxa i en hiss bland annat). Jag vill minnas att en av karaktärerna var väldigt biffig, och att en annan var av kvinnlig karaktär.

Förstår att det är en dålig beskrivning men vore otroligt tacksam om någon lyckades luska ut vilket spel det var.

Låter som Fighting Force
Citera
2016-04-26, 00:02
Medlem
GanjaFarfars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elementart
Låter som Fighting Force

Jävlar vilken kung du är! Tack så mycket. Det blir till att tanka emulator och Fighting Force omgående. Många virtuella kyssar till dig!
Citera
2016-04-27, 21:43
Hejsan! Jag söker efter ett spel jag spelade när jag var mindre. Jag minns ej exakt hur det var men man var en polis(tror jag) av något slag som satte fast folk som demostererade i början. Efter de spårade de ur och de kom massa monster ossåvidare. Spelet är 18+ samt framsidan var en bild på karaktären man spelade som. Vill minnas att det hette något med Red men är ej säker Tacksam för svar!! //Nostalgisökande nörd
Citera
2016-04-27, 21:46
Medlem
rabbyzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rajjz
Hejsan! Jag söker efter ett spel jag spelade när jag var mindre. Jag minns ej exakt hur det var men man var en polis(tror jag) av något slag som satte fast folk som demostererade i början. Efter de spårade de ur och de kom massa monster ossåvidare. Spelet är 18+ samt framsidan var en bild på karaktären man spelade som. Vill minnas att det hette något med Red men är ej säker Tacksam för svar!! //Nostalgisökande nörd

konsoll?
Citera
2016-04-27, 21:48
Medlem
Ett Tre Tre Sjus avatar
Citat:

Vore bra med lite mer att gå på, ungefärligt årtal, konsol eller PC, första person, top-shooter eller sido-scrollande etc, etc mer detaljer!
Citera
2016-04-27, 21:50
Citera
2016-05-02, 02:21
Medlem
Elementarts avatar
Citat:

Minns du vilken konsol? I Parasite Eve så spelar man som en polis och det finns monster i det spelet. Huvudpersonen syns även på omslaget.
Citera
2016-05-06, 19:23
Medlem
VelvetReds avatar
Söker ett spel till nes, där man änvänder "shootern" och skall studsa en gubbe i rock och få honom i mål? Vad heter det spelet?
Citera
2016-05-06, 19:25
Medlem
sfrges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tattar
Jag söker namnet på ett Nintendo 8 bit spel.

Spelet gick ut på att man sprang runt på olika nivåer och slog in dörrar, har för mig att man skulle jobba sig neråt och att man kunde bli instängd. Har glömt namnet, men det var ett favorit spel och letar efter det.......

Wrecking Crew är det.
Citera
2016-05-06, 20:09
Medlem
Ralph Wiggums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VelvetRed
Söker ett spel till nes, där man änvänder "shootern" och skall studsa en gubbe i rock och få honom i mål? Vad heter det spelet?
Gumshoe
Citera
2016-05-06, 20:28
Medlem
VelvetReds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ralph Wiggum
Gumshoe

Tack!
Citera
2016-05-09, 22:24
Medlem
Blir fan tokig,

letar efter ett fantasy RPG spel.
Man kunde lira en archer har jag för mig och wizard och warrior som vanligt.
Man skulle göra quests och det var inte i 3d fienderna var nog orcher.

Har för mig att jag fuskade till mig guld och köpte den starkaste armorn som var typ lite lila aktig metall, kanske var mithril eller något.

Kommer ej ihåg så mycket mer än att jag tyckte det var asroligt som liten, var nog ett av dom första fantasy rpg jag spelade.

Jag var stensäker på att det hette något med heroes eller might, men jag blandade nog ihop det med det klassiska spelet.

Någon som vet? Me love you long tajm.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in