Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2021-11-02, 08:06
Medlem
Trevligt.kontos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snivlem
DEt var du som skrev, om man pekade finger ....... jag är inte synsk nog att lista ut vad du EGENTLIGEN menar ...... här i verkligheten så får vi normala människor gå på vad som sägs och i detta fallet skrivs ..... FÖRSTÅR du det ??

Lugna ner dig.
Att jag skrev tidigt 90 tal och tonvalstelefon och att man skulle Säga vad man vill var inte tydligt nog? Då ber jag om ursäkt, inte lätt att anpassa sig efter flashbacks hela kognitiva spektrum. Jag ska ta det till mig. Ska editera in i ts att obs mobiltelefoner med kamera och som kunde läsa gester kom 30 år senare.
Senast redigerad av Trevligt.konto 2021-11-02 kl. 08:10.
Citera
2021-11-02, 08:14
Medlem
valter-eggons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trevligt.konto
Lugna ner dig.
Att jag skrev tidigt 90 tal och tonvalstelefon och att man skulle Säga vad man vill var inte tydligt nog? Då ber jag om ursäkt, inte lätt att anpassa sig efter flashbacks hela kognitiva spektrum. Jag ska ta det till mig. Ska editera in i ts att obs mobiltelefoner med kamera och som kunde läsa gester kom 30 år senare.
Jag förstod precis vad du menade.

Men det ringer ingen klocka alls! Var det början av 90-talet så hade jag dock fokus på andra saker.
Citera
2021-11-02, 08:19
Medlem
Trevligt.kontos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av valter-eggon
Jag förstod precis vad du menade.

Men det ringer ingen klocka alls! Var det början av 90-talet så hade jag dock fokus på andra saker.

Äsch då.m. Entreprenörer eller producenter tänker jag som sedan blivit kända, för det måste varit hyfsat innovativt . Minns det som hyfsat välskrivet(hur en 10 årings perspektiv) . Humorn var lite tänk Sören ohlson Anders jacobsson. En av sketcherna var en Gunde Imitation om jag minns rätt.

Minns det som jag trodde det var gratis, vilket det inte lär ha varit. Helsideannonser i serietidningar var det iaf,
Citera
2021-11-02, 08:22
Medlem
snivlems avatar
Citat:
Lugna ner dig.

det är så löjligt det här ...... jag råkar tycka det är viktigt hur och vad man säger och uttrycker ...... nä då ska man diagnosstämplas
Citera
2021-11-02, 08:34
Medlem
HarryLonsdales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snivlem
DEt var du som skrev, om man pekade finger ....... jag är inte synsk nog att lista ut vad du EGENTLIGEN menar ...... här i verkligheten så får vi normala människor gå på vad som sägs och i detta fallet skrivs ..... FÖRSTÅR du det ??
Hur kan du tro att man skulle peka finger genom telefonen?

Att du inte förstod det han skrev tyder på att du är förståndshandikappad. Han var klar och tydlig med det han skrev.

Käften med dina efterblivna inlägg nu.
Citera
2021-11-02, 08:41
Medlem
snivlems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HarryLonsdale
Hur kan du tro att man skulle peka finger genom telefonen?

Att du inte förstod det han skrev tyder på att du är förståndshandikappad. Han var klar och tydlig med det han skrev.

Käften med dina efterblivna inlägg nu.

han var ju inte klar och tydlig.

jag utgick från att vi har och göra med en milleniunge som tycker vintage och retro är saker från 1998 så utgick från att han tagit fel på år
Citera
2021-11-02, 08:41
Medlem
Flurps avatar
Minns detta! Fanns en hel del liknande , om jag minns rätt hade Eddie Meduza och Svullo dessa "linjer" man kunde ringa in till. Hutlösa priser var det såklart!
Citera
2021-11-02, 08:52
Medlem
SlappTjackBalles avatar
Var det typ som Hugospelet fast till dator?

Citat:
På tidigt 90 tal var det en helsideannons i typ serieparaden. Man kunde ringa och spela ett spel.

Man behövde inte tonvalstelefon utan kunde säga alternativen, dvs man hade 1-3 val för att komma vidare i historien.

Ett alternativ var när man möter robocop
Då kunde man välja mellan att peka finger eller säga att man måste gå på toaletten. Pekade man finger var det game over.

I slutet av spelet skulle man välja mellan tre dörrar, för att få ledtrådar, bakom en satt en kines och mediterade ost..

Man kunde även komma till en huvudmeny och lyssna på sketcher.

Minns någon detta eller likande telefonspel?
Vilka låg bakom, minns att det var väldigt speciell humor.
Citera
2021-11-02, 08:53
Medlem
Bästa spelet var ju "Hugo "som åkte små minvagnar i berget! Vid start sa han "- kom igen kompis, nu kör vi" osså var det alltid nån retardunge som konstant tryckte fel på knapparna på telefonen så man själv satt o skrek och fick anfall !
Citera
2021-11-02, 08:54
Medlem
eriklinds avatar
Citat:
På tidigt 90 tal var det en helsideannons i typ serieparaden. Man kunde ringa och spela ett spel.

Man behövde inte tonvalstelefon utan kunde säga alternativen, dvs man hade 1-3 val för att komma vidare i historien.

Ett alternativ var när man möter robocop
Då kunde man välja mellan att peka finger eller säga att man måste gå på toaletten. Pekade man finger var det game over.

I slutet av spelet skulle man välja mellan tre dörrar, för att få ledtrådar, bakom en satt en kines och mediterade ost..

Man kunde även komma till en huvudmeny och lyssna på sketcher.

Minns någon detta eller likande telefonspel?
Vilka låg bakom, minns att det var väldigt speciell humor.

Minns inte exakt spel, antar att det var ett 071-nummer som kostade 5:- i minuten.

Kan verkligen röstigenkänning ha fungerat så bra på 90-talet? Det kanske satt en person och lyssnade som manuellt klickade dig vidare i spelet, typ fejk-röstigenkänning?
Citera
2021-11-02, 09:45
Moderator
^Eazs avatar
Infogade "Telefonspel från tidigt 90-tal -Någon som minns" i "Jag söker ett spel - RETRO-tråden"
/Mod
Citera
2021-11-02, 10:38
Medlem
Trevligt.kontos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eriklind
Minns inte exakt spel, antar att det var ett 071-nummer som kostade 5:- i minuten.

Kan verkligen röstigenkänning ha fungerat så bra på 90-talet? Det kanske satt en person och lyssnade som manuellt klickade dig vidare i spelet, typ fejk-röstigenkänning?

Det var säkert inte jätteefektivt men det funkade. Fanns sällan mer än två alternativt. Vet att det va något alternativ då man bara skulle mummla och det funkade hur ospecifikt det än var så det var nog viktigt att det skilde sig mellan orden för att det skulle fungera. Skulle man säga något helt annat skulle den säkert gå vidare med det som
Är minst olikt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in